معرفی ۸ اپلیکیشن آشپزی رایگان برای علاقه‌مندان به این هنر

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اپلیکیشن آشپزی

گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما بدل شده‌اند و در بیشتر اوقات شبانه‌روز این گجت‌ها در کنار ما قرار دارند. به همین خاطر، وجود میلیون‌ها اپلیکیشن مختلف دیگر یک پدیده عادی محسوب می‌شود. در همین زمینه، می‌توانیم به تعداد زیادی اپلیکیشن آشپزی اشاره کنیم که علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند از وجود آن‌ها برای پخت و درست کردن انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذاها بهره ببرند. خوشبختانه در پلتفرم‌های اندروید و iOS هزاران اپلیکیشن آشپزی وجود دارد. در ادامه به ۸ تا از بهترین اپلیکیشن‌های آشپزی نگاهی می‌اندازیم که هرکدام از آن‌ها هزاران دستورالعمل را برای انواع غذاها و خوراکی‌های گوناگون ارائه می‌دهند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که تمام این اپلیکیشن‌ها به زبان انگلیسی هستند.

BigOven اندروید و iOS

BigOven

اپلیکیشن BigOven از بیش از ۳۵۰ هزار طرز تهیه غذاها و خوراکی‌ها مختلف بهره می‌برد. با استفاده از این اپلیکیشن نه‌تنها به هزاران دستور پخت دسترسی دارید، بلکه می‌توانید از غذاهای پخته‌شده خودتان عکس بگیرید و در این اپلیکیشن آپلود کنید. علاوه بر این، با تایپ کردن حداقل ۳ مواد در دسترس، این اپلیکیشن طرز تهیه غذاهای مربوط به این موارد را به شما معرفی می‌کند. در ضمن با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از غذاهای پخته‌شده توسط دوستان، خانواده و بلاگرهای موردعلاقه‌تان باخبر شوید.

Food Network in the Kitchen اندروید و iOS

Food Network in the Kitchen

با استفاده از اپلیکیشن Food Network’s In The Kitchen به تمام سرآشپزهای شبکه Food Network و دستورات پخت ارائه شده از جانب آن‌ها دسترسی خواهید داشت. در این اپلیکیشین بیش از ۷۰ هزار دستورالعمل برای صبحانه، ناهار و شام وجود دارد. همچنین در کنار این موارد، عکس‌ها و ویدیوهای آموزشی هم ارائه می‌شود. در بخش جستجو، می‌توانید نام سرآشپز موردعلاقه یا مواد موجود در آشپزخانه را وارد کنید. علاوه بر این در کنار دستورالعمل‌ها می‌توانید یادداشت‌های موردنظر خود را هم ثبت کنید.

Yummly اندروید و iOS

Yummly

مهم‌ترین نقطه قوت این اپلیکیشن آشپزی، موتور جستجوی آن است. طبق معمول در این اپلیکیشن هم شاهد ارائه‌ی هزاران طرز تهیه خوراک‌ها و غذاهای گوناگون هستیم. اما با بهره‌گیری از Yummly می‌توانید دقیقا غذای مطابق با رژیم غذایی خاص خود را پیدا کنید. مثلا اگر در حال رژیم هستید ولی هوس همبرگر کرده‌اید، این اپلیکیشن راه‌حل مناسب این وضعیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، اپلیکیشن Yummly با یادگیری سلیقه‌ی غذایی شما، می‌تواند انواع و اقسام دستورالعمل‌های جدید را به شما پیشنهاد دهد.

Allrecipes Dinner Spinner اندروید و iOS

Allrecipes Dinner Spinner

این اپلیکیشن آشپزی از بیش از ۵۰ میلیون کاربر بهره می‌برد و به همین خاطر برای طرز تهیه انواع غذاها و خوراکی‌ها می‌توان بر روی این اپلیکیشن حساب کرد. در کنار این، عکس‌ها، نقد و بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد که باعث شده در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، بیشتر حس استفاده از یک شبکه اجتماعی را به کاربرانش منتقل کند. علاوه بر این باید به ویژگی‌های معمول یعنی امکان ایجاد فهرست خرید، ذخیره کردن دستورالعمل‌های موردعلاقه و فیلتر کردن بر اساس زمان پخت، رژیم غذایی و موارد این‌چنینی اشاره کنیم.

Cookpad اندروید و iOS

Cookpad

این اپلیکیشن یک شبکه اجتماعی برای علاقه‌مندان به هنر آشپزی است. در این اپلیکیشن می‌توانید طرز تهیه غذاها و خوراکی‌های مختلف را در اختیار دوستان، خانواده و غریبه‌ها به اشتراک بگذارید و دیگران می‌توانند در مورد این پست‌ها نظر خود را بنویسند.در این اپلیکیشن هم دستور پخت‌ها در دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند و با ایجاد یک پروفایل می‌توانید به‌راحتی به دستور‌العمل‌های پخت غذاهای موردعلاقه خود دسترسی داشته باشید.

Epicurious – سیستم‌عامل iOS

Epicurious

در بین اپلیکیشن‌های آشپزی، اپلیکیشن Epicurious شهرت زیادی دارد. این اپلیکیشن آشپزی رابط کاربری ساده‌ای دارد و از بیش از ۳۵ هزار دستور پخت بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن، امکان ارتباط از طریق صوتی است که به‌خصوص در حین آشپزی و وقتی دست‌ها درگیر درست کردن غذا است، می‌توان از این مشخصه استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این اپلیکیشن، می‌توانیم به تایمر هوشمند آن اشاره کنیم و با استفاده از آن دقیقا می‌دانید که مثلا پختن مرغ چقدر طول می‌کشد. در کنار موارد ذکرشده، کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند به دستور پخت موجود در مجلات آشپزی معروف دسترسی داشته باشند.

SideChef اندروید و iOS

SideChef

در این اپلیکیشن بیش از ۴ هزار طرز تهیه غذا وجود دارد و تمرکز اصلی آن، ساده‌تر کردن آشپزی برای افراد تازه‌کار است. به همین خاطر، طرز تهیه غذاها به زبان ساده و به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده شده و در کنار آن انواع عکس‌ها و ویدیوها و تایمرها وجود دارد تا این افراد تازه‌کار راحت‌تر بتوانند غذای موردعلاقه خود را درست کنند. در ضمن با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید حجم غذای موردنظر خود را مشخص کنید تا برای حجم مشخص‌شده، میزان مواد اولیه پیشنهاد داده شود.

Weber Grills – سیستم‌عامل iOS

Weber Grills

اگر علاقه‌ی زیادی به غذاهای گریل شده دارید، باید این اپلیکیشن آشپزی را در گوشی خود نصب کنید. در این اپلیکیشن، بیش از ۳۰۰ دستور پخت مختلف وجود دارد که طرفداران غذاهای گریل شده می‌توانند از این دستورالعمل‌های دقیق بهره ببرند. زمانی که می‌خواهید آتش را روشن کنید، می‌توانید ضخامت گوشت را هم مشخص کنید تا این اپلیکیشن به شما بگوید برای پختن تمام و کمال آن چقدر زمان و گرما لازم است. این اپلیکیشن حتی تایمر مختص گریل هم ارائه می‌دهد تا دیگر نگران سوختن غذای خود نباشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه کاربردی برای عکاسی از غذا با موبایل

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه