تبلیغات و فعالیت صنفی در تلگرام ممنوع شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلترینگ تلگرام

معاون قضایی دادستان کل کشور از ممنوعیت فعالیت صنفی در بستر تلگرام خبر داد و گفتواحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل کنند.

به گزارش ایسنا، مطلب عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور، فعالیت واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی را در تلگرام ممنوع اعلام کرد و در این باره در کانال خود در پیام‌رسان سروش نوشت: «فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است. واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل نمایند.» او هم‌چنین می‌گوید در صورتی که تبلیغات یا فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام ادامه پیدا کند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل می‌آورند.

داستان از این قرار است که هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد. در این جلسه نحوه اجرای بخشنامه  مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیروی انتظامی در خصوص “ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور  در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه” مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گفته شد، فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوء استفاده بیگانگان از این داده‌ها می‌شود. با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور می‌شوند، مقرر شده:

۱-  مسئولین ذیربط در وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ نمایند” از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری کنند و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل نمایند.

۲- در صورتی که واحدهای صنفی پس از  اطلاع رسانی  به فعالیت صنفی و یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت معدن تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.

درحالی خبر ممنوعیت تبلیغات و فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام به گوش می‌رسد که وزیر ارتباطات در استوری اینستاگرام خود نوشت: بازدید از تلگرام روز به روز بعد از فیلتر در حال افزایش و بازگشت به حالت اولیه است.

فیلترینگ تلگرام

استوری اینستاگرام وزیر ارتباطات در خصوص آمار بازدید بعد از تلگرام

خبرگزاری صراط اعلام کرد کورد مجموع بازدید کانال‌های فارسی تلگرام در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت با افزایش ۳۲۰ میلیونی نسبت به یک روز قبل‌تر شکسته شد. بی‌سابقه‌ترین روز بعد از گذشت ۱۷ روز از زمان آغاز فیلترینگ با ۱.۶ میلیارد بازدید در یک روز رقم خورد. این آمار را روز گذشته کانال تلگرافی یا به صورت دقیق‌تر «سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار کانال‌های فارسی تلگرام» متعلق به آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد. آمارهای این سامانه نشان می‌دهد نصب تلگرام‌های غیررسمی که واسطه‌ای برای دورزدن فیلترینگ هستند، افزایش چشمگیری داشته است.

آذری‌جهرمی همچنین با بازی دو‌سر باخت خواندن تلگرام گفته است: «شرایط افکار عمومی به گونه‌ای است که اگر فیلترینگ انجام شود محکومیم، انجام نشود نیز محکومیم و موفق هم شود محکومیم.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    فقط دارن زور میگن. با اینحور حرفها بیشتر تنفر از پیلم رسان داخلی ایجاد میشه

  2. Avatar امین

    من نمیدونم چرا همه چیز توی این مملکت به زور میخواد اجرا بشه . قرار بود نرم افزار و شبکه های اجتماعی ملی تو ایران درست بشه و ازش حمایت بشه و برای تشویق به استفاده کردن هم کلی براش تبلیغ و حمایت مالی بشه . از لحاظ امنیت هم درسته، نباید ارگانها و سازمانهای دولتی و نظامی تو شبکه های اجتماعی خارجی خدمت و یا اطلاع رسانی کنند.ولی اینکه اجبار کنید بازار آزاد ، اصناف و همه مردم برای انجام کارهای خصوصی و شخصی هم از شبکه های اجتماعی ملی استفاده کنند اصلا درست نیست . تو رو به خدا اگه کمک نمیکنید این بازار خراب درست بشه حداقل از این دیگه بدترش نکنید.از این به بعد بذارید خود مردم تصمیم بگیرند و حق انتخاب رو ازمردم نگیرید.امیدوارم گوش شنوایی باشه

  3. Avatar مهیار

    الان شما باید از تلگرام کوچ کنید و برید توی سروش/بله/آی گپ/بیسفون/گپ/ویسپی کانال بزنید؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه