ملاقات مخفیانه‌ی جوزف گوردون لویت با ادوارد اسنودن

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جوزف گوردون لویت، بازیگر مشهور هالیوودی، اخیرا از ملاقات مخفیانه‌اش با ادوارد اسنودن، هکر و افشاگر اسناد محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا خبر داد.

“ادوارد اسنودن از روی اهمیت و علاقه به کشورش دست به چنین کاری زد.”

معمولا اکثر بازیگرانِ فیلم‌هایِ زندگی‌نامه‌ای با شخصیت واقعی مصاحبه می‌کنند تا آنها را بهتر بشناسند، درک بهتری از نحوه‌ی رفتار و آداب معاشرت آنها و همچنین ارزش‌ها و باورهای آنها به دست بیاورند. «جوزف گوردون لویت» (Joseph Gordon-Levitt) هم، برای شناخت شخصیت «ادوارد اسنودن» (Edward Snowden) که در فیلم بعدی‌اش نقش او را ایفا خواهد کرد، قدم بزرگی برداشته است.

این بازیگر برای گاردین فاش کرده است که برای یک ملاقات مخفیانه به روسیه پرواز کرد. هدف جوزف گوردون لویت از این ملاقات این بود که برای ایفای نقش افشاگر اطلاعات سری آژانس ملی امنیتی ایالات متحده، در فیلم بعدی‌اش با عنوان «اسنودن» (Snowden)، آماده شود. این فیلم به کارگردانی «اولیور استون» ساخته خواهد شد.

گوردون لویت گفت انگیزه‌اش از ملاقات این بود که: “شخصی را که می خواهم به جایش بازی کنم بهتر بشناسم، می‌خواهم بدانم نقاط ضعف و قوت او چیست.”

این دو برای چهار ساعت با یک‌دیگر گفت و گو کردند. گرچه گوردون لویت می‌خواست مکالامه را ضبط کند، اما به او توصیه شده بود که این کار را انجام ندهد. در واقع، حتی از او خواسته بودند که شکل گرفتن این ملاقات را اعلام نکند، زیرا ایالات متحده به شدت اسنودن را تحت نظر دارد.

این بازیگر جزییات زیادی از گفت‌وگوی‌شان ارایه نداد، اما گفت که با اسنودن کاملا هم عقیده است و اینکه او کارهایش را از روی اهمیت و علاقه به کشورش انجام داد.

گوردون لویت گفت: “چیزی که من در این ملاقات به آن پی بردم این بود که اسنودن آن کارها را به این دلیل انجام داد که به درست بودن آن اعتقاد داشت. او معتقد بود با این کار به کشوری که دوست‌اش دارد کمک می‌کند.”

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این ملاقات به تولید یک فیلم سینمایی دقیق از زندگی اسنودن تبدیل شود. حتما شما هم قبلا شاهد فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای بودید که زندگی فرد مورد نظر را درست به تصویر نکشیده‌اند. اما در هر حال، این موضوع نشان می‌دهد که تهیه‌کنندگان فیلم برای به تصویر درآوردن اسنودن و انگیزه‌ی اعمال‌اش، تلاش‌هایی انجام می‌دهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Gaurdian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. احسان

    این آمریکاییا شورشو درآوردن!!
    اینهمه میگن آزادی بیان، آزادی بیان پس چی شد؟!؟ این بنده خدا اسنودن یه سری خطاهای سرویس امنیت ملّی و سرویس جاسوسی آمریکا رو افشا کرده تا جائیکه من میدونم تو اطلاعات منتشر شده نام هیچ مأموری رو نبرده و هیچ هویتی افشا نشده. با این اوصاف چرا باید تحت پیگرد قانونی باشه؟ چرا باید آواره بشه؟ دولت آمریکا از مسئلۀ امنیتی اطلاعاتی پروندۀ اسنودن سؤ استفاده کرده و ین بدبختو تحت پیگرد قرار داده. در حالیکه مطالب منتشر شده یه سری مطالب شرم آور در مورد کلّیت عملکرد نظام اطّلاعاتی امنیتی آمریکاست.
    جولیان آسانژ م همینجوری شد. به محض اینکه سایتش شروع کرد درز دادن اطلاعات امنیتی اطلاعاتی آمریکا به خاک سیاه نشوندنش. الآن یه پروندۀ اخلاقی تو کشور خودش (سوئد) بر علیهش راه انداختن. حالا این پرونده چرا الآن مطرح شده بعد از افشای این مطالب فقط خدا میدونه!
    همین چند وقت پیش یه فیلم مستندی از شبکۀ چهار در مورد اسنودن پخش شد .بنده خدا رو آلاخون والاخون، آوارۀ دیار غربت کردن. چرا؟ چون بدبخت فکر میگرده که تو اون کشور کوفتی حق آزادی بیان به رسمیت شناخته میشه!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه