مقایسه‌ی سیستم شارژ LG G5 با سامسونگ گلکسی S7

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ال جی در تولید گوشی جدید خود، G5، از جدیدترین نسخه‌ی تکنولوژی شارژ سریعِ QuickCharge بهره برده، در حالی که در گلکسی S7 ویژگی بروز نشده. از آن‌جایی که این دو محصول در یک روز رونمایی شدند و هر دو هم پرچم‌داران برندشان هستند، چرا سامسونگ، با این‌که از تراشه‌ی کوالکوم استفاده می‌کند، نسبت به ارتقا تکنولوژی شارژ سریع در گوشی‌اش بی‌تفاوت بوده؟

پرچم‌داران جدید سامسونگ، گلکسی S7 و S7 Edge نام دارند و مجهز به نسخه‌ی QuickCharge 2.0 هستند، اما در G5 نسخه‌ی جدید QuickCharge 3.0 به کار رفته که تا ۴۵ درصد کارایی بهتری نسبت به نسخه‌ی قدیمی‌ دارد.

QuickCharge نام یک تکنولوژی است که توسط کوالکوم عرضه شده و کاربردش در شارژ سریع دستگاه‌های هوشمند است.

در سیستم شارژ سریع، حجم زیادی از انرژی با ولتاژ بالا در مدت کوتاهی وارد باتری می‌شود. در این روش معمولا شارژ باتری خیلی سریع به ۶۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد و از آن به بعد، باتری در حالتی نزدیک به نرمال تا ۱۰۰ درصد پر می‌شود. تکنولوژی QuickCharge که توسط کوالکوم مطرح شده، هم از طریق درگاه USB Type-C و MicroUSB قابل استفاده است و کوالکوم مدتی پیش امتیاز استفاده از این تکنولوژی را به دستگاه‌هایی که از تراشه‌های این شرکت استفاده نمی‌کنند هم ارایه داد. به عنوان مثال از این تکنولوژی در سامسونگ گلکسی S6  و ایسوس Zenfone 2 هم استفاده شده که به ترتیب مجهز به تراشه‌های اگزینوس و اینتل هستند.

تعداد خاصی از دستگاه‌‌های هوشمند، تکنولوژی شارژ سریع QuickCharge را پشتیبانی می‌کنند و ال جی هم از جمله شرکت‌هایی است که معمولا این امتیاز را در دستگاه‌هایش تعبیه می‌کند.

سامسونگ توضیحی برای این موضوع که چرا در پرچم‌داران جدیدش، آخرین نسخه‌ی QuickCharge را نگذاشته، ذکر نکرده است. اما احتمالا چون تعدادی از مدل‌های S7 مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ هستند و تعدادی دیگر مجهز به اگزینوس ۸۸۹۰، و مورد دوم با نسخه‌ی QuickCharge 3.0 سازگار نیست، سامسونگ ترجیح داده تا قابلیت شارژ گوشی‌هایش را یکسان نگه دارد. به همین دلیل از تعبیه‌ی نسخه‌ی جدید QuickCharge در مدل‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون هم صرف نظر کرده است.

در هر صورت، قابلیت ال‌جی G5 در پشتیبانی از نسخه‌ی جدید QuickCharge 3.0 یک مزیت محسوب می‌شود که گلکسی‌های جدید فاقد آن هستند؛ ضمن این‌که باتری G5 قابل تعویض است و با ماژولی که به گوشی می‌چسبد، ظرفیت ذخیره‌ی آن افزایش هم پیدا می‌کند.

galaxy-s7-samsung-qualcomm-snapdragon-exynos-lg-g5-quickcharge

منبع: GSM Arena و Android Police

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. pooya

    ال جی باید بره جارو برقیشو با یخچالشو تولید کنه بعدا بیاد از این چیزا تولید کنه تا حالا دیدید اپل جارو برقی بزنه یا لوازم خانگی؟؟؟؟؟

    1. Life's Good

      آقا پویا ال جی و سامسونگ هم یخچال تولید می کنن هم تی وی هم مانیتور هم لباسشویی و … و هم تو زمینه تلفن همراه خواب راحتو از چشم اپل و همه رقبا گرفتن!!!

  2. ماهان

    حیف من عاشق گوشی و تبلت های ال جی هستم ولی G5 وقتی برمیگرده اصلا جلوه زیبایی نداره

  3. آرش

    سامسونگ حتی تو موردی مثله شارژ گوشی هم از ال جی عقب افتاده ،
    وقتی به جزئیات دقت میکنیم میبینیم که G5 تو بیستر موارد از s7 سرتره .

    1. علی جوادی

      دوست عزیز شما میشه بقیه مواردش رو بگی؟
      قیافه ی زشت و زننده ی ال جی اگه هر چی خصوصیات خوب هم که داشته باشه رو محو میکنه…
      مهم ظرفیت باتری و نگه داشتن شارژه که ال جی هیچ حرفی برای گفتن نداره
      قابل توجه دوست عزیز لیدر سامسونگ :ال جی هم ساخت چین داره هم کره…گوشیهای پرچمدار سامسونگ هم ساخت کره هستن هم چین هم ویتنام…پس نمیشه اینو برتری دونست…اپل هم از چینه پس بده؟
      با تشکر

      1. Reza

        باسلام دوست عزیز سامسونگ که از گوشی پایین رده تا بالا رده همه شکل هم همستن اخه یه تنوعی هم خوبه داشته باشه

  4. FARSHID

    درودبرالجی…

  5. مهدی

    کسی میدونه قیمتش به دلار چقدره ؟
    احتمال میدید ایران بیاد چقدر ؟ g5

    1. مصطفی

      به احتمال زیاد بالای ۲۶۰۰هست

  6. لیدر سامسونگ

    ال جی با توجه به کره ای بودنش واز همه مهم تر منتا ر کره بودنش بهترینه من وارد کندده سامسونگ از ویتنام هستم

    1. پیام

      آقای دلیدر یک چیز فراموش شد… تکنولوژی جدید و منحصربه‌فرد سونی درxperia x بنام Qnovo که موجب طول عمر باطری تا دو برابر میشه( تا هشتصد سایکل) از همه این بحث ها مهمتر.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه