نسل جدید تراشه‌های مدیاتک معرفی شدند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مدیاتک از جمله نام‌های شناخته شده در دنیای موبایل به حساب می‌آید که همانند شرکت کوالکام تراشه‌های مختلف برای تلفن‌‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها تولید می‌کند. این شرکت امروز از نسل جدید تراشه‌های خودش که P20، P25 و Helio X30 نام دارند، رونمایی کرد.

تراشه‌ی P20 روی گجت‌های پوشیدنی قرار می‌گیرد و از چهار هسته‌ برخوردار است که با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده‌اند. این تراشه‌ از رم‌های LPDD4x هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان در کنار آن از ۶ گیگابایت رم هم استفاده کرد.

مدیاتک سه تراشه‌ی P20، P25 و X30 را معرفی کرد.

دو تراشه‌ی P20 و P25 از نظر طراحی شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ البته تراشه‌ی P25 یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای را هم در خودش قرار گرفته و می‌توان از آن روی دستگاه‌هایی که دوربین دوتایی دارند استفاده کرد. از آنجایی که کاربرد دوربین‌های دوتایی بیشتر از قبل شده قطعا از این تراشه‌ در محصولات مختلفی استفاده خواهد شد.

تراشه‌ی Helio X30 هم قوی‌ترین محصول شرکت مدیاتک است. پرچم‌دار این شرکت که قرار است روی محصولات سطح بالا قرار بگیرد. این تراشه‌ با فناوری ۱۰ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و جمع هسته‌های آن به ۱۰ عدد می‌رسد. تراشه‌ی X30 از معماری tri-cluster تراشه‌ی X20 بهره می‌برد و از دو هسته‌ی Cortex-A73 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A35 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه‌ی جدید پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 7XTP-MT4 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز را هم در خودش قرار داده است.

این تراشه از ۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و این اجازه را به گوشی‌های مختلف می‌دهد که بتوانند با کیفیت ۴K روی ۳۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری کنند.

منبع: Pocket Now

‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه