عملکرد پردازنده اینتل Core i9-10999X، دو برابر بهتر از نسل قبل است!

۱۴ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پردازنده Core i9-10999K

یکی از خرده‌ فروشان آلمانی روز گذشته جدولی را منتشر کرده که در آن نتیجه بنچمارک ساین بنچ تعدادی پردازنده به علاوه پردازنده اینتل Core i9-10999X وجود داشت. با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، می‌بینیم اینتل توانسته در این سری از پردازنده‌های خود، قدرت پردازشی را به نسبت Core i9-9900KS حدودا دو برابر افزایش دهد!

در بین پردازنده‌های دسکتاپ، فعلا AMD با پردازنده بسیار قدرتمند رایزن ۹ ۳۹۵۰X با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته در صدر قرار دارد و باید منتظر می‌ماندیم ببینیم اینتل چگونه قصد داشت این ضربه بزرگ را جبران کند. بنچمارک Cinebench R20 یکی از نرم‌افزارهای تست مورد علاقه خود AMD است که با استفاده از فناوری Cinema 4D R20، توانایی پردازنده در رندر کردن واقع‌گرایانه را نشان می‌دهد.

در این بررسی دیدیم که اینتل با پردازنده Core i9-10999X که از ۱۶ هسته و ۳۲ رشته بهره می‌برد توانست با امتیاز حیرت‌انگیز ۱۱.۰۰۶ در صدر قرار گیرد و پشت سر آن نیز یکی از بهترین‌های AMD یعنی رایزن ۹ ۳۹۵۰X با امتیاز ۹.۲۲۶ قرار دارد! این امتیاز در حالی برای پردازنده جدید اینتل بدست آمد که می‌بینیم پرچم‌دار سری قبل یعنی Core i9-9900KS با ۸ هسته و ۱۶ رشته تقریبا نصف این محصول امتیاز آورده!

بیشتر بخوانید: AMD با پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰U به امپراطوری چند ساله اینتل پایان می‌دهد!

در سری پردازنده‌های دسکتاپ اینتل، این تفاوت عملکرد هم رکورد جدیدی به حساب می‌آید، هم خبر بسیار خوبی برای این شرکت است که توانسته بهترین پردازنده رقیب را نیز شکست دهد! حال باید دید پاسخ AMD به این شرایط چه خواهد بود! این پردازنده ماه بعد با قیمت حدودا ۱۰۰۰ دلار راهی بازار می‌شود و پیش‌خرید آن نیز از ۱ آوریل (۲ روز پیش) آغاز شد.

پردازنده Core i9-10999K

برای مشاهده تصویر با کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید

بیشتر بخوانید: پردازنده‌های اینتل می‌توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!

منبع: hexus

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    البته نکته ی مهم اینه که RYZEN 9 3950x حدود ۳۰۰ دلار ارزون تره
    حتی اگه این اطلاعات درست باشه هم برتری به دست نیاورده اینتل.

    1. Avatar امیر

      قطعا برای کسی که حاضر شده بین هفتصد تا هزار دلار برای یه پردازنده پول بده، این مقدار اختلاف اگر واقعیت داشته باشه، یک پیروزی کامل برای اینتل محسوب میشه.
      مگر اینکه یک طرفدار متعصب کمپانی AMD یا اینتل باشه که نتیجه قضاوتش از قبل معلومه و به هر حال توجیهی برای خرید از کمپانی محبوبش پیدا می کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه