اپل قصد عرضه مک بوک پرو ۱۴.۱ اینچ با نمایشگر Mini LED دارد

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به تازگی Ming-Chi Kuo که تحلیلگر مشهور در زمینه محصولات اپل است، گزارشی منتشر کرده که طبق آن، اپل می‌خواهد مک بوک پرو ۱۴.۱ اینچی با نمایشگر Mini LED عرضه کند. همچنین وی در گزارش خود اعلام کرده که نسل جدید iMac Pro با همان نمایشگر ۲۷ اینچ و آیپد مینی با نمایشگر ۷.۹ اینچی هم عرضه خواهد شد. در کنار این محصول، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ جدید و آیپد ۱۰.۲ اینچی جدید هم امسال با این نوع نمایشگر عرضه خواهند شد.

این سه محصولی که گفتیم در کنار دو آیپد پرو جدید در اندازه‌های ۱۲.۹ اینچ و ۱۰.۲ اینچ، قرار است به نمایشگر Mini LED مجهز شوند.

این اولین بار نیست که Ming-Chi Kuo صحبت از نمایشگرهای Mini LED می‌کند. او می‌گوید که اپل قصد دارد نسل جدید آیپد پرو را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه کند و به این ترتیب، به این زودی‌ها شاهد این دو آیپد نخواهیم بود. مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید نیز طبق اعلام او قرار است در سال جاری عرضه شود اما خبری از زمان دقیق آن نیست. به طور کلی او گفته که:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که اپل در حال حاضر روی چهار محصول با نمایشگر mini-LED کار می‌کند. این محصولات شامل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ، آیمک پرو ۲۷ اینچی برای سه ماهه پایانی سال، مک بوک پرو ۱۴.۱ اینچ (که جایگزین مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچ می‌شود)، مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید، آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی ۷.۹ اینچی می‌شوند.

iMac Pro جدید خبر خوشحال کننده‌ای برای کاربران حرفه‌ای است زیرا این کامپیوتر از دسامبر سال ۲۰۱۷ شامل هیچ بروزرسانی جدیدی نشده است. بروزرسانی سخت‌افزاری این کامپیوتر انقدر طول کشیده که حتی در مورد آینده داشتن آن سوال به وجود آمده بود؛ مخصوصا حالا که مک پرو جدید هم عرضه شده است.

در این بین همچنین باید به آیپد مینی جدید هم اشاره کنیم. این مدل از آیپدها که پارسال بالاخره پس از مدت‌ها شامل یک بروزرسانی سخت‌افزاری شد و پشتیبانی از اپل پنسل هم به آن اضافه شد، قرار است دوباره شامل یک بروزرسانی سخت‌افزاری جدید شود. اضافه شدن تکنولوژی Mini LED به نمایشگر این تبلت‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ مخصوصا اینکه خبری از بروزرسانی برای آیپد پرو ۱۱ اینچی در گزارش Ming-Chi Kuo نیست.  همچنین با توجه به اینکه همین حالا هم نمایشگر آیپد مینی ۷.۹ اینچی است و نسل جدید هم قرار است در همین اندازه باشد، یعنی احتمالا طراحی محصول هم تغییری نخواهد داشت و حاشیه‌های بزرگ نمایشگر در کنار سنسور Touch ID، همچنان حاضر خواهند بود.

Kuo پیش از این هم درباره اینکه اپل می‌خواهد تکنولوژی Mini LED را در محصولات خود فراگیر کند، صحبت کرده بود. این تکنولوژی می‌تواند جایگزین OLED شود و در عین اینکه عملکرد درخشانی در اندازه‌های OLED خواهد داشت، مشکلات پنل‌های OLED مثل Burn In را هم نخواهد داشت. اینکه تا این حد به دیدن این تکنولوژی در محصولات اپل نزدیک شده‌ایم، خبر بسیار خوبی است. شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه