گوشی نوکیا ۹ با دوربین پنج‌گانه رسما معرفی شد

۷ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نوکیا 9

پس از ماه‌ها انتظار و بعد از انتشار انواع و اقسام گزارش‌ها و تصاویر، شرکت HMD Global از گوشی نوکیا ۹ پرده‌برداری کرد. این گوشی از نمایشگر ۵.۹۹ اینچی مبتنی بر تکنولوژی P-OLED و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. شرکت HMD برای محافظت از این گوشی، از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است.

از دیگر قابلیت‌های آن، می‌توانیم به بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم که روزبه‌روز تعداد گوشی‌های دارای این تکنولوژی افزایش می‌یابد. در ضمن کاربران نوکیا ۹ می‌توانند از سیستم تشخیص چهره هم بهره ببرند.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های این گوشی، بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ به جای تراشه ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است. احتمالا بهینه‌سازی دوربین پنج‌گانه آنقدر پیچیده و سخت بوده که نوکیا به این سادگی‌ها نمی‌توانسته دوباره این اقدامات را برای تراشه جدید انجام دهد.

نوکیا ۹ تنها در رنگ آبی روانه‌ی بازار می‌شود و کاربران غیر از مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش، حق انتخاب دیگری ندارند.

نوکیا 9

حالا بهتر است به مهم‌ترین مشخصه این گوشی یعنی دوربین پنج‌گانه‌ی آن بپردازیم. در پنل پشتی این گوشی، ۵ سنسور تعبیه شده که مجهز به لنزهای شرکت زایس هستند و ۲ عدد از این دوربین‌ها، از سنسورهای رنگی و سه دوربین دیگر از سنسورهای سیاه‌وسفید بهره می‌برند. به گفته‌ی شرکت HMD، هنگام عکس‌برداری اطلاعاتی به اندازه یک عکس ۶۰ مگاپیکسلی ثبت می‌شود.

در رابطه با رزولوشن و فاصله کانونی این دوربین‌ها هم باید بگوییم که هر ۵ تای آن‌ها، از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متری بهره می‌برند. این یعنی نوکیا برای این دوربین‌ها از لنزهای اولترا واید یا تله‌فوتو استفاده نکرده است. هرکدام از عکس‌های ثبت شده دارای گستره دینامیکی بسیار وسیعی هستند و بعد از ثبت عکس‌ها، می‌توان افکت بوکه را برای آن‌ها تنظیم کرد که وجود سنسور ToF نقش مهمی در این قابلیت دارد. در ضمن نباید فراموش کنیم که دوربین این گوشی از پس ثبت عکس‌های RAW هم برمی‌آید. از نظر ضبط ویدیو هم باید بگوییم این دوربین‌ها می‌توانند حداکثر ویدیوهای ۴K HDR با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کنند.

Nokia 9 PureView

دوربین سلفی نوکیا ۹ هم از نوع ۲۰ مگاپیکسلی است و به‌لطف بهره‌گیری از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها، در محیط‌های کم‌نور می‌تواند عکس‌های سلفی ۵ مگاپیکسلی ولی روشن‌تر و کم‌نویزتری را ثبت کند.

نوکیا ۹ عضوی از پروژه اندروید وان محسوب می‌شود و این یعنی علاوه بر بهره‌گیری از اندروید پای، مانند دیگر گوشی‌های عضو این پروژه تا مدت‌ها از آپدیت‌های به موقع بهره‌مند خواهد بود. انرژی این گوشی را یک باتری ۳۳۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و خوشبختانه از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و سرعت شارژ بی‌سیم آن هم به ۱۰ وات می‌رسد. متاسفانه، نوکیا ۹ فاقد جک هدفون است.

در نهایت طبق اعلام HMD، گوشی نوکیا ۹ با قیمت ۶۹۹ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود که با توجه به قابلیت‌های آن، قیمت مناسبی به حساب می‌آید. این گوشی در ماه مارس به بازار عرضه می‌شود و از همین امروز، افراد علاقمند می‌توانند این گوشی را پیش‌خرید کنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه