میراث اینتراستلار و جاذبه؛ بررسی ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌‌ای که گذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

سینما و تلویزیون از جمله مباحثی هستند که تلاش کرده‌ایم در دیجی‌کالا مگ نگاهی جدی و البته متفاوت به آن‌ها داشته باشیم. برای آن دسته از کاربرانی که اخبار سینما را دنبال می‌کنند، عمل‌کرد هفتگی فیلم‌ها، چه آن‌هایی که به‌تازگی اکران شده‌اند و چه آن‌هایی که چند هفته‌ای از روی پرده رفتن‌شان می‌گذرد، همیشه جذاب و مهیج بوده است. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم از این هفته مقاله‌های بررسی جدول باکس‌آفیس را به مطالب دیجی‌کالا مگ اضافه کنیم. امیدواریم با نظرات‌تان به ما در هرچه کامل‌تر کردن این بخش، کمک کنید.

یک راست و بدون مقدمه‌ی اضافه می‌رویم سراغ ۱۰ فیلم برتر جدول باکس‌آفیس هفته‌ای که گذشت:

10‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۱۰- The Visit

هفته‌های اکران: ۵

فروش هفته‌ی گذشته: ۲.۴۲ میلیون دلار

مجموع فروش ۵ هفته‌ی گذشته: ۶۱ میلیون دلار

رتبه‌ی ده‌ام جدول پرفروش‌ترین‌های هفته‌ی گذشته به فیلم سینمایی The Visit تعلق دارد. فیلم سینمایی The Visit را «ام. نایت شامالان»، فیلم‌ساز هندی-آمریکایی در ژانر وحشت ساخته است. شامالان که به‌خاطر ساخت فیلم‌های فراطبیعی و ترسناک شهرت دارد، این‌بار هم دنبال ژانر محبوب‌اش رفته تا در نبود فیلم‌های ترسناک درست و درمان گیشه‌های پاییزی را از آن خودش کند.

ماجراهای فیلم از آن‌جایی شروع می‌شود که مادری مجرد، دو فرزندش را به والدین‌اش می‌سپارد تا بتواند بعد از مدت‌ها خودش به‌‌تنهایی به تعطیلات برود. در این بین «بکا»، دختر خانواده تصمیم می‌گیرد در  یک هفته‌ای که پیش مادربزرگ و پدربزرگ‌اش زندگی می‌کند، یک فیلم مستند بسازد. اما در جریان ساخت فیلم مستند متوجه موضوعات عجیب و ترسناکی در خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ‌اش می‌شود که همین ماجراها قصه‌ی ترسناک The Visit را پیش می‌برند.

به‌هرحال اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید، شاید این فیلم بتواند به‌اندازه‌ی یک آخر هفته سرگرم‌تان کند. اما نباید از آن با بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری که برای ساختش هزینه شده، انتظار تجربه‌ی دیدن فیلم‌هایی مثل «احضار» (The Conjuring) را داشته باشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

9

۹- Everest

هفته‌های اکران: ۴

فروش هفته‌ی گذشته: ۳ میلیون دلار

مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۳۸.۲ میلیون دلار

رتبه‌ی نهم جدول باکس‌آفیس این هفته را فیلم سینمایی «اورست» به‌خودش اختصاص داده؛ جدیدترین ساخته‌ی «بالتازار کورماکور»، فیلم‌ساز اهل ایسلند. در روز دهم می سال ۱۹۹۶ دو گروه کوه‌نورد به سرپرستی «جیسون کلارک» (که اخیرا شاهد بازی نه‌چندان جذاب‌اش در «ترمیناتور: جنسیس» بودیم) و «جاش برولین» تصمیم می‌گیرند در آخرین تلاش‌شان، به سمت قله‌ی کوه اورست، مرتفع‌ترین مکان روی کره‌ی زمین حرکت کنند. طبق معمول توفانی عجیب به راه میافتد و این گروه‌های کوه‌نورد حرفه‌ای را در وضعیت بسیار بدی قرار می‌دهد. از نکات جالب این فیلم، حضور «جیک جیلن‌هال» است که به‌عنوان یکی از شخصیت‌های فرعی در جریان فیلم به‌ایفای نقش می‌پردازد.

با توجه به این‌که الان چهار هفته‌ای می‌شود اورست در لیست ۱۰ فیلم برتر باکس‌آفیس حضور دارد، احتمالا با فیلمی مهیج و قابل قبول طرف هستیم. البته با توجه به بودجه‌ی ۵۵ میلیون‌ دلاری فیلم که قطعا بخش هنگفتی از آن صرف دست‌مزد بازیگران نام آشنا شده، باید هم چنین انتظاری داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌8

۸- Black Mass

هفته‌های اکران: ۴

فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۱۳ میلیون دلار

مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۵۷.۵ میلیون دلار

فیلم هشتم جدول باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته به Black Mass اختصاص داشت. وقتی در یک فیلم «جانی دپ» و «بندیکت کامبربچ» در کنار هم ایفای نقش کنند، می‌توان به آینده‌ی آن امیدوار بود. فیلم سینمایی Black Mass، جدیدترین ساخته‌ی «اسکات کوپر» فیلم‌ساز و هنرپیشه‌ی آمریکایی است.

فیلم ماجراهای واقعی «وایتی بالجر» را تعریف می‌کند. بالجر برادر یکی از سناتورهای پیشین آمریکا و از مخوف‌ترین تبهکاران عصر حاضر و سردسته‌ی مافیای بوستون بود که در کش‌مکشی عجیب مجبور می‌شود برای سازمان FBI خبرچینی کند تا از این طریق گروه‌های خلاف‌کار دیگر را به دام بیاندازد. قصه‌ی فیلم برای آن دسته از سینما دوستانی که به ماجراهای جنایی با تم بیوگرافی علاقه دارند، می‌تواند حسابی جالب باشد. خصوصا این‌که جانی دپ هم در نقش بالجر در این این فیلم متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شده و با گریم خاص‌اش سر و صدای زیادی به پا کرده است. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۵۳ میلیون دلار بوده.

‌‌‌‌‌‌‌‌

7

۷. The Walk

هفته‌های اکران: ۲

فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۶۵ میلیون دلار

مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۶.۳۶ میلیون دلار

رتبه‌ی هفت‌ام جدول باکس‌آفیس این هفته به فیلم سینمایی The Walk، جدیدترین ساخته‌ی «رابرت زمکیس»، فیلم‌ساز مشهور آمریکایی اختصاص دارد. احتمالا با سینمای زمکیس آشنایی دارید یا حداقل یکی از فیلم‌های معروف‌اش مثل «دور افتاده» یا مجموعه‌ فیلم‌های «بازگشت به آینده» را دیده‌اید. جدیدترین ساخته‌ی زمکیس مثل رتبه‌ی هشتم جدول این هفته از روی ماجراهای واقعی ساخته شده و در ژانر بیوگرافی طبقه‌بندی می‌شود.

در سال ۱۹۷۴ میلادی یک بندباز مشهور تصمیم می‌گیرد بزرگ‌ترین رویای دوره‌ی حرفه‌ای‌اش را عملی کند. به همین خاطر از دوستان‌اش و متخصصان دیگر می‌خواهد به اون کمک کنند تا بتواند فاصله‌ی بین برج‌های دوقولوی تجارت جهانی را با عبور از روی طناب، طی کند. نقش این بند باز حرفه‌ای را «جوزف گوردون لویت» بازی کرده که پیش از این شاهد هنرنمایی‌اش در فیلم‌های بزرگ و مشهوری مثل قسمت سوم سه‌گانه‌ی بتمن نولان و «لوپر» بوده‌ایم. زمکیس از «شارلوت لبون» که پیش از این با فیلم سینمایی «سفر ۱۰۰ فوتی» برای خودش اسم و رسمی به‌هم زده بود هم خواسته تا در این فیلم در کنار گوردون به ایفای نقش بپردازد.

البته آن‌چه از فروش The Walk برمی‌آید، نمی‌توان انتظار فروش آن‌چنانی در گیشه را از آن داشت. اما اگر از طرفداران سینمای زمکیس هستید احتمالا از دیدن فیلم جدیدش هم لذت خواهید برد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌6

۶. Maze Runner: The Scorch Trials

هفته‌های اکران: ۴

فروش هفته‌ی گذشته: ۵.۲۵ میلیون دلار

مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۷۰.۶۴ میلیون دلار

اما میرسیم به رتبه‌ی ششم باکس‌آفیس این هفته و یک دنباله‌ی مستقیم. فیلم سینمایی Maze Runner: The Scorch Trials دنباله‌ی مستقیم «دونده‌ی هزارتو» است که همین سال گذشته توسط «وس بال» ساخته شده بود. قسمت اول با استقبال خوبی مواجه شد تا جای شک و تردیدی برای ساخت ادامه‌های‌اش باقی نماند. حالا هم در فیلم جدید که با شعار «هزارتو فقط ابتدای کار بود» رونمایی شده، شاهد ادامه‌ی ماجراهای قسم اول هستیم.

در قسمت جدید «توماس» که «دیلن اوبرایان» نقش‌اش را در جریان فیلم ایفا می‌کند، به‌همراه دوستان‌اش موفق شده تا از هزارتوی مخوف قسمت اول فرار کند. اما هیچ چیز تمام نشده و تمام دشمنانی که در قسمت اول دیده بودیم در سرزمین‌های بیرون از هزارتو، دنبال توماس و دوستان‌اش افتاده‌اند. اگر از طرفداران فیلم‌های اکشن علمی-تخیلی هستید و خصوصا از قسمت اول فیلم خوش‌تان آمده، دیدن قسمت جدید هم می‌تواند برای‌تان جذاب باشد؛ اما واضح است که این فیلم با نشانه گرفتن جوان‌ترها ساخته شده و اکثر فروش‌اش را هم از این رده‌ی سنی به‌دست آورده است.

قسمت جدید دونده‌ی هزارتو با بودجه‌ای ۶۱ میلیون دلاری ساخته شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌5

۵. Sicario

هفته‌های اکران: ۴

فروش هفته‌ی گذشته: ۷.۳۵ میلیون دلار

مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۲۶.۷۱ میلیون دلار

رتبه‌ی پنجم باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته به یک فیلم اکشن جنایی با درون مایه‌های درام اختصاص دارد که توسط یک کارگردان خوش‌نام کارگردانی شده است. اگر از فیلم سینمایی «زندانیان» (Prisoners)، محصول سال ۲۰۱۳ خوش‌تان آمده باشد، احتمالا از دیدن جدیدترین ساخته‌ی «دنیس ویلنوو» هم لذت خواهید برد.

ماجراهای فیلم به یک مامور FBI آرمان‌گرا مربوط می‌شود که داوطلب شده تا در قالب نیروهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرز ایالات متحده و مکزیک خدمت کند. نگفته پیداست این مامور که نقش‌اش را «امیلی بلانت» بازی می‌کند در جریان این ماموریت وارد جنگ‌های وحشتناک قاچاق‌چیان و نیروهای پلیس ضد مواد آمریکا می‌شود. «جاش برولین» و «بنیسیو دل‌تورو» که هر دو ریشه‌هایی مکزیکی دارند هم در این فیلم بازی کرده‌اند تا مطمئن شویم Sicario یکی از بهترین فیلم‌های باکس‌آفیس این هفته است.

برای ساخت فیلم پنجم جدول باکس‌آفیس این هفته ۳۰ میلیون دلار هزینه شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

4‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۴. The Intern

هفته‌های اکران: ۳

فروش هفته‌ی گذشته: ۸.۶۶ میلیون دلار

مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۴۹.۵۷ میلیون دلار

جای خالی فیلم‌های کمدی در جدول باکس‌آفیس را The Intern، جدیدترین ساخته‌ی «نانسی مایرز» پر کرده است. مایرز که به ساختن فیلم‌های خانوادگی با ته‌مایه‌های کمدی شهرت دارد، این بار هم در فیلم جدیدش از فرمول‌های قدیمی اما کار درست خودش استفاده کرده تا بیننده‌ها را به سالن‌های سینما بکشاند.

ماجراهای فیلم سینمایی The Intern به یک پیرمرد ۷۰ ساله و بازنشسته می‌پردازد که نقش‌اش را «رابرت دنیرو» بازی می‌کند. پیرمرد که همسرش را هم از دست داده، خیلی زود می‌فهمد که با بازنشستگی میانه‌ی خوبی ندارد و باید سرش را با کار جدید گرم کند. به‌همین خاطر هم با سمت کارآموز ارشد در دوره‌ی آنلاین آموزش طراحی و مد شرکت می‌کند. دوره‌ای که توسط «جولز آستین» با هنرنمایی «ان هتوی» مشهور راه‌اندازی شده است.

اگر طرفدار فیلم‌های خانوادگی هستید و دوست دارید چند ساعتی را کنار خانواده‌تان به خنده سر کنید، The Intern می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ خصوصا که مایرز با فیلم‌های قبلی‌اش نشان داده، کارش را خیلی خوب بلد است. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۴۰ میلیون دلار بوده.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌3

۳. Pan

هفته‌های اکران: ۱

فروش هفته‌ی گذشته: ۱۵.۳ میلیون دلار

اما میرسیم به پرهزینه‌ترین و در عین حال ناکام‌ترین فیلم جدول باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته. وقتی به کارنامه‌ی «جو رایت» نگاهی بیاندازید و به فیلم‌هایی مثل Atonement محصول سال ۲۰۰۷ و « آنا کارنینا»، محصول ۲۰۱۲ برخورد کنید، مطمئنا پیش خودتان می‌گویید جدیدترین ساخته‌ی این کارگردان نام‌آشنا هم می‌تواند محصول درخوری باشد. اما در این مورد گیشه نظر دیگری دارد. «پن»، جدیدترین ساخته‌ی این کارگردان مشهور انگلیسی در اولین هفته‌ی اکران‌اش تنها موفق شده ۱۵.۳ میلیون دلار بفروشد. این در حالی است که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار صرف تهیه‌ی این فیلم شده و از هنرپیشه‌های سرشناسی مثل «هیو جکمن» و «رونی مارا» در آن استفاده شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فیلم که اقتباسی از افسانه‌ی «پیتر پن» مشهور است، قرار بوده در فصل تابستان اکران شود؛ اما چون کارگردان فیلم تصمیم گرفته چندتایی از صحنه‌ها را مجددا فیلم‌برداری کند، اکران‌اش تا پاییز با تاخیر مواجه شده است. هم‌چنین تقویت کمپین تبلیغاتی فیلم از جمله دلایل به‌تاخیر افتادن نمایش فیلم عنوان شده است. به‌هرحال احتمال این‌که پن تا سه چهار هفته‌ی آینده، از جدول پرفروش‌ها خارج شود، خیلی زیاد است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌2

۲. Hotel Transylvania 2

هفته‌های اکران: ۳

فروش هفته‌ی گذشته: ۲۰.۳۰ میلیون دلار

مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۱۱۶.۸۲ میلیون دلار

اما میرسیم به انیمیشن هفته که توانسته موفقیت‌های قسمت اول‌اش را دوباره و حتی با قدرت بیش‌تری تکرار کند. قسمت دوم انیمیشن Hotel Transylvania که باز هم «گندی تارتاکوفسکی» کارگردانی‌اش را برعهده داشته، در هفته‌ی سوم اکران هم کاملا موفق ظاهر شده و با فروشی ۲۰ میلیون دلاری توانسته مقام دوم جدول باکس‌آفیس را به‌خودش اختصاص بدهد.

برای تهیه‌ی قسمت دوم این انیمیشن جذاب از صداپیشه‌های درست و درمانی دعوت به‌همکاری شده است؛ مثل «آدام سندرز»، «اندی سم‌برگ» و «سلنا گومز». این برای اولین بار است که تارتاکوفسکی برای یکی از انیمیشن‌هایش ادامه می‌سازد. از جمله نکات جالب این انیمیشن مفرح حضور «مل بروکس» مشهور در نقش صداپیشه‌ی شخصیت «ولد» است.

به‌هرحال اگر از طرفداران پروپاقرص انیمیشن‌ها، خصوصا خنده‌دارهای‌شان هستید، Hotel Transylvania 2 می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان باشد. برای ساخت این انیمیشن جذاب ۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1

۱. The Martian

هفته‌های اکران: ۲

فروش هفته‌ی گذشته: ۳۷ میلیون دلار

مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۱۰۸ میلیون دلار

اما پرفروش‌ترین و موفق‌ترین فیلم سینمایی در هفته‌ی گذشته. همان‌طور که احتمالا خودتان هم می‌توانستید حدس بزنید، فیلم سینمایی «مریخی» (The Martian) برای دومین هفته‌ی متوالی موفق شد سکوی نخست پرفروش‌ترین فیلم هفته‌ی باکس‌آفیس را به‌خودش اختصاص بدهد. مریخی را استاد ژانر وحشت و علمی-تخیلی، یعنی «ریدلی اسکات» مشهور ساخته که در سال ۲۰۱۲ با فیلم «پرومتئوس» موفق شده بود طرفداران این ژانر را به‌وجد بیاورد.

«مت دیمون» و «جسیکا چستین» هنرپیشه‌های اصلی این فیلم هستند که پیش‌تر در فیلم سینمایی «بین ستاره‌ای» ساخته‌ی «کریستوفر نولان» هم‌بازی شده بودند. در چند هفته‌ی گذشته بحث درخصوص میزان واقعی بودن تئوری‌های علمی که فیلم سینمایی مریخی برمبنای آن‌ها ساخته، به‌شدت بالا گرفته است. حتی مجله‌ی ساینس هم با ریدلی اسکات و عوامل فیلم جلسه‌ی پرسش و پاسخی ترتیب داده است.

به‌هرحال مریخی نشان داد ژانر علمی-تخیلی، خصوصا فیلم‌هایی که مستقیما به مسایل فضا مربوط می‌شوند، در میان بینندگان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت فیلم مریخی دقیقا ۱۰۸ میلیون دلار هزینه شده است و در هفته‌ی دوم فروش، این فیلم تازه موفق شده هزینه‌هایش را سر به ‌سر کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. Avatar میلاد

    مجله دیجی کالا اپ نداره اگه داره لطفا لینکشو بزارید

  2. Avatar reza

    خیلی خیلی خسته نباشید.
    یه پیشنهاد دارم اونم این که تریلر های این فیلم ها رو هم برای دانلود بذارید.
    یا اگه خیلی میخواین پیشرفت کنین یه برنامه ضبط کنید و هم تریلر ها رو توش نشون بدید و هم خودتون در مورد حواشیش صحبت کنید.جای این جور برنامه هایی شدیدا حس میشه.البته نیازه در سطح خوبی ساخته و اجرا بشه.
    با تشکر و امید رشد و پیشرفت بیشتر برای شما.

  3. Avatar امیرحسین

    عالی بود اطفاً بازم این باک آفیس رو بذارید خیلی خوب بود.

  4. Avatar طراحی سایت

    عالی بود ، ممنون بابت به اشتراک گزاری و معرفی این فیلم های بسیار زیبا !

  5. Avatar Mamad

    این باکس افیس قدرتمند نبود البته من بشخصه انیمیشن هتل ترنس سیلوانیا رو خیلی دوست دارم ولی با این حال خوب موفقیتی داشته:)
    با تشکر از دیجی

  6. Avatar حمید

    فیلم های سبک پرومتئوس مریخی در میان ستاره ای و …
    علمی فضایی واقعا انقلاب بزرگی در سینما بوجود آوردن
    من که بشخصه از فیلم در میان ستاره ای به وجد اومدم
    امیدوارم مریخی هم دست کمی ازش نداشته باشه.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه