با هواوی P30 Lite بیشتر آشنا شوید

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
هواوی P30 Lite

چندی پیش شرکت هواوی رسما گوشی‌های خانواده هواوی P30 را معرفی کرد. این شرکت همیشه سعی داشته در سری P گوشی‌هایی عالی برای عکاسی به کاربران عرضه کند و سه گوشی خانواده P30 هم از این قاعده مستثنی نیستند. در کنار دو پرچمدار Huawei P30 و Huawei P30 Pro، شرکت هواوی یک گوشی میان‌رده از این خانواده هم معرفی کرد که با نام هواوی P30 Lite شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر و بهتر با ویژگی‌های جالب هواوی P30 لایت آشنا کنیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

زبان طراحی این گوشی، به پرچمداران خانواده P30 شباهت زیادی دارد. این یعنی همچنان شاهد استفاده از فریم آلومینیومی و همچنین شیشه در دو بخش جلویی و پشتی گوشی هستیم. ابتدا بگذارید سراغ نمایشگر هواوی P30 Lite برویم که با حاشیه‌های اندک و بریدگی قطره مانند، اندازه ۶.۱۵ اینچی دارد. پنل نمایشگر گوشی از نوع LCD است و رزولوشن فول‌اچ‌دی‌پلاس دارد. حاشیه‌های این نمایشگر به قدری کوچک هستند که نسبت صفحه نمایش به بدنه در بخش جلویی گوشی، به عدد ۸۴.۲ درصد می‌رسد که برای یک گوشی میان‌رده، فوق العاده است.

دوربین و هوش مصنوعی

در بریدگی قرار گرفته در نمایشگر هواوی P30 Lite، شاهد دوربین سلفی قدرتمند ۳۲ مگاپیکسلی هستیم که با دوربین سلفی دو گوشی دیگر خانواده P30، یکسان است. در بخش پشتی این گوشی و در کنار سنسور اثر انگشت نیز، شاهد چینش سه تایی دوربین هستیم. دوربین اصلی هواوی P30 Lite رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی دارد و لنزی با دیافراگم f/1.8 جلوی آن قرار گرفته است. دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی است و لنز اولترا واید دارد تا امکان ثبت عکس با زاویه عریض ۱۲۰ درجه، ممکن باشد. در نهایت دوربین سوم نیز ۲ مگاپیکسلی است و برای سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره کاربرد دارد.

اپلیکیشن دوربین این گوشی پر شده از ویژگی‌های مختلف که بسیاری از آن‌ها، از پرچمداران خانواده P30 به هواوی P30 Lite آورده شده‌اند. همچنین امکان استفاده از هوش مصنوعی در عکاسی با این گوشی وجود دارد که هم در گرفتن سلفی‌ها و هم در ثبت تصاویر با دوربین اصلی دستگاه، کاربرد خواهد داشت. هوش مصنوعی در دوربین گوشی، می‌تواند صحنه‌های در حال تصویر برداری را تشخیص داده و تنظیمات دوربین را با توجه به آن، تغییر دهد. این یعنی شما هیچ نگرانی بابت ثبت تصاویر نخواهید داشت و تنها با فشردن دکمه شاتر، بهترین عکس ممکن را ثبت خواهید کرد.

ویژگی هوش مصنوعی فقط محدود به دوربین نیست و از AI در بخش‌های دیگری از رابط کاربری دستگاه هم استفاده شده است. برای مثال امکانی برای کاربران فراهم شده که می‌توانند به کمک AI، متون را به صورت لحظه‌ای، از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنند. برای این کار کافی است دوربین را به سمت متن مورد نظر گرفته تا چند ثانیه بعد شاهد ترجمه آن باشید.

در ادامه می توانید ویدئوی جعبه گشایی P30 لایت را تماشا کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

قلب تپنده هواوی P30 Lite، پردازنده ۱۲ نانومتری Kirin 710 است. این پردازنده در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم، می‌تواند عملکرد روان و خیلی خوبی از EMUI 9 که بر پایه اندروید پای است، به کاربر ارائه بدهد. همچنین پشتیبانی از GPU Turbo 2.0 در این گوشی وجود دارد که در هنگام بازی و انجام کارهای گرافیکی، به کمک کاربر می‌آید.

حافظه داخلی هواوی P30 Lite هم ۱۲۸ گیگابایت است که برای بسیاری از کاربران مناسب و کافی خواهد بود. اما اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که تصاویر و ویدیو‌های زیادی روی گوشی خود ذخیره می‌کنید، می‌توانید از کارت حافظه microSD استفاده کنید. هواوی P30 Lite از کارت حافظه microSD تا ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

باتری و اتصالات

در نهایت سخت‌افزار این گوشی از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد که با شارژر سریع شارژ می‌شود. شارژری که در بسته بندی هواوی P30 Lite قرار گرفته، از نوع ۱۸ واتی است و می‌تواند در تقریبا ۱۰۵ دقیقه، این گوشی را از صفر تا صد درصد شارژ کند. برای شارژ این محصول نیز هواوی یک پورت USB-C در لبه پایینی این گوشی قرار داده است. در کنار پورت USB-C، شاهد بلندگوی دستگاه و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستیم که این پورت از بهترین گوشی این خانواده یعنی Huawei P30، حذف شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    میشه بدونم p30 قابلیت خروجی تصویر رو دارد با کابل به تلوزیون وصل شود

  2. Avatar زهرا

    سلام میشه بگید p30 لایت میتونه عکس های ماکرو بگیره؟ من فقط همین برام مهمه

  3. Avatar یونس

    با سلام
    من از اولین روز فروش تا به امروز پیگیر بودم از قیمت ۲/۸۷۰ تا که الان شده ۴/۱۲۰
    نمیدونم ارزش خریدن داره یاکه نه

  4. Avatar ناصر

    دیجی جان همچنان منتظر فروش سری دوم p30lite هستیم.

  5. Avatar ولی ا... حاتمی

    کی موجود میشه ؟

  6. Avatar ولی ا... حاتمی

    آخرشم نتونستم بخرم

  7. Avatar سروش

    لطفا زمانی که میخواید این گوشی رو برای فروش بذارید از قبل اعلام کنید که مثل من هر وقت پیام دیجی اومد پر شده بود

  8. Avatar امیر کینگ

    سلام من میخوام بخرم ولی بینa50 واین موندم ولی نظرم بیشتر a50 هست

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه