فالکن هِوی؛ موتورهای بزرگترین موشک جهان آزمایش شدند

۵ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موتورهای بزرگترین موشک عملیاتی جهان آزمایش شدند تا موشک فالکن هِوی یک قدم دیگر به پرتاب نزدیک‌تر شود.

موتورهای فالکن هِوی درحالی روشن شدند که این موشک روی یکی از سکوهای پرتاب پایگاه فضایی کیپ کاناورال محکم ایستاده بود و قرار نبود پرتابی صورت بگیرد. ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس بلافاصله در توییتر خبر از آزمایش موفقیت‌آمیز موتورهای این موشک داد. ایلان ماسک برای اینکه نشان بدهد به موفقیت این آزمایش ایمان دارد، دستور داده بود که یک دستگاه خودروی تسلا رودستر را به عنوان محموله در دماغه‌ی این موشک قرار دهند.

البته همیشه اوضاع این‌قدر برای ایلان ماسک خوب نبوده و برای مثال در سال ۲۰۱۶ موشک فالکن ۹ در آزمایشی مشابه روی سکوی پرتاب منفجر شد.

فالکن هِوی هم‌اکنون بزرگترین موشک عملیاتی جهان به حساب می‌آید و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، تا چند هفته‌ی دیگر برای اولین بار به فضا پرتاب خواهد شد. فالکن هِوی بعد از موشک ساترن ۵ که فضاپیماهای آپولو با آن پرتاب شدند، بزرگترین و قدرتمندترین موشک جهان است. برنامه‌های آپولو در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی، پای انسان را به کره‌ی ماه باز کردند.

فالکن هوی دارای ۲۷ موتور مجزا است که مجموع آن‌ها با هم قدرت رانشی معادل قدرت رانش موتورهای ۱۸ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ تولید می‌کند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی این آزمایش را تماشا کنید.

 

منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar میثم

    مهدی جون کم پیدایی؟؟!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه