نقدها و نمرات بازسازی دارک سولز منتشر شدند

۸ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بازسازی دارک سولز

استودیوی بازی‌سازی «فرام سافتویر» (From Software) در سال ۲۰۱۱ با عرضه‌ی دارک سولز (Dark Souls)، صنعت بازی را تکان داد. شاید ابتدای کار بازی‌های سبک دارک سولز به Demon’s Souls بازگردد، ولی تکامل این بازی و بلوغ سبک تازه‌ای که فرام سافتیور با خودش به همراه آورده بود را در دارک سولز دیدیم. تاثیری که دارک سولز روی بازی‌های پس از خود داشته، موضوعی پراهمیت در صنعت بازی است؛ طوری که حتی قسمت‌های دوم و سوم دارک سولز هم نتوانستند تجربه‌ی بازی اول را تکرار کنند.

منتقدان درست مثل نسخه‌ی اصلی، از این بازسازی هم حسابی تعریف کرده‌اند.

چند ماه پیش بود که شنیدیم شرکت بازی‌سازی باندای نامکو می‌خواهد دارک سولز ۱ را بازسازی و روی کنسول‌های فعلی عرضه کند. بازسازی دارک سولز با اسم Dark Souls Remastered برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴، کامپیوتر و نینتندو سوییچ رونمایی شد. با این حال، عرضه‌ی نسخه‌ی نینتندو سوییچ به عقب افتاد و در حال حاضر، این بازسازی فقط روی سه پلتفرم دیگر عرضه شده است.

به مناسبت عرضه‌ی بازسازی دارک سولز، نقدها و نمرات این بازی منتشر شده‌اند. منتقدان درست مثل نسخه‌ی اصلی، از این بازسازی هم حسابی تعریف کرده‌اند؛ بازی نه تنها از نظر گرافیکی بهتر شده، بلکه با اینکه هفت سال از عرضه‌ی اصلی آن می‌گذرد، ولی هنوز هم تازگی خودش را حفظ کرده است.

در ادامه سعی کرده‌ایم خلاصه‌ی تعدادی از نقدهای بازی را برای‌تان قرار دهیم.

بازسازی دارک سولز

Destructoid: نمره‌ی ۹ از ۱۰

«بازسازی دارک سولز در کنار رنگ و لعاب جدیدی که پیدا کرده است، هنوز هم راز و رمزهایی برای ارایه دارد. حس ورود به فایرلینک شراین حتی پس از صدمین بار، هنوز هم به اندازه‌ی بار اول تازه است. ساختار و محیط باز دارک سولز ۱ هم هنوز تازگی دارد. برخی اوقات، شاید حتی اصلا نیاز هم نبوده، احساس می‌کنید فرام سافتویر آن‌قدر در دارک سولز محتوا قرار داده که هنوز آیتم‌های جدید پیدا می‌کنم یا استراتژی‌های جدیدی را امتحان می‌کنم که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده بودم. به همین دلیل است که این شماره‌ی دارک سولز زمان ندارد و بازسازی آن کار صحیحی است.»

IGN: نمره‌ی ۹ از ۱۰

«بازسازی دارک سولز به خوبی ساختار بی‌رحم ولی عادلانه‌ی بازی اصلی را به کنسول‌های نسل فعلی می‌آورد و این انتخاب را هم مقابل شما می‌گذارد تا بازی را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و وضوح تصویر ۴K تجربه کنید. شاید برخی اوقات با چند بافت بی‌کیفیت یا کمی افت فریم برخورد کنید، ولی بازی پیشرفت بسیاری در مقایسه با نسخه‌ی اصلی داشته است. حالا که دارک سولز بازسازی شده است، هیچ دلیلی برای رفتن به نسخه‌های قدیمی این بازی وجود ندارد؛ فرقی نمی‌کند برای بار صدم می‌خواهید دارک سولز بازی کنید، یا برای بار اول.»

USgamer: نمره‌ی ۴.۵ از ۵

«شاید در ظاهر این بازسازی دارک سولز چیز عجیبی به نظر نرسد، ولی بازسازی دارک سولز یکی از بهترین بازی‌های ۲۰ سال گذشته را بهتر از قبل ارایه می‌کند. بازی‌کننده‌های جدید تمام حس و حال دارک سولز اصلی، چالش‌ها و اعصاب خردی‌های آن بازی را به خوبی درک می‌کنند و در عین حال هم کسانی که دوباره به سراغ این بازی آمده‌اند، با گزینه‌های آنلاین بهتر و برخی تنظیمات کوچک روبرو می‌شوند. با این حال مهم‌ترین موضوع این است که این بازسازی، امکان تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را به راحتی روی پلتفرم‌های مختلف ممکن می‌کند.»

Game Infromer: نمره‌ی ۸.۷۵ از ۱۰

«تمام پیشرفت‌هایی که این بازسازی داشته است به کنار، دارک سولز ۱ در مقایسه با قسمت‌های اخیر این بازی و ساخته‌های جدید فرام سافتویر، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. افت کیفیت در نیمه‌ی دوم بازی، و غولآخرهایی مثل Bed of Chaos و مناطقی پیچیده مثل Lost Izalith لکه‌هایی عجیب روی تجربه‌ی شگفت‌انگیز این بازی هستند.»

بازسازی دارک سولز

در ادامه تمام نمراتی که به بازی Dark Souls Remastered داده شده است را برای‌تان قرار داده‌ایم.

  • GamingBolt: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • PlayStation Universe: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • USgamer: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • Push Square: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Metro GameCentral: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Destructoid: نمر‌ه‌ی ۹ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Wccftech: نمره‌ی ۸.۸ از ۱۰
  • Game Informer: نمره‌ی ۸.۸ از ۱۰
  • Gameblog: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Game Revolution: نمره‌ی ۴ از ۵
  • TrustedReviews: نمره‌ی ۴ از ۵
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Mahdi64333 Mahdi64333

    بازیسازی یه شاهکار.
    دو ماه پیش تمومش کردم و تا ابد از ذهنم پاک نمیشه. بهترین نسخه سریه. ساختار عالی و طبقه ای نقشش بی نظیره. مشکلی که نسخه ۲ و ۳ داشتن یعنی پهناور بودن نقشه رو نداشت.
    البته بازسازیش برای pc خیلی چیز خاصیو بهتر نکرده. با ماد dsfix بازی ۶۰ فریم میشه و قابلیت های گرافیکی جدید میگیره. خیلیا مقایسه کردن و گفتن ارزش ارتقا نداره برای کسایی که بازی اصلیو خریدن. برای اونایی خوبه که بار اول میخوان تجربه کنن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه