گوگل از گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال رونمایی کرد

۲۳ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
پیکسل 4

با توجه به حجم عظیم خبرهای مربوط به پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال گفته می‌شود این گوشی‌ها از لحاظ افشای مشخصه‌ها، رکوردشکن محسوب می‌شوند. هرچند تقریبا هیچ نکته ناگفته‌ای در مورد این گوشی باقی نمانده است، ولی در هر صورت گوگل دقایقی قبل رسما از خانواده پیکسل ۴ رسما رونمایی کرد.

طراحی و نمایشگر

برخلاف بیشتر پرچم‌داران جدید، گوشی‌های پیکسل ۴ از لحاظ طراحی تقریبا هیچ حرفی برای گفتن ندارند و از جهاتی طراحی آن‌ها تا حد زیادی قدیمی محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال در بخش فوقانی نمایشگر حاشیه‌ی ضخیمی وجود دارد که توجیه گوگل برای این مشخصه، تعبیه چندین سنسور مختلف در این بخش است. در پنل پشتی هم شاهد برجستگی مربع شکل هستیم که دوربین دوگانه را در خود جای داده است.

پیکسل 4

از لحاظ جنس بدنه، گوشی‌های پیکسل ۴ از فریم آلومینیومی و پنل پشتی مبتنی بر شیشه مات بهره می‌برند. این یعنی دیگر شاهد پنل پشتی مجهز به دو نوع شیشه شفاف و مات نیستیم. در بین رنگ‌های بدنه، رنگ نارنجی توجه را جلب می‌کند و در کنار آن باید رنگ‌های مشکی و سفید بدنه هم اشاره کنیم. به‌لطف پشتیبانی از استاندارد IP68، کاربران نگرانی از بابت خیس شدن پیکسل ۴ خود نخواهند داشت و از دیگر مشخصه‌های آن‌ها می‌توانیم به بهره‌گیری از اسپیکر استریو دوگانه اشاره کنیم. علاوه بر این، گوشی‌های پیکسل ۴ فاقد هرگونه حسگر اثر انگشت هستند و کاربران برای آنلاک کردن گوشی خود می‌توانند از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده کنند.

پیکسل ۴ کوچک از نمایشگر ۵.۷ اینچی اولد با نسبت تصویر ۱۹:۹، رزولوشن FHD+ پلاس و تراکم پیکسل ۴۴۴ پیکسل در اینچ بهره می‌برد و برادر بزرگ‌تر آن مجهز به نمایشگر ۶.۳ اینچی اولد با رزولوشن QHD+ است که تراکم پیکسل آن به ۵۵۳ پیکسل در اینچ می‌رسد.علاوه بر موارد ذکر شده، جذاب‌ترین ویژگی این نمایشگر رفرش ریت ۹۰ هرتز است که پیش از این گوشی‌های سری وان‌پلاس ۷ و ۷T با چنین نمایشگری روانه‌ی بازار شده‌اند. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، زمانی که نیازی به رفرش ریت ۹۰ هرتزی نباشد، به‌صورت خودکار رفرش ریت ۶۰ هرتز فعال می‌شود.

قابلیت Motion Sense

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل ۴ قابلیت Motion Sense است که به کاربران اجازه می‌دهد که بدون دست زدن به گوشی و صرفا با حرکت دستان خود بتوانند کارهای مختلفی انجام دهند. این قابلیت به لطف سیستم راداری موسوم به «سولی» (Soli) امکان‌پذیر شده که در حاشیه‌ی ضخیم بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده است. علاوه بر این از آنجایی که سیستم مذکور برای انجام این کار از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کند، در هر نوع شرایط نوری می‌تواند کار خود را انجام دهد. حتی در صورتی که نمایشگر گوشی خاموش باشد، کاربران می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. از این سیستم می‌توانید برای کارهایی مانند تعویض آهنگ یا چک کردن نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید.

دوربین

پیکسل 4

طی چند سال گذشته، مهم‌ترین نقطه قوت گوشی‌های پیکسل، دوربین آن‌ها بوده است. برخلاف نسل‌های قبلی که در پنل پشتی صرفا مجهز به یک دوربین بودند، گوشی‌های پیکسل ۴ حالا از یک دوربین اصلی و یک دوربین تله‌فوتو بهره می‌برند. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی و لنز دارای دیافراگم F/1.7 است و دوربین تله‌فوتو از نوع ۱۶ مگاپیکسلی محسوب می‌شود دیافراگم آن هم F/2.4 است. هر دو دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال هستند و فوکوس خودکار آن‌ها هم مبتنی بر تکنولوژی تشخیص فازی Dual Pixel است. به‌لطف دوربین تله‌فوتو، حالا کاربران می‌توانند بیش از پیش با استفاده از قابلیت Super-res zoom بر سوژه‌های موردنظر زوم کنند. علاوه بر حالت شب دوربین، حالا شاهد قابلیت مختص عکاسی از آسمان شب هستیم.

بار دیگر، گوگل توجه ویژه‌ای به نرم‌افزار دوربین نشان داده است. به‌لطف تکنولوژی یادگیری ماشینی، قبل از اینکه عکسی ثبت کنید می‌توانید پیش‌نمایش مربوط به قابلیت HDR+ را مشاهده کنید. مشخصه Dual exposure هم به کاربر اجازه می‌دهد حین عکاسی روشنایی و سایه‌ها را به‌صورت جداگانه تنظیم کنند که به لطف این مشخصه، در شرایط نوری مختلف می‌توان عکس‌های جذاب‌تری را ثبت کرد.

در ضمن به دلیل وجود دوربین تله‌فوتو، دقت و کیفیت حالت پرتره هم بهبود یافته است. همچنین باید بگوییم که حالا برای اشیاء بزرگ‌تر هم می‌توانید از حالت پرتره استفاده کنید تا عکس موردنظر به‌لطف مات شدن پس زمینه، جذابیت دوچندانی پیدا کند.

پیکسل 4

از نظر فیلمبرداری، با دوربین اصلی می‌توانید ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یا ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. گوشی‌های پیکسل معمولا در زمینه‌ی فیلمبرداری حرف زیادی برای گفتن ندارند و ظاهرا این بار هم شاهد تکرار این موضوع هستیم.

در نهایت نباید تعبیه دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم.در کنار دوربین سلفی، سیستم مربوط به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی وجود دارد که به گفته گوگل در این زمینه سرعت و دقت زیادی دارد و در ضمن برای حالت بوکه در عکس‌های سلفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد

عملکرد

گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال هر دو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم هستند. نسل قبلی این گوشی‌ها به دلیل داشتن ۴ گیگابایت حافظه رم، مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کردند و خوشبختانه گوگل برای نسل جدید حافظه رم بیشتری در نظر گرفته است.مدل پایه هر دو گوشی مبتنی بر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است و کاربران برای ارتقای حافظه تنها می‌توانند مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه را انتخاب کنند.در ضمن باید خاطرنشان کنیم این دو گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کنند. از لحاظ باتری، پیکسل ۴ کوچک از باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به استانداردهای امروزی، ظرفیت بسیار پایینی محسوب می‌شود. برادر بزرگ‌تر آن هم مجهز به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. هر دو گوشی از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کنند و از طریق شارژ بی‌سیم هم می‌توانند باتری این دو گوشی را شارژ کرد.

نرم‌افزار

طبیعتا گوشی‌های پیکسل جدید از همان ابتدا از اندروید ۱۰ بهره می‌برند. از جمله ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید پیکسل ۴ می‌توانیم به بهبود عملکرد دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت اشاره کنیم که بدون نیاز به اتصال به اینترنت، به سرعت به فرامین صوتی کاربران واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، به قابلیت رونویسی اشاره کنیم که می‌تواند فایل‌های صوتی ضبط شده را به متن تبدیل کند.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت و تاریخ عرضه

طبق اعلام گوگل، گوشی‌های پیکسل ۴ در تاریخ ۲۱ اکتبر در استرالیا و کانادا روانه‌ی بازار می‌شوند و کاربران آمریکا و تایوان برای دریافت این گوشی‌ها باید تا تاریخ ۲۲ اکتبر صبر کنند. در ضمن برای عرضه این گوشی‌ها در اروپا هم تاریخ ۲۸ اکتبر در نظر گرفته شده است. مدل پایه پیکسل ۴ که از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، ۷۹۹ دلار قیمت دارد و قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی هم ۸۹۹ دلار است. پیکسل ۴ ایکس‌ال هم برای این دو مدل با قیمت ۸۹۹ و ۹۹۹ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه