نامه دیجی‌کالا: در شرایط سخت کرونا دیجی کالا همچنان بخشی از راه حل است

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

پایگاه خبری تحول دیجیتال: جمعی از مدیران ارشد دیجی‌کالا در نامه‌ای خطاب به همکاران خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های بخش عملیات این شرکت که ناگزیر به ادامه فعالیت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور هستند تأکید کردند دیجی‌کالا نقش پررنگی در کاهش تردد غیرضرور هموطنان و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحول دیجیتال، دیجی تحول، در بخشی از این نامه که به زبان معیار نوشته شده آمده است: «اغراق نیست اگه بگیم همکارایی که این روزها در حال خدمت‌رسانی هستند نقششون از کادر درمانی کشور کم‌رنگ‌تر نیست.

ما خیلی خیلی قدردان این کار بزرگ و ارزش‌آفرین هستیم و معتقدیم خانواده دیجی‌کالا حتی تو این شرایط سخت هم، همچنان بخشی از راه‌حل هست.

در کنار انجام این مسئولیت اجتماعی مهم باید بگیم که اولویت ما بیش از هر چیزی حفظ سلامت همکاران خودمونه.»

در این نامه همچنین برنامه‌های دیجی‌کالا برای دورکاری، استفاده از مرخصی سال آینده، توصیه برای ماندن در خانه در تعطیلات نوروز و اعطای مرخصی ۷ روزه در ماه اردیبهشت یا خرداد، اهتمام به حل مسائل درمانی و روانی همکارانی که این روزها برای خودشان یا اعضای خانواد‌ه‌شان مشکلی پیش آمده بیان شده است.

نامه دیجی‌کالا به همکاران خود را می‌توان به عنوان اولین برنامه جامع بخش سرمایه‌انسانی یک شرکت در مواجهه با کرونا در کشور دانست.

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید.

همکاران عزیز؛

سلام

این روزها مردم کل کشور و بخش‌های زیادی از دنیا شرایط دشواری رو تجربه می‌کنند. هر روز خبرهای بدی می‌شنویم و شرایط غیرقابل پیش‌بینی هست. خانواده دیجی‌کالا هم روزهای سختی رو سپری می‌کنه؛ اغراق نیست اگر بگیم سخت‌ترین شرایطی که تا حالا تجربه کردیم. خط مقدم این شرایط سخت، همکارامون در بخش عملیات هستن. همکارایی که امروز سرکار اومدن براشون صرفاً یه سرکار اومدن ساده نیست. یه مسئولیت اجتماعی مهمه برای حفظ سلامت مردم کشور. همه می‌دونیم که این روزها نقش خانواده دیجی‌کالا، برای کم کردن ترددهای غیرضروری مردم، چقدر پررنگ و پر اهمیته، برای این که حداقل تو این شرایط بخشی از مردم به دیجی‌کالا تکیه کردن. اغراق نیست اگه بگیم همکارایی که این روزها در حال خدمت‌رسانی هستند نقششون از کادر درمانی کشور کم‌رنگ‌تر نیست.

ما خیلی خیلی قدردان این کار بزرگ و ارزش‌آفرین هستیم و معتقدیم خانواده دیجی‌کالا حتی تو این شرایط سخت هم، همچنان بخشی از راه‌حل هست.

در کنار انجام این مسئولیت اجتماعی مهم باید بگیم که اولویت ما بیش از هر چیزی حفظ سلامت همکاران خودمونه. به همین دلیل کارای مهمی در روزهای گذشته انجام دادیم و برای روزهای آینده هم برنامه ریزی کردیم:

  • تمام مراکز دیجی‌کالا با وسواس و روزانه چند نوبت ضدعفونی شدند؛
  • از همکارانی که امکان دورکاری داشتن، خواستیم که دورکاری کنند؛
  • از همکارانی که علایمی داشتند، خواستیم که سرکار حاضر نشن؛
  • هر روز سلامت همکاران رو در بدو ورود به مراکز، چک می‌کنیم و فقط همکارانی که مطمئنیم علایمی ندارن سرکار حاضر می‌شن؛
  • به صورت روزانه پیگیر حال همکارانی هستیم که این روزها برای خودشون یا اعضای خانواد‌ه‌شون مشکلی پیش اومده و از هیچ کمکی به این عزیزان دریغ نخواهیم کرد، علاوه بر این همونطور که قبلاً هم اعلام کردیم این روزها سرکار اومدن برای هیچ‌کس اجباری نیست. اونهایی که امکانش رو دارند دورکاری و همکارهایی که به دلیل نوع کارشون این امکان رو ندارند، می‌تونن از مرخصی‌هاشون استفاده کنند. اونهایی هم که مرخصی ندارن می‌تونن از مرخصی سال آینده‌شون استفاده کنند.

همینطور برای تمام همکاران عملیات که امکان دورکاری نداشتند، این برنامه‌ها رو در نظر گرفتیم:

  • مرخصی ۷ روزه نوروزی در نوبت‌های مختلف که توسط مدیران و سرپرستان هر بخش به اطلاعشون می‌رسه؛
  • به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد می‌کنیم که در تعطیلات نوروز مسافرت نکنید و در خونه بمونید. مرخصی ویژه‌ای برای سفر یا استراحت در اردیبهشت یا خرداد (بسته به شرایط کشور) برنامه‌ریزی شده است؛
  • برای همکاران عملیات که این روزها سرکار حاضر می‌شن برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته شده تا قدردانی ناقابلی باشه برای کار بزرگی که در حال انجامش هستن.

در این روزهای سخت تلاش کردیم که شفاف باشیم و صادق. هیچ چیزی پنهان نشد و وضعیت چه خوب و چه بد، همانطور که واقعیت داشت به اطلاع تمامی همکاران رسید.

همکاران عملیات این روزها خط مقدم هستند و فشار کارشون بالاست. به دلیل نیاز مبرم مردم به خرید آنلاین حجم سفارش‌ها بالا رفته. در چین هم همین اتفاق افتاد و فروشگاه‌های اینترنتی در این کشور نقش پررنگی در کاهش ترددها و در نتیجه کاهش انتقال ویروس کرونا داشتند. همون وظیفه‌ای که این روزها ما در دیجی‌کالا در حال انجامش هستیم. یادمون باشه دیجی‌کالا فقط خانواده پنج هزار نفره خودمون نیست. امروز دیجی‌کالا خانه ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی هست که بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر از طریقش دارن کسب درآمد می‌کنن. کسب‌وکارشون رو در مارکت‌پلیس دارن اداره می‌کنن در حالی که امکان فروش مغازه‌هاشون بسیار محدود شده.

ضمن ایفای این نقش مهم اولویت اول ما حفظ سلامت همکاران خودمونه. به همین دلیل حجم سفارش‌های جدید رو به طور چشمگیری کاهش دادیم. امیدواریم بتونیم اول سفارش‌هایی که تا الان قولشو به مردم دادیم به دستشون برسونیم و بعد اگر امکان و ظرفیتش رو داشتیم سفارش‌های بیشتری قبول کنیم.

مطمئنیم با کمک هم از این روزهای سخت عبور می‌کنیم. این روزها بیشتر مراقب هم هستیم و کمک می‌کنیم به حال خوب هم. حتی همین حالا، زندگی درجریانه و ما بخشی از راه‌حل هستیم. دست مریزاد و دمتون گرم!

همکاران شما

محسن مکرمی، کاوه احسانی، علیرضا کامرانیان‌فر، کیومرث خالقی، جواد نجفی، سهیل مقدم، امیر پاشا، الساندرو دوری، حمید محمدی، سعید محمدی

 

این مطلب اولین بار در پایگاه خبری تحول دیجیتال منتشر شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا بازنشر شده است.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه