آیا حاضرید با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سفر کنید؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تجربه دلهره‌آوری است؛ این‌که سوار وسیله‌ای شوید که بتواند شما را با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کند. سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت یعنی در هر ثانیه حدود ۴۴۰ متر مسافت طی کنید، یعنی فقط در یک ثانیه، شما ۴ برابر طول زمین فوتبال یک استادیوم جابه‌جا شده‌اید! راستی یک نکته مهمی را هم در نظر داشته باشید که سرعت صوت ۳۴۰ متر بر ثانیه است و شما با این وسیله، نه تنها به سرعت صوت رسیده‌اید، بلکه سریع‌تر هم بوده‌اید و دیوار صوتی را هم شکسته‌اید.

موشک Bloodhound SSC نام این وسیله است که توانسته رکورد پرسرعت‌ترین وسیله حمل‌ونقل  زمینی دنیا را به نام خودش ثبت کند. بلادهوند ۶.۴ تن وزن دارد که به لطف آیرودینامیک‌ بی‌نظیر و پیشرانه قدرتمندش می‌تواند تمام تصورات ما را از سرعت و شتاب یک خودرو پرسرعت به‌هم بزند.

Bloodhound می‌تواند ظرف ۴۲ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۶۰۹ کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند. برای طراحی و تولید این وسیله از ۳۰ نفر از بهترین‌ مهندسان صنعت در حوزه ساخت ماشین‌های فرمول یک و فضاپیماها کمک گرفته شده است. ساخت این وسیله حدود ۱۰ سال زمان برده است. قرار است در سال ۲۰۱۸ برای آزمایش سرعت این خودرو برنامه‌ریزی شود.

این موشک از دو پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد. پیشرانه جت بلادهوند تا سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (حدودا ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت) آن را یاری می‌کند. پس از این سرعت یک پیشرانه موشک هیبریدی وظیفه تامین قدرت بلادهوند را تا سرعت ۱۶۰۹ کیلومتر بر ساعت بر عهده می‌گیرد.

شاید برایتان جالب باشد که بجز این دو پیشرانه اصلی، یک پیشرانه از شرکت جگوار مورد استفاده قرار گرفته تا به عنوان موتور کمکی و راه‌انداز موتور دوم در این فرآینده ایفای نقش کند. این پیشرانه ساخت شرکت جگوار است که ۸ سیلندر خورجینی بوده و از سیستم پرخوران سوپرشارژ بهره می‌برد.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ///mahdispd

    مصرف بنزبنش ببین چقدر میشه
    اقا خشایار من منتظر شما پاسختون هستم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه