نسخه‌ی ۴.۰ سیستم‌عامل پلی‌استیشن ۴ تغییرات زیادی در این کنسول ایجاد می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت سونی اطلاعات جدیدی درباره‌ی نسخه‌ی ۴.۰ سیستم عامل پلی‌استیشن ۴ منتشر کرد که فعلا با اسم رمز Shingen شناخته می‌شود. این بروزرسان مدتی دیگر به شکل رسمی عرضه می‌شود و فعلا نسخه‌ی آزمایشی آن در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بروزرسان تغییراتی مختلفی را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تغییر در رابط کاربری

رابط کاربری کنسول PS4 در این بروزرسان بهبود پیدا کرده و تغییراتی را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد که سریعا جلب توجه می‌کنند. از بین این تغییرات می‌توان به عوض شدن برخی آیکون‌ها اشاره کرد.

PS4-40_UI

منوی دسترسی سریع

با نگه‌داشتن دکمه‌ی PS روی کنترلر PS4 می‌توانید به منوی دسترسی سریع بروید. تغییراتی در این منو صورت گرفته که  کار کردن با آن را سریع‌تر می‌کند و کاربران بهتر می‌توانند با این منو کار کنند. گزینه‌‌هایی به این قسمت اضافه شده که باعث می‌شود کاربران بدون مراجعه به صفحه‌ی خانه کارهای بیشتری انجام دهند. در این منو می‌توانید وضعیت آنلاین و آفلاین بودن دوستان‌تان را ببینید و به گروه‌های مختلف بروید. امکان شخصی‌سازی این منو هم به کاربران داده شده است.

PS4-40_Quick_Menu

منوی اشتراک

هر وقت که دکمه‌ی Share روی کنترلر را فشار دهید، منویی با نام Share Menu را مشاهده خواهید کرد. این منو تنها بخش کوچکی از صفحه نمایش را شامل می‌شود و به وسیله‌ی آن می‌توانید ویدیوهایی که ضبط کردید را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین مدت زمان آپلود ویدیو در توییتر از طریق PS4 هم از ۱۰ ثانیه به ۱۴۰ ثانیه افزایش پیدا کرده است.

پوشه‌بندی و مرتب کردن بازی‌ها

در بروزرسان جدید می‌توانید بازی‌های خودتان را دسته‌بندی کنید و در پوشه‌های مختلف قرار دهید. همچنین می‌توانید خریدهای خودتان را هم دسته‌بندی کنید و آن‌ها را در پوشه‌های مختلفی با نام‌های دمو، نرم‌افزار و بازی قرار دهید. ابزار مرتب کردن جدیدی هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بازی‌های خودشان براساس تاریخ خرید  یا تاریخ نصب مرتب کنند.

PS4-40_Folders and Library Organization

بهبود یافتن سیستم تروفی‌ها

این بروزرسانی جدید باعث می‌شود که بتوانید تروفی‌ها را در حالت آفلاین ببینید. همچنین می‌توانید محتوای مخفی تروفی‌ها را هم ببینید. تروفی‌ها همچنان مخفی هستند، اما می‌توانید کاری کنید که نام و اطلاعات آن‌ها نشان داده شوند.

پروفایل کاربری

بخش پروفایل کاربری هم تغییر کرده و اکنون گیمرها بهتر می‌توانند اطلاعات کاربران دیگر را ببینند. در این قسمت می‌توانید میزان تروفی‌ها را با افراد دیگر مقایسه کنید. همچنین می‌توانید برای پروفایل خودتان یک عکس پس‌زمینه قرار دهید.

PS4-40_User Profile

هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی بزرورسان شماره ۴.۰ سیستم‌عامل PS4 منتشر نشده و باید منتظر عرضه‌ی رسمی آن باشیم.

منبع: Gematsu

‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه