مورد عجیب نجات زندگی یک کاربر توسط حسگرهای اپل واچ

۳۰ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپل واچ جان فردی را نجات داد

ویژگی سنجش ضربان قلب ساعت‌های هوشمند اپل تاکنون به کمک بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی آمده است. اینبار نیز یک خبرنگار حوزه‌ی فناوری توانست به کمک هشدارهای پیاپی اپل واچ در رابطه با ضربان قلب پایین خود به پزشک مراجعه کرده و از مرگ احتمالی نجات پیدا کند.

به گزارش روزنامه‌ی تلگراف انگلستان، پاول هاتن، نویسنده و خبرنگار حوزه‌ی فناوری، توانست با هشدارهای به موقع ساعت هوشمند خود، به پزشک متخصص مراجعه کند و بعد از طی کردن مراحل درمانی سخت، از خطر مرگ احتمالی نجات یابد.

قلب یک فرد عادی در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه می‌تپد اما این مورد برای پاول هاتن کمی متفاوت بود. خوشبختانه اپل دو سال پیش ویژگی سنجش ضربان قلب پایین را نیز به ساعت‌های هوشمند خود افزود که روز گذشته همین ویژگی برای پاول نقش حیاتی را ایفا کرد؛ زیرا اپل واچ به خاطر اینکه ضربان قلب پاول تنها ۴۰ بار در دقیقه می‌تپید، دائما به او هشدار می‌داد.

اپل واچ ۴

دستور پزشک پاول این بود که او غذاهای حاوی کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کند. البته کافئین یک محرک به حساب می‌آید اما ظاهراً گاهی اوقات تأثیر معکوس دارد و باعث می‌شود ضربان قلب کاهش یابد. جالب اینجاست که حذف کافئین از رژیم غذایی پاول باعث تنظیم ضربان قلب وی نشد و اپل واچ نیز همچنان به هشدارهای پیاپی خود ادامه می‌داد. اصرار اپل واچ بر وجود مشکلی جدی، باعث شد پاول کمی جدی‌تر به مسئله نگاه کرده و اینبار برای درمان مشکل خود به یک پزشک متخصص مراجعه کند.

آزمایشات نشان داد هشدارهای اپل واچ بی‌جهت نبود! پاول از یک اختلال در قلب خود رنج می‌برد؛ بیماری که باعث می‌شد ضربان قلب پاول کمتر از حد معمول باشد و در نتیجه قلب به اندازه کافی خون غنی از اکسیژن به نقاط مختلف بدن پمپاژ نکند. نکته‌ی جالب و البته عجیب اینجاست که پزشک اول، تنها به محدود کردن رژیم غذایی پاول بسنده کرد و اگر اپل واچ به هشدارهای خود ادامه نمی‌داد مشخص نبود که آیا وی هنوز زنده بود یا خیر!

بعد از طی کردن مراحل درمانی متعدد، پزشکان موفق شدند چربی‌های اطراف عضله‌ی قلب پاول را بسوزانند. پس از این عمل، قلب پاول به همان ضربان عادی خود بازگشت و اتفاقاً پاول توانست بدون هیچ مشکلی فینال جام جهانی کریکت را نیز تماشا کند! او بعد از طی کردن دوره‌ی نقاهت خود گفت:

هر روز با اپل واچ ضربان قلبم را بررسی می‌کنم. فکر نمی‌کنم دیگر مشکل خاصی وجود داشته باشد و همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

البته این اولین باری نیست که ویژگی‌های منحصر بفرد ساعت‌های هوشمند اپل جان فردی را نجات می‌دهند. پیشتر شاهد این بودیم که قابلیت تشخیص سقوط جان فردی را نجات داده بود و موارد از این دست نیز کم نیستند. اپل در آخرین نسخه‌ از ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۴ نیز از جدیدترین و بهترین ویژگی‌های نرم‌افزاری بهره برد که توانست آن را به بهترین ساعت هوشمند موجود بدل کند. ساعتی که می‌تواند در هر زمان و مکانی حافظ سلامتی شما باشد!

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه