منشی هوشمند اسپیکر شیائومی احتمالا کورتانا مایکروسافت است

۱۰ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسپیکر هوشمند Yeelight

شیائومی خبر داده است که می‌خواهد یک اسپیکر هوشمند جدید عرضه کند؛ اسپیکری که در نتیجه‌ی همکاری با آمازون، منشی هوشمند این شرکت یعنی آلکسا را در خود جای داده است. نکته‌ی جالب این جاست که این اسپیکر، دو منشی هوشمند دارد. یکی منشی هوشمند خود شیائومی است که در چین کار می‌کند و دیگری آلکسا که در کشورهای غربی به کمک خریداران این اسپیکر هوشمند می‌آید.

این محصول جدید شیائومی دومین اسپیکر هوشمندی خواهد بود که Cortana را در خود دارد.

با اینکه شیائومی حرفی از تکنولوژی منشی هوشمند خود نزده است، ولی تصور می‌شود که این منشی هوشمند همان Cortana یعنی منشی هوشمند مایکروسافت باشد.

شیائومی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری خوبی دارند. برای مثال، اپ‌های آفیس مایکروسافت و اسکایپ بصورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌های شیائومی نصب است. مایکروسافت هم ۱۵۰۰ گواهی ثبت شده‌ی خود را به شیائومی فروخته.

اسپیکر Yeelight

از طرف دیگر، سرویس ابری مایکروسافت یعنی Azure نه تنها اساس این اپ‌های مایکروسافت است، بلکه هسته‌ی سرویس ابری شیائومی یعنی Mi Cloud را هم تشکیل داده. با توجه به اینکه Cortana بخش مهمی از پلتفرم Azure است، و اینکه شیائومی می‌تواند از گواهی‌های ثبت شده‌ی مایکروسافت استفاده کند، به این موضوع اشاره دارد که احتمالا منشی هوشمند شیائومی که در اسپیکر جدید این شرکت قرار داده شده، نسخه‌ای دستکاری شده از Cortana مایکروسافت است.

این محصول جدید شیائومی دومین اسپیکر هوشمندی خواهد بود که Cortana را در خود دارد. محصول قبلی یک اسپیکر بزرگ هارمن کاردون بود که نه تنها از Cortana پشتیبانی می‌کرد بلکه می‌توانست تماس‌هایی با اسکایپ برقرار کند.

اسپیکر هوشمند شیائومی ۴۵ دلار قیمت دارد.

منبع: Digital Trends

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه