معضل برآمدگی دوربین، این بار در آیپد پرو ۹.۷ اینچی

۵ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت اپل در دومین روز از سال ۹۵، دومین تبلت آیپد پروی خودش را معرفی کرد. نام این تبلت هیچ تفاوتی با مدل قبلی‌اش ندارد. اما برای جدا کردن این دو محصول از هم، از اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها در نام‌شان کمک می‌گیریم.

در ظاهر، آیپد پرو ۹.۷ اینچی بسیار شبیه به آیپد ایر۲ است و اگر این دو تبلت را از نمای قاب جلویی کنار هم قرار دهیم، به‌سختی می‌توانید آن‌ها را هم تشخیص بدهید. اما ازلحاظ سخت‌افزاری، پرو ۹.۷ اینچی بسیار شبیه به نسخه‌ی بزرگ‌تر خودش است یا همان آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است. آیپد پرو ۹.۷ اینچی تغییرات رادیکال و زیادی نسبت به مدل گذشته‌ی خود نداشته است. اما یکی از بهبودهای سخت‌افزاری که نسخه‌ی کوچک‌تر آیپد پرو نسبت به نسخه‌ی بزرگ‌تر خود داشته و سبب به وجود آمدن تغییرات ظاهری در نسخه‌ی کوچک‌تر آن شده، دوربین است. اکنون دقت دوربین iSight یا همان دوربین اصلی پرو ۹.۷ به ۱۲ مگاپیکسل رسیده و می‌توان گفت که این دستگاه، بهترین تبلت شرکت اپل برای عکاسی است.

shoot_isight_large

همچنین اپل برای جذاب‌تر کردن دوربین این تبلت، از یک فلش LED دوگانه با رنگ‌های گرم و سرد استفاده کرده است. درست همان چیزی که پیش از این در آیفون‌های ۶s دیده بودیم. اما شباهت‌های دوربین اصلی آیپد پرو ۹.۷ و آیفون ۶s به این جا ختم نمی‌شود. همان حس خجالت و شرمندگی که قبلا با آیفون‌های سری ۶ داشتیم، با آیپد پروی جدید هم داریم. لنز دوربین این تبلت به‌طور قابل‌توجهی از سطح بدنه‌ی قاب پشتی بیرون زده است. البته این مشکل می‌تواند در آیپد پرو تا حدی حادتر از آیفون‌ها باشد. زمانی که در حال تایپ کردن (با کیبورد مجازی) با این تبلت روی میز هستید، ممکن است لق زدن و لرزیدن تبلت سبب ناراحتی شما بشود.

اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که این موضوع چقدر می‌تواند برای کاربران مهم باشد؟ مواجهه‌ی کاربران با این موضوع به دو شکل کاملا متفاوت است.

عده‌ای، برآمدگی دوربین آیپد پرو را به‌خاطر کیفیت بسیار بالای آن نادیده می‌گیرند و سعی می‌کنند این مشکل را با خرید یک کاور، حل‌ کنند. اما برای عده‌ای هم کنار آمدن با این موضوع، کار بسیار سختی است. این افراد ضخامت بیش‌تر بدنه‌ی آیپد پرو را به لنز برآمده‌ی آن ترجیح می‌دهند. اما اگر سخت‌گیرترین کاربر دنیا هم باشید، پس از گذشت زمان، به این عنصر باعث خجالت، عادت خواهید کرد.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Hamed Zibakalam

    برای کسی مثل من که تاحالا تبلت نداشته و به دنبال کامل ترین تبلت بازار است، آیپد پرو ٩.٧ اینچی بهترین انتخاب است.
    والسلام.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه