معرفی و بررسی اپلیکیشن ورزشی Runtastic

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
رانتستیک

در سال­‌های اخیر با پیشرفت فناوری، جریان اصلی تکنولوژی به سمت جدیدی حرکت کرده است و گسترش استفاده از گوشی­‌های هوشمند به‌عنوان بخش مهمی از زندگی مردم، باعث شده تا توسعه‌­دهندگان مستقل، اپلیکیشن­‌های مختلفی را برای پلتفرم­‌های موبایل ارایه کنند. یکی از این حوزه‌­ها، اپلیکیشن­‌های مربوط به سلامتی و تناسب­‌اندام است. در گوشی­‌های هوشمند، سنسورهای متنوعی مانند سنسور تشخیص فواصل، نورسنج، شتاب‌سنج و در بعضی مدل­‌ها تشخیص ضربان قلب و گام شمار به‌کار رفته است. اپلیکیشن­‌های تناسب‌­اندام با استفاده از اطلاعات این سنسورها می­‌توانند اطلاعاتی مانند سرعت حرکت، مسافت طی‌شده، کالری مصرف‌شده و حتی مسیر حرکت را به کاربران نمایش دهند. با گسترش بندها و ساعت­‌های هوشمند، محبوبیت این برنامه­‌ها نیز بیشتر شده و در میان تعداد زیاد اپلیکیشن‌­ها، انتخاب برنامه‌­ای که مناسب باشد، کار دشواری است. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به پیاده­‌روی، دویدن، راه­پیمایی یا دوچرخه‌­سواری علاقه­‌مند هستید، می‌­توانید اپلیکشن «رانتستیک» (Runtastic) را امتحان کنید. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌‌‌‌‌‌   ‌‌    ‌‌

اپلیکیشن Runtastic‌ با استفاده از GPS مسیر حرکت­‌تان را نشان می­‌دهد. اگر تمایل داشته باشید می‌­توانید مسیری که هر روز در آن می‌­دوید را در نقشه‌ی گوگل ببینید. همچنین مسافت طی‌شده، مدت‌زمان فعالیت (دویدن، پیاده‌­روی یا دوچرخه‌­سواری)، سرعت حرکت و میزان کالری مصرفی شما هم نمایش داده می‌­شود.

اپ ورزشی

این اپلیکیشن به‌وسیله‌ی آمارهای پیشرفته، نمودارهایی از سرعت، ارتفاع و ضربان قلب را نمایش می‌دهد. همچنین تاریخچه‌­ای از فعالیت­‌ها ذخیره‌ شده و می­‌توانید به‌راحتی روند فعالیت­‌های ورزشی خود را رصد کنید.

 اپ ورزشی رانتستیک

هنگامی‌که جلسه‌ی ورزشی به پایان برسد، این اپلیکیشن به‌صورت خودکار مکث کرده و فعالیت شما را تحلیل می‌­کند. سپس می­‌توانید نتایج فعالیت خود را در سایت رانتستیک، فیسبوک، توییتر یا از طریق ایمیل، به اشتراک بگذارید. البته کاربران اندروید می‌­توانند در گوگل پلاس نیز این نتایج را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

گوگل

همچنین امکان همگام‌­سازی فعالیت­‌ها در گوگل فیت (Google Fit) با حساب کاربری گوگل وجود دارد. از آنجایی‌که ورزش کردن یکی از راه‌­های سوزاندن کالری است و شما نیز احتمالا به دنبال مدیریت کردن وزن خود هستید، باید بدانید که می‌­توانید میزان کالری مصرفی خود در رانتستیک را با حساب MyFitnessPal خود همگام‌­سازی کنید؛ درنتیجه، به‌صورت خودکار، این کالری سوزانده‌شده از کالری کل، در این حساب کسر می‌شود. رانتستیک از چند حساب کاربری نیز پشتیبانی می­‌کند.

اپ ورزشی Runtastic

اگر می­‌خواهید به هدفی خاصی برسید، برای مثال مقدار مشخصی کالری مصرف کنید یا مسافتی را برای دویدن درنظر گرفته‌­اید، می‌­توانید هدف ورزشی خود را در رانتستیک مشخص کنید.

همچنین می‌­توانید تمرینات ورزشی از جمله تمرینات هوازی، دویدن روی تردمیل، استفاده از دوچرخه یا هر تمرین دیگر را در آن وارد کنید. اگر از ساعت هوشمند استفاده می‌­کنید، به‌راحتی می‌­توانید یک جلسه‌ی ورزشی را از مچ دستتان شروع کنید، اطلاعات مربوط به فعالیت خود را ببینید و روند تمرینات خود را بررسی کنید و نتایج موفقیت خود را در فیسبوک یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال یک اپلیکیشن تناسب‌­اندام هستید که بتواند اطلاعات کافی از روند فعالیت ورزشی در اختیارتان بگذارد، می­‌توانید رانتستیک که یکی از بهترین‌­ها در این شاخه است را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن برای اندروید، iOS و ویندوزفون در دسترس است.

    ‌‌    ‌‌

Pros

  • رابط کاربری ساده و زیبا
  • نمایش مسافت طی‌شده بر روی نقشه
  • نمایش اطلاعات ورزشی به‌وسیله‌ی آمار پیشرفته و نمودار
  • پشتیبانی از چند حساب کاربری
  • توقف خودکار جلسه‌ی ورزشی در صورت عدم حرکت
  • امکان به اشتراک‌گذاری نتایج
  • نمایش اطلاعات آب‌وهوا
  • ادغام فعالیت‌ها در گوگل فیت و MyFitnessPal
  • امکان دسترسی به گوگل پلی موزیک (Google Play Music) یا اسپاتیفای (Spotify) در داخل برنامه
  • پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند ( Android Wear و اپل واچ) و فرمان‌های صوتی
  • در دسترس بودن در سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوزفون

Cons

  • عدم توقف خودکار جلسه‌ی ورزشی در ویندوزفون
  • عدم ارایه‌ی اطلاعات آب‌وهوا در ویندوزفون

‌‌‌  ‌‌  دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    برنامه های ورزشی زیادی هستش و این هم جزو برنامه های خیلی خوبه اندرویده .. تشکر بابت معرفی

    سوال دارم: آیا اپلیکیشنی هستش که دوندگی ها رو از طریق دو بر روی تردمیل بتونه نشون بده و مثل اپلیکیشن کار کنه؟؟ یعنی با gps کار نکنه

  2. Avatar mahdi

    منم این برنامه رو استفاده کردم.برنامه خوبی هستش ولی بیشتر قسمت هاش پولی هستش. واس خاطر همین خیلی محدود شدم

  3. Avatar امین حمیدی

    سلام
    با توجه به کارکردنم از این اپ و برنامه تخصصی سامسونگ روی گوشی های هوشمندش . بنده برنامه s Health سامسونگ را بیشتر میپسندم .احتساب میزان خواب و تحلیل و بررسی آن و . توانایی سنجش نور uv خورشید و پیشنهاد استفاده از چه نوع ضد افتاب . سنجش دقیق ضربان قلب و استرس و کالری و مسافت و دو آرام و دویدن تند و همچنین نمایش سرعت و قطع خودکار هنگام رسیدن به مبدا . هماهنگی کامل با گول در نقشه یابی و مبدا و مقصد . امکان فعال سازی برنامه موزیک همزمان با برنامه پیاده روی از مکان مشخص و نمایش در نقشه . امکان تعیین ساعت مشخص یا مسافت مشخص و اعلام آن توسط نرم افزار .اضاه شدن کاربرهای دوچرخه سواری . کوهنوردی . دراز و نشست . نمایش همه فعالیت ها بصورت آماری روزانه و هفتگی وماهانه .محاسبه ی کالری مصرفی و امکان اضافه کردن انواع خوراکی بصورت تنظیمات دستی . برنامه حامع وزن و رژیم غذایی اتصال به همه ی گجت های پوشیدنی و غیر پوشیدنی پزشکی مانند فشار سنج و ….پشتیبانی کامل از برنامه آب و هوایی و اعلام دمای محیط و دمای آب و هوایی و …… که همهی مشخصه هاش رو نیز بیان نکردم

  4. Avatar ارشاد

    ممنون، این نرم افزار واقعا کاربردی هست، من چند ماهی میشه که ازش استفاده میکنم و تمام فعالیت ها رو به صورت لیست طبقه بندی میکنه تا بتونید یک بررسی کلی از دویدنتون در طول مدت مثلا چند هفته داشته باشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه