معرفی فیلم نوروزی: کرید (Creed)

۷ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فردا سیزده بدر است و رسما آخرین روز تعطیلات نوروزی سال ۹۵. از آن‌‌جایی برای فردا و مراسم گشت و گذار در طبیعت باید حسابی انرژی داشته باشید، تصمیم گرفتیم در این قسمت از مجموعه مقالات معرفی فیلم‌های نوروزی، یکی از پرانرژی و پرهیجان‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ را معرفی کنیم. فیلم سینمایی «کرید» (Creed)، جدیدترین ساخته‌ی «رایان کوگلر»، کارگردان جوان آمریکایی است که به‌نوعی دنباله‌ی معنوی مجموعه فیلم‌های محبوب و پرطرفدار «راکی» به‌شمار می‌رود.

همان زمان که موضوع ساخت فیلم مطرح و از عوامل تهیه‌ی آن رونمایی شد، خیلی‌ها اعتقاد داشتند کرید نمی‌تواند آن‌طور که باید دین‌اش را به مجموعه فیلم‌های راکی ادا کند و از این نظر شکستی بزرگ به‌بار می‌آورد. دلیل این عده هم کاملا واضح بود. دیگر قرار نبود «راکی بالبوآ»، قهرمان بوکس سنگین وزن جهان با بازی «سیلوستر استالونه»ی کهنه‌کار در این فیلم به‌عنوان یک مبارز حضور داشته باشد و همین موضوع همه چیز را به‌خطر انداخته بود. اما کوگلر با کرید نشان داد که سبک ورزشی خصوصا آن بخشی که به مبارزات مشت‌زنی مربوط می‌شود را خیلی خوب بلد است و در نهایت هم فیلمی را روی پرده‌های سینما فرستاد که همه از دیدن‌اش نهایت رضایت را داشتند.

creed-jordan-stallone-xlarge

ماجرای فیلم سینمایی کرید حول محور تلاش پسر «آپولو کرید»، حریف سرسخت و دوست قدیمی راکی برای رسیدن به اسم و رسم در دنیای مشت‌زنی برمی‌گردد. آدونیس، پسر آپولو حسابی از پدرش خشم دارد. پدری که در سنین کم او و مادرش را ترک کرده است. برای همین می‌خواهد با تلاش و پشت‌کار به یک مبارز همه فن حریف تبدیل شود و برای خودش نامی دست و پا کند. اما آدونیس برای رسیدن به این هدف به یک مربی درست و درمان هم نیاز دارد. مربی‌ای کارکشته که از پس تربیت قهرمان جهان بربیاید. برای همین هم آدونیس به فیلادلفیا سفر می‌کند تا از رفیق قدیمی پدری که چندان دل خوشی از او ندارد بخواهد تا مربی‌گری‌اش را برعهده بگیرد. ماجراهایی که بین آدونیس و راکی می‌گذرد و تلاش این دو برای عبور از سدهای متعددی که پیش روی‌شان قرار می گیرد، پیرنگ اصلی قصه را سروشکل داده و باعث می‌شود بیننده تا انتهای فیلم را دنبال کند.

در کنار قصه، ساختار سینمایی کرید هم حسابی محکم و چفت و بست‌دار است و مطمئنا به مذاق آن دسته سینمادوستانی که به ژانر ورزشی علاقه دارند، خوش می‌آید. به‌عنوان مثال یکی از صحنه‌های مبارزه‌ی آدونیس با یک مشت‌زن نسبتا آماتور بدون قطع دوربین در چهار راند فیلم‌برداری شده است. در طول این چهار راند دوربین مدام بین دو مبارز و گوشه‌های رینگ در حال حرکت است و جذابیت فیلم را دوچندان می‌کند.

فیلم به گونه‌ای ساخته شده که می‌توان مطمئن بود قسمت‌های بعدی آن هم ساخته خواهد شد. در مجموع اگر تمایل دارید تعطیلات خودتان را با دیدن یک فیلم تروتمیز در ژانر ورزشی به پایان برسانید، کرید یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان خواهد بود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mehdiborshedi

    فیلمش عالی بود من بیش از ۳ بار این فیلم رو دیدم داستان فیلم خیلی خوبه و خیلی خوب هم بازی شده
    بازی استالونه عالی بود و به نظر من اسکار بازیگر مکمل حقش بود
    تصویر برداریش در حین مسابقه عالیه و مثل فیلم از گور برگشته عالیه
    در کل من هم این فیلم رو برای همه پیشنهاد میکنم
    با تشکر از مطلب خوبتان
    خواستم خواهش کنم بخش باکس آفیس رو دوباره فعال کنید

  2. Avatar مهدى

    فیلم بسیار خوبی هست و کاملا ارزش وقت گذاشتن رو داره
    من هم یه پیشنهاد براى فردا دارم
    فیلم Bridge Of Spies یا پل جاسوس ها که یک اثر فوق العاده دیگه از اسپیلبرگ هست با بازى عالی تام هنکس دوست داشتنی
    به نظرم در حق این فیلم کمی اجحاف شده و حقش بیشتر از نمره ۷.۶ IMBD هست
    در ضمن کاملا همراه با خانواده میشه تماشا کردش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه