این موتورسیکلت پرنده ممکن است شما را بکُشد!

۳ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک شرکت روسی، نوعی موتورسیکلت پرنده یا «هاوربایک» (Hoverbike) ساخته که می‌توانید با آن پرواز کنید و البته راندنش خیلی خطرناک است. این شرکت که «هاورسرف» (Hoversurf) نام دارد، به تازگی کلیپی را دراینترنت منتشر کرده که در آن پروتوتایپ آخرین محصولش را درحال پرواز نشان می‌دهد. نام این هاوربایک برقی، «اسکورپیون ۳» (Scorpion 3) است.

هدف از ساخت این وسیله، ترکیب روح موتورسیکلت با کوادکوپتر (Quadcopter) بوده است. هاورسرف می‌گوید که افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند این وسیله را برانند. بنابراین نیازی نیست که برای راندن این هاوربایک، گواهی‌نامه‌ی موتورسیکلت یا هواپیما بگیرید. اسکورپین ۳ برای رقابت با همتایانی مثل Malloy, Aefex, E-Volo و Ehang ساخته می‌شود.

در این هاوربایک، از نرم‌افزارهایی استفاده می‌شود که برد و سرعت را محدود می‌کنند و احتمال خطر را کاهش می‌دهند. بنا به ادعای سازنده، طراحی اسکورپین از ساختار موتورسیکلت‌های سنگین و اسپرت الهام گرفته شده و به راحتی با تغییر ارتفاع و جهت در هوا پرواز می‌کند.

در حال حاضر در نیمه‌ی راه ساخت فناوری‌های هاوربایک هستیم و در مورد آینده‌ی این وسایل هنوز چیزی مشخص نیست. اخیرا وزارت دفاع آمریکا قراردادی را با شرکت Malloy بسته است تا برای ارتش آمریکا هاوربایک‌هایی بسازد. همچنین قرار است در دبی از پهپادها برای حمل مسافر استفاده شود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه