نقد و بررسی هدست بلوتوث جبرا کلاسیک

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نقد و بررسی هدست بلوتوث جبرا کلاسیک

گاهی برایمان پیش می‌آید که در یک جمع شلوغ و پرازدحام مانند اتوبوس، مترو یا درست در مرکز یک بازار بزرگ، گوشی موبایل‌مان زنگ می‌خورد و به ‌خاطر نداشتن امنیت یا حس عدم آسودگی نمی‌توانیم تلفن همراهمان را از جیبمان بیرون بیاوریم. در این شرایط هدست‌های بلوتوث می‌توانند بهترین راه‌حل برایمان باشند. این دستگاه‌ها به دلیل ارتباط بی‌سیم، دست‌وپا گیر نیستند و کار با آن‌ها بسیار راحت است. جبرا کلاسیک یکی از ارزان‌ترین هدست‌های بلوتوث موجود در بازار است که ظاهری زیبا و کیفیت صدای شفافی دارد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا نگاهی دقیق به این محصول شرکت جبرا داشته باشیم.

طراحی و ساخت

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، جبرا کلاسیک طراحی بسیار ساده‌ای دارد. همه‌چیز در این هدست استاندارد و متعارف است و موضوع چندان ناراحت‌کننده یا خیلی جذابی در آن وجود ندارد. این دستگاه در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز تولیدشده است و بدنه‌ای براق دارد. البته این جنس بدنه، چندان باکیفیت به نظر نمی‌رسد و استعداد بالایی در جذب چربی و اثرانگشت دارد.

۰۱ - نقد و بررسی هدست بلوتوث جبرا کلاسیک

در قسمت بالایی این دستگاه کلیدهای به هم چسبیده‌ای برای کم‌وزیاد کردن صدا وجود دارد. دسترسی به این کلیدها بسیار راحت است و می‌توان حتی بدون درآوردن هدست از گوش هم صدای مکالمه را تنظیم کرد. در طرف مقابل کلیدهای تنظیم صدا، کلید خاموش/روشن به چشم می‌خورد. این کلید می‌تواند در مواقعی که برای مدت‌زمان طولانی هیچ استفاده‌ی از هدست ندارید، بسیار کارآمد باشد. البته باید بگوییم که نباید نگران شارژدهی جبرا کلاسیک باشید. این دستگاه کوچک ۱۰ گرمی می‌تواند در استفاده‌ی مداوم حدود ۹ ساعت و در حالت استندبای (آماده‌باش) حدود ۹ روز شارژ نگه دارد. این میزان شارژدهی برای این محصول با این قیمت واقعا عالی است. البته شارژدهی بالای این محصول در حالت استندبای به کمک قابلیت «Power Nap battery saving» صورت می‌گیرد. در صورتی که به مدت یک ساعت از جبرا کلاسیک استفاده نکنید، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا بدین‌صورت مصرف انرژی آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد. برای بیدار کردن (روشن کردن) دوباره‌ی جبرا کلاسیک می‌بایست کلید روشن/خاموش را فشار دهید.

۰۲ - نقد و بررسی هدست بلوتوث جبرا کلاسیک

کارایی

هدست بلوتوث جبرا کلاسیک با تمام گوشی‌های هوشمند که نسخه‌ی بلوتوث آن‌ها ۴.۰ یا جدیدتر از آن است، سازگاری دارد. همچنین این هدست بلوتوث از پروفایل A2DP پشتیبانی می‌کند. بهره‌مندی از این فناوری سبب می‌شود تا کیفیت صدای پخش‌شده از این هدفون، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

حتما برای شما هم پیش‌آمده که در زمان‌هایی که مکالمه‌ای با هدست بلوتوث خود ندارید، دوست داشته باشید به‌کتاب‌های صوتی یا موسیقی موردعلاقه‌ای که در گوشی خود ذخیره کرده‌اید، گوش دهید. خوشبختانه باید بگوییم که برخلاف آنچه ما از این هدست ارزان‌قیمت جبرا انتظار داشتیم، جبرا کلاسیک قابلیت پخش موسیقی هم دارد. بنابراین می‌توانید این هدست را به گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود متصل کنید و آهنگ را از این منابع گوش دهید. البته ذکر این نکته بسیار ضروری است که جبرا کلاسیک از فناوری AVRCP پشتیبانی نمی‌کند. این بدین معنا است که قابلیت کنترل مستقیم موسیقی از این دستگاه وجود ندارد.

۰۳ - نقد و بررسی هدست بلوتوث جبرا کلاسیک

یکی از مشکلاتی که ممکن است با این هدست بلوتوث داشته باشید، اندازه‌ی بسیار کوچک آن است. اگر آدم حواس‌پرتی باشید، اندازه‌ی کوچک می‌تواند سبب شود به‌راحتی آن را گم کنید. خبر خوب آنکه برنامه‌ی Jabra Assist می‌تواند موقعیت هدست بلوتوث کلاسیک را نشان دهد و به شما کمک کند آخرین موقعیت آن را روی نقشه پیدا کنید.

شاید بهتر بود جبرا برای تبدیل‌شدن کلاسیک به یک هدست بلوتوث ارزان‌قیمت و ارزشمند، قابلیت خواندن نام تماس‌گیرنده یا فرستنده‌ی پیام را در نظر می‌گرفت. شاید دانستن این موضوع برای کاربرانی که قصد خرید این محصول را دارند، کمی ناراحت‌کننده باشد. کاربران این محصول یا باید بدون اطلاع از نام فردی که با آن‌ها تماس گرفته به او پاسخ دهند یا باید زحمت خارج کردن گوشی از جیب را بپذیرند.

جمع‌بندی

هر آنچه یک هدست بلوتوث باکیفیت و ارزان‌قیمت باید داشته باشد در «جبرا کلاسیک» جمع شده است. این محصول هم ظاهر زیبایی دارد و به‌خوبی در گوشی قرار می‌گیرد و هم از کیفیت صدای مطلوب HD برخوردار است و می‌توان با آن موسیقی گوش داد. تنها عیب بزرگ این محصول مربوط به جذب بالای اثرانگشت آن می‌شود که آن هم با توجه به قیمت محصول قابل‌اغماض است. روی‌هم‌رفته باید گفت جبرا کلاسیک محصول ارزشمند و باکیفیتی است.

Pros

  • کیفیت صدای HD
  • قابلیت پخش موسیقی
  • خاموش شدن خودکار دستگاه پس از یک ساعت برای شارژدهی بیشتر
  • شارژدهی بسیار خوب
  • ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

Cons

  • استعداد بالا در جذب اثرانگشت
  • نبود کلید برای کنترل موسیقی

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar چیستا

    فقط می تونم بگم از خریدش راضی ام.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه