نسخه‌ی ۱.۰ تلگرام دسک‌تاپ با تغییرات جالب منتشر شد

۲۴ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در حال حاضر تلگرام محبوب‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسان در میان کاربران ایرانی است. این موضوع بر کسی پوشیده نیست و بارها آمار و ارقام مختلفی درباره‌ی جایگاه ویژه‌ی تلگرام در میان کاربران کشور منتشر شده است. موفقیت تلگرام در جذب مخاطب باعث شد تا طراحان‌اش خیلی زود به فکر ساخت نسخه‌ی دسک‌تاپ آن هم بیفتند. بیش‌تر از یک سال است که نسخه‌ی دسک‌‎تاپ تلگرام در اختیار کاربران قرار گرفته و حالا رسما بروزرسان نسخه‌‏ی ۱.۰ برای تلگرام دسک‌تاپ منتشر شده است.

اگر از طرفداران و کاربران پروپواقرص تلگرام دسک‌تاپ باشید، ویژگی‌های جدید نسخه‌ی ۱.۰ حتما برای‌تان جذاب خواهد بود. نسخه‌ی ۱.۰ پیش از هرچیز با رابط کاربری جدیدش که تلاش شده از مدل خشک و بی‌روح نسخه‌های قبلی فاصله بگیرد، جذب‌تان می‌کند. نسخه‌ی ۱.۰ که بر اساس شماره‌ی نسخه‌ای که برای‌اش در نظر گرفته شده اولین نسخه‌‎ی پایدار تلگرام دسک‌تاپ است از نظر ظاهری شما را کاملا راضی خواهد کرد؛ اما این تنها تغییر به وجود آمده نیست.

حالا با استفاده از بروزرسان جدید می‌توانید برای تلگرام دسک‌تاپ‌تان تم‌های مختلفی انتخاب کنید. برای استفاده از تم‌های جدید هم کافیس است به عضویت گروهی که مخصوص این کار طراحی شده، دربیایید. بعد می‌توانید از میان تم‌هایی که برای استفاده‌ی کاربران درنظر گرفته شده، آن‌هایی که به سلیقه‌ی شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

Telegram

نسخه‌ی جدید دسک‌تاپ از تمام اپ‌‎هایی که برای نسخه‌‎ی موبایلی تلگرام درنظر گرفته شده بود هم پشتیبانی می‌کند. یعنی تمام پیام‌هایی که در نسخه‌ی موبایلی ارسال کرده بودید به راحتی با نسخه‌‎ی دسک‌‎تاپ سینک می‌شود و امکان استفاده از همان استیکرهایی که در گوشی موبایل‌تان دارید، در نسخه‌ی دسک‌تاپ هم فراهم شده است. در نسخه‌ی دسک‌تاپ به راحتی می‌توانید فایل‌های GIF دریافت و ارسال کنید و بات‌هایی که روی گوشی‌تان از آن‌ها استفاده می‌کردید روی رایانه‌ی شخصی‌تان هم خواهید داشت.

البته تعدادی از مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، پیش از این هم در نسخه‌ی دسک‌تاپ وجود داشته‌، اما حالا با کم‌ترین نقصی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. حتی حالا این امکان برای کاربران فراهم شده که نوشتن یک پیام را روی گوشی‌شان شروع کنند و روی دسک‌تاپ‌شان آن پیام را به انتها رسانده و ارسال کنند. با همین مثال ساده می‌توان تشخیص داد که میزان سینک بودن نسخه‌های موبایل و دسک‌تاپ به چه سطحی رسیده است.

کاربرانی که از مک استفاده می‌کنند هم حالا می‌توانند نسخه‌ی اختصاصی دسک‌تاپ تلگرام را از مک اپ‌استور دانلود و روی سیستم‌شان نصب کنند. نسخه‌ی جدید دسک‌تاپ کاملا منطبق بر قابلیت‌ها و رابط کاربری سیستم‌عامل مک طراحی شده است.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها از جمله فیسبوک تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا کاربران اپلیکیشن‌های‌شان را روی گوشی‌های هوشمند نگه دارند، تلاش تلگرام برای حفظ جایگاه‎اش در رایانه‌های شخصی با استفاده از تلگرام دسک‌تاپ بروز شده جالب به‌نظر می‌رسد.

منبع: GSMarena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar عباسی

    مهندس پولادی ، شما جواب سوال من رو نمیدونید؟؟

  2. Avatar عباسی

    گزینه last seen recently رو به ویندوز اضافه کردن؟؟

  3. Avatar حسن

    واقعا تلگرام نسبت به دیگر پیام رسان ها خیلی موفق بوده ، مزیت تلگرام اینه که برای تمامی پلتفرم ها نسخه داره ، نسخه وب و دکستاپ و ….

  4. Avatar reza ch

    در تکمیل سخنان آقای وحید پولادی باید اضافه کنم که دوستان اگر پیامی به دوستانتون فرستادین به اشتباه میتونید اونو پاک کنید
    البته قبل از اینکه دوستتون ببینه پاک کنید از دید اون هم پاک میشه و انگار اصلا پیامی ندادین 🙂
    البته دوستان دقت داشته باشن که وقتی متن مورد نظرو میخاین پاک کنین یدونه تیک هم هست که اونو حتما باید بزارید بعد دلیت کنید .

  5. Avatar vahid

    دمش گرم که به نیازهای کاربرانش اهمیت میده. اینستا به اون بزرگی هنوز یه اپ دسکتاپ نداره!!

    1. Avatar ami

      توی store ویندوز ۱۰ اینستاگرام هست نصب کن 🙂

  6. Avatar یاسین

    خیلی قشنگ شده،فقط اون گل های پس زمینه یکم ناراحت کنندس،چون تو این جور طراحی ها به نظر من نباید جسم رو وارد طراحی کنن ،چون سلیقه ها به شدت متفاوته،باید با طرح های گرافیکی یا شکل های هندسی یا …یه جوری ثبات میدادن،اینجوری من فکر میکنم خواهرم کوچیکم قبل من وارد تلگرام شده و زمینه رو مطابق سلیقه اش عوض کرده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه