شیائومی Mi Play با نمایشگر ۵.۸۴ اینچی معرفی شد

۳ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شیائومی Mi Play

بعد از گذشت دو هفته از انتشار اخبار و تصاویر مختلف، ساعاتی قبل گوشی شیائومی Mi Play رسما معرفی شد. به‌نظر می‌رسد این گوشی اولین نسل از سری جدید گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود. ظاهرا این گوشی‌ها نسبت به سری Mi، ارزان‌تر هستند و البته از قدرت کمتری بهره می‌برند.

گوشی شیائومی Mi Play از طراحی جذابی بهره می‌برد و در پنل جلو و پشتی آن، شیشه محافظ گوریلا گلس قرار دارد. گوشی مذکور از نمایشگر ۵.۸۴ اینچی بهره می‌برد که در بخش فوقانی آن یک بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل قرار دارد؛ مشخصه‌ای که تابه‌حال در بین گوشی‌های شیائومی دیده نشده است. به‌لطف کاهش زیاد حاشیه‌ها، بدنه آن اندکی از Mi 6 بزرگ است که از نمایشگر ۵.۱۵ اینچی بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش مجهز به رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ است.

شیائومی Mi Play

قلب تپنده این گوشی تراشه هلیو P35 ساخت شرکت مدیاتک است. این تراشه ۱۲ نانومتری، مجهز به ۸ هسته است که از حداکثر توان ۲.۳ گیگاهرتز بهره می‌برند. طبق بنچمارک AnTuTu، عملکرد آن بهتر از اسنپ‌دراگون ۶۲۵ بوده است. به‌نظر می‌رسد شرکت مدیاتک این تراشه را در پاسخ به اسنپ‌دراگون ۶۳۲ توسعه داده که از معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برد.۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم این تراشه را همراهی می‌کنند و این تنها مدل موجود از این گوشی به حساب می‌آید.

بهره‌گیری از دوربین دوگانه به یک استاندارد بدل شده و به همین خاطر بهره‌گیری آن از دو دوربین اصلی اصلا تعجب‌آور نیست. سنسور اصلی این دوربین از نوع ۱۲ مگاپیکسلی است و در کنار آن یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تعبیه شده. شیائومی می‌گوید این دوربین از قابلیت HDR، لرزش‌گیر الکترونیکی و دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. دوربین سلفی هم از نوع ۸ مگاپیکسلی است و قابلیت‌های HDR، تشخیص چهره، حالت پرتره و دیگر موارد مشابه را ارائه می‌دهد. در ادامه می‌توانید سه عکس ثبت شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید.

انرژی شیائومی Mi Play را یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که برای تقریبا یک روز استفاده کافی است. این گجت از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و حسگر اثر انگشت هم در پنل پشتی قرار دارد. در ضمن نباید پشتیبانی از دو سیم‌کارت (فقط نانو)، بهره‌گیری از وای‌فای دو بانده، بلوتوث ۴.۲ و پورت USB-C را از قلم بیندازیم. در بدنه این گوشی جک هدفون و درگاه کارت حافظه MicroSD قرار ندارد.

همانطور که گفتیم فقط یک مدل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از این گوشی وجود دارد که در سه رنگ روانه‌ی بازار می‌شود. برای خرید این گوشی، باید مبلغ ۱۰۹۹ یوان (معادل ۱۶۰ دلار) پرداخته شود. اگرچه قیمت آن اصلا زیاد نیست، اما شیائومی در همین محدوده قیمت گوشی‌هایی عرضه کرده که از ویژگی‌های بهتری بهره می‌برند.

منبع: GizmoChina

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. مهدی

    با سلام
    با توجه به اعلام سایت gsmarena این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی میکنه
    فقط من یک مورد رو متوجه نمیشم ، برخی از سایت ها اعلام کردن که این گوشی پورت میکرو یو اس بی داره، برخی مثل شما زدید type c اگر کسی این گوشی رو داره لطفا بگه کدوم درست هست

  2. مهدی اکبری

    خیلی زیباست!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه