همه‌ی آنچه که در رابطه با مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل می‌دانیم

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

نخستین بار آقای مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور اپل، در فوریه سال جاری از وجود یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی در خط تولید شرکت اپل خبر داد و از آن روز تا کنون خبرها و شایعات زیادی در رابطه با طراحی، قیمت و ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ تاپ شنیده‌ایم.

شکی نیست که اپل یکی از بزرگ‌ترین مک بوک پروهای تاریخ خود را در دست ساخت دارد و به زودی نیز از آن رونمایی می‌کند. اما اینکه این لپ تاپ از چه ویژگی‌هایی برخوردار است همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم با توجه به آخرین شایعات و خبرهای پیرامون مک بوک پرو ۱۶ اینچی، نگاهی بیاندازیم به تمام آنچه که در رابطه با این لپ تاپ می‌دانیم.

طراحیلپ تاپ مک بوک پرو اپل

طبق گزارش وب‌سایت Digitimes، اپل از مواد اولیه‌ی تازه‌ای در طراحی لپ تاپ جدید خود استفاده نمی‌کند و مک بوک پرو ۱۶ اینچی همانند نسل گذشته‌ی خود، با بدنه‌ی آلومینیومی روانه‌ی بازار خواهد شد. منطقی است که مک بوک پرو ۱۶ اینچی تغییر خاصی در زمینه‌ی جنس بدنه نداشته باشد. چراکه همیشه لپ تاپ‌های این سری از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بودند و لزومی ندارد مک بوک پرو ۱۶ اینچی با تغییری اساسی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل منتشر شد

نمایشگرمک بوک پرو 16 اینچ

احتمالا بخش عمده‌ای از تغییراتی که مک بوک پرو ۱۶ اینچی با خود به همراه خواهد آورد، در نمایشگر آن خلاصه می‌شود. آنطور که از نام این لپ تاپ پیداست، اندازه نمایشگر به نسبت نمونه‌ی پیشین به ۱۶ اینچ ارتقا خواهد یافت که آن را بعد از مک بوک پرو ۱۷ اینچی، به بزرگ‌ترین مک بوک پرو تاریخ اپل بدل می‌کند.

بسیاری از خبرگزاری‌ها معتقدند اپل نه تنها اندازه نمایشگر، بلکه کیفیت تصویر آن را نیز ارتقا خواهد داد. بنابراین از وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ که در مک بوک پرو سال قبل شاهد بودیم، به نمایشگری با وضوح ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ می‌رسیم که کیفیت خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود بجای استفاده از نمایشگر‌های اولد، اپل قصد دارد اینبار با شرکت ال‌جی جهت ساخت نمایشگر‌ی با پنل LCD برای مک بوک پرو جدید خود وارد همکاری شود.

اگر اپل بتواند اندازه کلی لپ تاپ جدید خود را با کاهش حاشیه‌ها در حد معقول نگه دارد، شاهد محصولی خواهیم بود که علی‌رغم اندازه‌ی بزرگ، از وزن مناسبی نیز برخوردار است و لذا کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

سخت‌افزار مک بوک پرو 16 اینچ

پیش‌بینی مشخصات سخت‌افزاری لپ تاپ‌های اپل معمولا کار مشکلی است. اما با توجه به نمونه‌های پیشین، انتظار می‌رود شاهد یک لپ تاپ کاملا قدرتمند باشیم. ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، اپل نسخه‌ی بهبود یافته‌ی مک بوک پرو ۱۵ اینچی خود را با پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای روانه‌ی بازار کرد. امکان دارد در نمونه‌ی اولیه‌ی مک بوک پرو ۱۶ اینچی، شاهد مشخصاتی مشابه با قوی‌ترین مک بوک پرو ۱۵ اینچی باشیم و در نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آن، تغییرات اساسی را شاهد نباشیم. بهرحال هنوز در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری این لپ تاپ هیچ خبر موثقی به بیرون منتشر نشده و ظاهرا باید تا زمان معرفی آن منتظر بمانیم.

از آن‌جایی که مک بوک پرو ۱۶ اینچی بزرگ‌تر از لپ تاپ‌های نسل قبل خود است، انتظار می‌رود تعداد پورت‌ها و اتصالات آن نیز بیشتر باشد. هرچند چهار درگاه Thunderbolt 3 – USB-C که اپل در مک بوک پرو ۱۵ اینچی استفاده کرده کاملا پاسخ‌گوی نیاز کاربران است و ثابت ماندن این تعداد نیز نقطه ضعفی برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی به حساب نخواهد آمد.

صفحه‌ کلیدمک بوک پرو 16 اینچ

در سال ۲۰۱۵، اپل از طراحی پروانه‌ای کیبورد لپتاپ‌های مک بوک رونمایی کرد. از کیبوردهای پروانه‌ای مک بوک به عنوان انقلابی در بین کیبوردهای آن زمان یاد می‌شد، چراکه از طراحی بسیار باریکی برخوردار بودند. اما در حقیقت نقص بزرگی در آن‌ها وجود داشت که باعث شد کاربران زیادی مک بوک خود را بخاطر مشکلات کیبورد مرجوع کنند.

مینگ چی کو در گزارشی اعلام کرد اپل به احتمال فراوان از این کیبوردهای مشکل ساز دست خواهد کشید و به سوی طراحی جدیدی مبتنی بر فناوری «سوئیچ قیچی» (scissor switch) کوچ خواهد کرد. البته این طراحی جدید، نوآوری و یا تغییرات عمده‌ای را با خود به همراه نخواهد داشت اما ظاهرا اپل در کیبوردهای جدید خود از یک الیاف شیشه‌ای استفاده کرده که باعث داوم بیشتر کلیدها می‌شود.

قیمت و تاریخ انتشارمک بوک پرو 16 اینچ

با نگاهی به مشخصات مک بوک‌ پرو ۱۵ اینچی و قیت آن، می‌توان انتظار داشت که مک بوک پرو ۱۶ اینچی با مشخصاتی به مراتب قوی‌تر و قیمتی بیشتر روانه‌ی بازار شود. طبق گزارشات اخیر، قیمت پایه‌ی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۳۰۰۰ دلار خواهد بود و در بالاترین مدل آن‌، شاهد قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ دلار خواهیم بود. این یعنی لپ تاپ جدید اپل قیمتی بین مک بوک پرو ۱۵ اینچی و آی مک پرو خواهد داشت. مک بوک پرو ۱۵ اینچی در محدوده‌ی قیمتی ۲۴۰۰ دلار تا حدود ۵۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد و حتی مک بوک پرو ۱۷ اینچی که ۱۰ سال قبل اپل از آن رونمایی کرد، حدودا ۲۸۰۰ دلار قیمت داشت. بنابراین ۳۰۰۰ دلار برای نسخه‌ی ابتدایی مک بوک پرو ۱۶ اینچی غیر منطقی نیست!

در رابطه با تاریخ انتشار این لپ تاپ نیز زمان دقیقی اعلام نشده اما اکثر خبرگزاری‌ها روی فصل پاییز امسال اتفاق نظر داشته‌اند. با این اوصاف، تنها وب‌سایت Digitimes است که ادعا می‌کند اپل از لپ تاپ جدید خود در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند و باقی منابع تاریخ عرضه‌ی لپ تاپ اپل را در ماه اکتبر می‌دانند. آنچه که می‌دانیم این است که اپل در ماه سپتامبر، رویدادی را برگزار خواهد کرد که در آن بیشتر به محصولاتی از قبیل آیفون‌های جدید، اپل واچ، سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس و اپل آرکید خواهد پرداخت.

البته امکان دارد اپل در ماه اکتبر نیز رویداد دیگری را برای معرفی محصولات مک و آیپد برگزار کند و طی آن، از لپ تاپ جدید خود رونمایی کند. گفته می‌شود که اپل آیپدهای زیادی در دست ساخت دارد، بنابراین احتمال برگزاری یک رویداد دیگر در ماه اکتبر برای معرفی این محصولات وجود دارد.

مبنع: ۹to5mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه