نظر کاربران دیجی‌کالامگ درباره‌ی آیفون SE چیست؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

دو روز پیش به بهانه‌ی رونمایی از آیفون SE، یک نظرسنجی در وب‌سایت دیجی‌کالامگ منتشر کردیم و از کاربران پرسیدیم که آیا حاضرند آیفون چهار اینچی بخرند یا نه؟

بیش از ۴۱ درصد از کاربران دیجی‌کالامگ، به گزینه‌ی «آیفون ندارم و نمی‌خرم» رای دادند.

در دو روز گذشته، بیش از سه هزار کاربر در نظرسنجی شرکت کردند. بر اساس نظرسنجی انجام شده، بنظر می‌رسد بیش‌تر مخاطبان دیجی‌کالامگ، حداقل در حال حاضر علاقه‌ای به خرید آیفون جدید ندارند و محصول چهاراینچی اپل نظرشان را تغییر نداده است.

نظرسنجی خرید آیفون SE، چهار گزینه داشت؛ گزینه‌های «آیفون ندارم و می‌خرم»، «آیفون ندارم و نمی‌خرم»، «آیفون دارم و می‌خرم» و «آیفون دارم و نمی‌خرم».

گزینه‌ی اول، برای کاربرانی درنظر گرفته شده بود که آیفون ندارند و آیفون SE نظرشان را نسبت به خرید یک گوشی محصول اپل تغییر داده است. گزینه‌ی دوم، کاربرانی را هدف گرفته بود که آیفون ندارند و قیمت پایین و اندازه‌ی کوچک آیفون SE هم قرار نیست آن‌ها را به خرید گوشی جدید اپل ترغیب کنند. دو گزینه‌ی دیگر هم برای افرادی قرار داده شده بود که آیفون دارند و به یک آیفون چهار اینچی به عنوان گوشی دوم یا جایگزین نگاه می‌کنند.

در نظرسنجی مطرح شده، بیش‌ترین آرا را گزینه‌ی دوم به خودش اختصاص داد. یعنی بیش از ۴۱ درصد از کاربران دیجی‌کالامگ، به گزینه‌ی «آیفون ندارم و نمی‌خرم» رای دادند؛‌ جوری که می‌توان ادعا کرد تعداد زیادی از کاربران، هنوز علاقه‌ای به استفاده از آیفون ندارند و آیفون چهار اینچی اپل هم نظر آن‌ها را تغییر نداده است.

البته این موضوع می‌تواند دلایل خاص خودش را داشته باشد که به آن‌ها در این بحث ورود نمی‌کنیم. برای مثال، ممکن است قیمت پایین‌تر آیفون SE هنوز هم در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی خوب بازار، باز هم بالا باشد؛ یا اینکه همانطور که بسیاری از کاربران در بخش نظرات گفته‌اند، گوشی‌های اندرویدی چهاراینچی خوبی مثل سونی Z5 Compact هم می‌توانند طرفداران صفحه‌های نمایش کوچک را راضی کنند.

در رتبه‌ی دوم، گزینه‌ی «آیفون ندارم و می‌خرم» قرار دارد. نزدیک به ۲۶ درصد کاربران با انتخاب این گزینه، دعوت اپل را برای استفاده از آیفونی ارزان‌تر، که بیش‌تر قابلیت‌های پرچم‌دارش را دارد، پذیرفته‌اند. کاربران زیادی در بخش نظرات به این موضوع اشاره کرده‌اند که آیفون SE در مقایسه با قابلیت‌هایی که ارایه می‌کند، قیمت خوبی دارد و تصمیم دارند آن را تهیه کنند.

با این حال، کاربرانی هم هستند که از صفحه‌ی چهار اینچی آیفون SE رضایت ندارند و به همین خاطر هم قصد ندارند آیفون ۶ یا هر مدل دیگر خود را عوض کنند. نزدیک به ۲۰ درصد کاربران گزینه‌ی «آیفون دارم و نمی‌خرم» را انتخاب کرده‌اند. از سوی دیگر، ۱۳ درصد کاربران هم با اشاره به این موضوع که کار با یک صفحه‌ی چهار اینچی راحت‌تر است، گزینه‌ی «آیفون دارم و می‌خرم» را انتخاب کرده‌اند. البته تعداد زیادی از کاربران گفته‌اند که به آیفون SE به عنوان گوشی دوم‌شان نگاه خواهند کرد و قصد تعویض آیفون‌ ۶ خودشان را ندارند.

iPhone SE Vote Results

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. ALI

    سلام دوستان من خواستم یک ایفون se از دیجی کالا بخرم ایا بدستم میرسه؟ اطمینان می تونم بکنم.لطفا سریع به من بگید …………..

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه