نقد و بررسی آیفون ۶s به روایت وب سایت Stuff

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۱ دقیقه

این مطلب ترجمه از سایت Stuff است و مترجم هیچ نظر شخصی را وارد نقد و بررسی نکرده است.

آیفون ۶s سر الکس فرگوسن گوشی‌های هوشمند است. این گوشی سوپرمن زمانی است که هیچ سنگ کریپتونایتی روی زمین وجود ندارد!

با کلام دیگر، این گوشی یک برنده به تمام معناست.

دو هفته پیش در هنگام معرفی آن، تیم کوک مجبور به بیعت با آیسیس شد. همانند آیفون ۵s، گوشی آیفون ۶ پرفروش‌ترین گوشی جهان شناخته شد.

پس چرا اپل در آیفون ۶s نوآوری کرد؟ شرکت اپل نیازی به جلو بردن فناوری گوشی‌های هوشمند برای به‌دست آوردن پول نداشت.

در عین حال اپل ادعای می‌کند که با آوردن لمس سه‌بعدی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A9 که سریعترین پردازنده در محصولاتش است، یک تلفن هوشمند با قابلیت‌های فراوان را اختراع کرده. جانی آیو و همکارانش، با طراحی آیفون ۶s ادعا کرده‌اند تمامی جنبه‌های یک محصول عالی را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها ادعا داشتند که در یک نبرد بی‌پایان به صندلی‌هایشان لم نداده و به صدای طبل جنگ گوش دهند.

در نگاه اول، از نظر ظاهری آیفون ۶s کاملا مشابه برادر بزرگترش است. اما در واقع هرچه بیشتر دقت کنید، به نظر می‌رسد که کمی با آیفون ۶ تفاوت دارد. حتی وقتی بیشتر دقت کنید، در داخل بدنه باریک آلومینیومی آن، همان صفحه‌ی نمایش با رزولوشن یکسان و حتی حافظه‌ی داخلی کوچک ۱۶ گیگابایتی مشاهده خواهید کرد.

اما حقیقت چیست؟ جواب این سوال پیش ما است.

این فقط لمس سه بعدی است!

بیایید مستقیم برویم سراغ امکانات اصلی؛ لمس سه بعدی.

عملا این قابلیت هرگونه فشار یا حرکت لمسی است که توسط فناوری سنجش فشار هدف از فرمان‌ها را مشخص می‌کند.

لمس سه بعدی یا همان فورس تاچ، قبلا در لپ‌تاپ مک‌بوک و اپل واچ شناخته شده بود که با شناسایی میزان فشار روی صفحه برای فعال سازی امکانات اضافی بود. این قابلیت همراه با بازخورد لرزشی ای مواجه می شود که با فشار بیشتر، میزان آن هم بیشتر می ‌شود و در زیر انگشتتان آن را حس می کنید. این امکان کمی تکامل یافته تر از چیزی است که در مک‌بوک آن را تجربه کرده اید. این ویژگی نحوه‌ی استفاده شما را از گوشی هوشمندتان با چیزی که تا به حال با آن مواجه می شدید برای همیشه تغییر خواهد داد.

برای مثال، گرفتن یک عکس سلفی. شما قبلا برای اجرای برنامه دوربین باید روی دو آیکون مختلف انگشت خود را می گذاشتید و مقداری زمان تلف می شد. حالا برای این کار کافی است تا فشار نرمی روی آیکون دوربین وارد کنید و بعد مستقیما می توانید روی آیکون کلید گرفتن عکس بروید. قابل توجه شیفتگان اینستاگرام!

لمس سه بعدی با برنامه هایی که خود شرکت اپل ساخته است کارایی های مناسبی دارد. شما می توانید در برنامه‌ی ایمیل، با نگه داشتن لمس به بخش نگارش یک ایمیل جدید بروید یا یک صفحه جدید در برنامه سافاری باز کنید. با این کار چند ثانیه از زمان مسیربابی در گوشی ذخیره می شود. شاید روی کاغذ این تغییرات جزیی به نظر برسد، اما پس از گذشت ماه ها و سال ها که در جوار آیفون ۶s باشید، چنین چیزی سریع و از نظر کاربری تجربه رضایت بخشی تلقی می شود.

علاوه بر این برای رد شدن از کارهای روزانه و گذشتن از آن ها، لمس سه بعدی همچنین قابلیت پیش‌نمایش ایمیل ها و پیام ها را دارد که می توان بدون وارد شدن به برنامه، آن ها را به هم لینک کرد. تمام کاری که باید انجام دهید، فشار دادن روی آن هاس است و اگر نیاز به فرمان دیگری دارید، کافی است تا اندکی بیشتر روی آن فشار وارد کنید. کمی فشار بیشتر و حالا وارد صفحه ای می شوید که فرمان آن را داده اید.

اپل به فشار کوچک روی صفحه اصلاحا پیک (Pick) و به فشار کامل پاپ (Pop) می گوید، و این مصداق کامل آیفون ۶s است. تغییرات نامحسوسی هم وجود دارد که خودتان باید تجربه کنید. تا زمانی که بتوانید از طریقی یک گوشی هوآوی میت اس (Mate S) با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت که تعداد محدودی از آن تولید شده است را در دست بگیرید، هیچ گوشی اندرویدی دیگری وجود ندارد که این قابلیت را دارا باشد.

لمس سه بعدی در واقع خلاقیت شرکت اپل است که شما نمی توانید آن را به دلخواه خود تغییر دهید!

حتی وقتی شما ویدیوهای تایم لپس (Time Lapse) را بیشتر از ویدیوهای آهسته (Slow Motion) ثبت می کنید، برای شما میانبرهای لمس سه بعدی وجود دارد.

به طور بالقوه، این ویژگی زمانی بهتر می شود که نرم افزارهایی غیر از آن هایی که برای خود شرکت اپل هستند روی کار بیایند. تصور کنید که در بازی Real Racing 3 دقیقا مثل یک ماشین واقعی به جای پدال گاز روی صفحه فشار بیشتری وارد کنید تا سرعت ماشین بیشتر شود.

اگر شما یک آیفون رزگلد ۶s (صورتی) نداشته باشید، از لحاظ ظاهری گذاشتن آن در کنار یک آیفون ۶ می تواند به راحتی شما را در اشتباه بیاندازد. آیفون ۶s بازتابی از طراحی باریک آیفون ۶ است و از نمای جلو، یافتن تفاوت ها برایتان بسیار مشکل خواهد بود.

هر دو مدل برا بچرخانید و به وضوح تنها تغییری که مشاهده خواهید کرد، اضافه شدن یک حرف S در قاب پشتی است.

میزان ناچیز تغییرات شاید اهانت آمیز باشد، اما ارزش دارد تا دو چیز را در گوشه ذهن داشته باشیم.

اولا، آیفون ۶ خوش قیافه ترین گوشی هوشمندی بود که می توانستید در این زمان خریداری کنید. کاملا واضح است که در ساخت بدنه گوشی سامسونگ گلکسی S6 از بدنه باریک و آلومینیومی آن استفاده شده است. دوما چه انتظاری داشتید؟ روش بروزرسانی سری s محصولات اپل به این شکل است. طراحی یکسان همراه با بروزرسانی سخت افزار آن.

یکبار دیگر، لمس سه بعدی تفاوت دراماتیک بیت آیفون ۶ و ۶s است که همراه با ۱۴ گرم اضافه وزن و ۰٫۲ میلیمتر باریکتر بودن مواجه شده که به سختی می توان آن را تشخیص داد. علت آن، شیشه‌ی جدیدی است که برای ساخت لمس سه بعدی در این گوشی استفاده شده است.

ساختار ۶s هم توسط اپل به گونه ای غریب تغییر کرده است. بدنه از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ است که در ساخت اپل واچ و صنایع فضایی از آن استفاده می شود. علت؟ به این خاطر که وقتی شما گوشی را در جیب عقب شلوارتان می گذارید، خم نشود.

همچنین این به آن معناست که یک آیفون ۶s شانزده گیگابایتی که ۵۳۹ یورو قیمت دارد، از یک هواچیمای بوئینگ ۷۴۷ از نظر وزنی گران تر است. حداقل با حساب سر انگشتی ما به این نتیجه رسیدیم.
از آن مهم‌تر، برای کسانی که اعداد و ارقام برایشان اهمیت دارد، آیفون ۱۴۳ گرمی، کمی از اکسپریا Z5 کامپکت سونی و گلکسی S6 که ۱۳۸ گرم وزن دارند سنگین‌تر، و از ال جی G4 که ۱۵۵ گرم وزن دارد سبک‌تر است.

Stuff_iPhone_6s_Review_02

دروغ! دروغ های آماری تعداد پیکسل بر اینچ

همانطور که انتظار دارید، با طراحی غیرقابل تشخیص، آیفون ۶s دارای صفحه نمایش یکسان ۴٫۷ اینچی رتینا مانند برادر بزرگتر خود است. معنای آن این است که همچنان ویدیوها با کیفیت ۷۲۰p نشان داده می شوند نه Full HD. از لحاظ عددی، آیفون ۶s مانند کیم داتکام در دوی صد متر فینال المپیک، از رقبای پرچم دارش عقب افتاده است.

برای مقایسه، دقت تصویر ۷۵۰ × ۱۳۳۴ پیکسلی صفحه لمسی، ۳۲۶ پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد، صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S6 معادل ۵۷۷ پیکسل بر اینچ و صفحه نمایش ۴K سونی اکسپریا Z5 پرمیوم با ۸۰۶ پیکسل بر اینچ رقبا را به کلی کنار زده اند.

اما وقتی راجع به صفحه نمایش صحبت می کنیم، اعداد بزرگ لزوما به معنای یک تصویر خوب که به نمایش در می آید نیستند. بدون توجه به زرق و برق آیفون ۶s، صفحه نمایش آن به اندازه نیاز شما برای بازی «والی کجاست؟» (Where’s Wally) واضح و شفاف است.

رنگ ها در آیفون ۶s طبیعی به نظر می رسند و حرکت تصاویر روان است. بدون اغراق، سیاهی تصویر حتی در هنگامی که رنگ های روشن در تصویر وجود دارند عمیق است. این حقیقت را می توان برتری ای نسبت به صفحه نمایش های فوق اشباع شده ی سری گلکسی سامسونگ دانست. از نظر تئوری، می توان این را علت نگهداری شارژ باتری آیفون S6 برای مدت یک روز دانست.

مسلما اگر تراکم پیکسلی بیشتر باشد، ما خوشحال می شویم اما آرزوی قلبی ما برای صفحه نمایش آیفون ۶s هیچ ارتباطی با دقت تصویر آن ندارد. گوشی را با خود به محیط بیرونی برده و در معرض تابش خورشید قرار دهید و متوجه می شوید که تمامی تصویر تقریبا ناپدید می‌شود. پس قابلیت افزایش روشنایی تصویر بیش از چیزی که هست می تواند کمک کننده باشد.

اگر همه این ابهامات خسته کننده باشد، پردازنده جدید A9 آیفون ۶s یک اقدام شجاعانه بود. ساده تر بگوییم، این یک هیولای سرعت است.

امتیازهای آزمون گیکبنچ ۳ برای عملکرد چند هسته ای چیپ A9 رقم ۴۴۱۰ را نشان می‌دهد که در مقایسه با آیفون ۶ که امتیاز آن ۲۸۸۶ بود، تقریبا دو برابر شده است. در برابر رقبای اندرویدی، چیپ A9، اچ تی سی وان M9 با ۴۲۰۰ و ال جی G4 با ۳۵۰۲ امتیاز را کنار زده. گفته می شود این چیپ کمی از چیپ اسنپ دراگون که در گوشی های وان پلاس ۲ با ۴۴۶۰ امتیاز ضعیف تر است و در گرد و غبار رد پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ با ۵۲۰۰ امتیاز گوشی سامسونگ گلکسی S6 گم شده.

تمام این ها چه معنایی دارد؟ آیفون ۶s تقریبا سریع‌ترین گوشی‌ای است که می توانید خریداری کنید. این گوشی به سرعت گلکسی S6 نیست، اما شما هیچوقت نیازمند سرعت بیشتر نخواهید شد.

از هر نظر، این گوشی می تواند فرآیندهای پیچیده‌ای مانند مرورگری اینترنت، نقشه‌ها و شبکه های اجتماعی را بدون هیچ زحمتی انجام دهد. قدرت پردازش آن هم در هنگام اجرای بازی‌های سنگینی مانند «ریپتاید ۲» به خوبی می‌درخشد. جایی که اجرای بازی حتی از سخن گفتن آرام بخش جانی آیو هم روان تر است.

حتی یکبار هم تجربه لکنت و لگ احتمالی را در راه ماشین جت مسابقه ای مان تجربه نکردیم. گوشی پس از مدت ۱۵ دقیقه اره کردن و کار کشیدن از آن کمی شروع به گرم کردن کرد، اما نه به مقداری که خطر سوختگی درجه ۳ متوجه ما شود.

SIRI همیشه منتظر شماست

دوست قدیمی تان SIRI را یادتان هست؟ خب، به لطف پردازنده‌ی موشن M9 آیفون ۶s، صدای دوست داشتنی دستیار شما همیشه آماده به کار است.

به همین علت، پروسه راه اندازی برای آیفون ۶s کمی با قبل تفاوت پیدا کرده است. در هنگام اولین بار که گوشی را روشن می کنید، از شما درخواست می شود تا با SIRI چندین بار صحبت کنید تا مثل یک حیوان دست آموز با صدای شما آشنا شود. تنها کاری که باید بکنید این است که چندین بار بگویید “Hey Siri”.

شما باید در یک اتاق بی سر و صدا و تنها این کار را انجام دهید نه جای دیگر. زیرا صدایی شما برای همیشه در حافظه‌ی Siri باقی می ماند و ممکن است در محیط پر سر و صدا و در مکان های عمومی دیگر نتواند صدای شما را شناسایی کند.

در محیط شخصی خانه، Siri یک دستیار شخصی است که همیشه آرزویش را داشتیم. ما از او چندین بار درخواست کردیم تا یک موسیقی خاص را پخش کند. مخصوصا هنگامی که انگشتان ما از قبل مشغول تایپ ایمیل، بررسی اخبار و انجام محاسبات بود.

بله! ما آدم های مهم و پرمشغله ای هستیم.

شناسایی حسگر اثرانگشت سریع‌تر

همگام با Siri، تاچ آی‌دی اپل هم نوآوری‌ای بود که ما روی آن حساب کردیم. با اینکه در زمان معرفی حسگر اثرانگشت، آن‌چنان هم شگفت‌زده نشدیم.

امنیت اضافه‌شده، دسترسی سریع‌تر همه و همه خوب به نظر می‌رسد، اما زیاد هم برگ برنده محسوب نمی‌شوند. ولی حسگر اثرانگشت بهتر از آن چیزی بود که مدنظر داشتیم. در مقیاس دیگر می‌توان گفت هر سازنده‌ی بزرگ گوشی اندرویدی حالا به دنبال این ویژگی است.

و حالا آیفون ۶s دارای تاچ آی‌دی جدیدی است و درواقع این یک به‌روزرسانی قابل‌توجه به‌حساب می‌آید.

نویسنده مقاله کسی است که همیشه دست‌هایش عرق می‌کند، یعنی تاچ آی‌دی می‌تواند برایش یک معضل باشد. اما با آیفون ۶s چنین داستانی وجود ندارد. ما عادت داشتیم تا کلید Home را فشار دهیم گوشی را هشیار کنیم، بعد شماره رمز را وارد کرده تا تاچ آی‌دی را فعال کنیم. حالا از این شگفت‌زده شده‌ایم که این کار یک حرکت مخلوط شده است.

لحظه‌ای که کلید Home را فشار دادیم، حسگر اثرانگشت، انگشت ما را اسکن کرد و قفل دستگاه را باز کرد. عکس‌العملی بسیار سریع.

این تاچ آی‌دی سریع‌تر، به نظر یک‌چیز جزئی می‌رسد، اما هنگامی که دستتان را روی آن گذاشتید، همان چند میلی‌ثانیه بسیار قابل‌توجه خواهد بود. مخصوصا زمانی که تعداد دفعاتی که قفل گوشی خود را در روز باز می‌کنید در نظر بگیرید. بگذارید یک سر نخ به شما بدهم؛ این تعداد بسیار زیاد است.

یک نکته؛ اگر لمس سه‌بعدی نصف میزان تاچ آی‌دی کاربرد داشته باشد، آن موقع اپل یک برنده دیگر هم درراه دارد.

نه از راه زرق‌وبرق، نه از راه القاب عجیب دادن، بلکه با یک پیشرفت ساده و کوچک که کارایی خوبی دارد.

تقریبا هنگامی که پچ‌پچ‌هایی از کوچک‌تر شدن باتری آیفون ۶s در سراسر دنیا شنیده می‌شد، هراسی بر دل‌ها افتاده بود.

قرار دادن قابلیت لمس سه‌بعدی و پایبندی سفت‌وسخت اپل در طراحی ظریف و باریک در ۶s باعث قرار گرفتن باتری ۱۷۱۵ میلی‌امپر‌ساعتی شد که یک عقب‌گرد برای این گوشی به شمار می‌رود. گوشی آیفون ۶ دارای یک باتری ۱۸۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بود. از هر زاویه‌ای به طراحی این گوشی نگاه کنید، باز هم این مسئله قابل قبول نیست.

در انتهای قرارداد دو ساله برای آیفون ۶s، احتمالا شما روزانه دو برابر بهای آن را هزینه کرده‌اید. در آن زمان، آیفون ۶s نمی‌تواند مانند گوشی گلکسی S6 با باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی در برابر گرافیک قدرتمند بازی‌ها و تصاویر پخش زنده نت‌فیلیکس برابری کند. یا همانند وان پلاس ۲ که باتری‌ای ۳۳۰۰ میلی‌امپر‌ساعتی دارد.

شکر خدا کم‌مصرف بودن iOS 9 به این معناست که آیفون ۶s جدید می‌تواند یک روز کامل شارژ نگهداری کند. بعد از ۱۰ ساعت کار کشیدن، هنوز یک‌سوم باتری ۶s باقی ماند. این میزان می‌تواند با استفاده از حالت ذخیره انرژی iOS 9 بیشتر هم بشود و زمان کافی را برای پیدا کردن شارژر و پریز برق به شما می‌دهد.

اگر به خاطر آمار و ارقام تکنیکی آیفون ۶s نبود، شما به‌زحمت قادر به تشخیص تفاوت‌های آیفون ۶ و ۶s بودید. با این وجود، ما آرزو داریم تا شرکت اپل کمی بیشتر درباره راجع به محصول جدید خود فکر می‌کرد و چاره‌ای برای دوربین بیرون زده آن می‌کرد.

اوه صبر کنید! همیشه آیفون ۷ هم وجود خواهد داشت!

یک لطف کوچک که شما را تا ۱۳ ماه برای معرفی آیفون ۷ سر پا نگه می‌دارد، iOS 9 است. آیفون ۶s برای آخرین سیستم‌عامل موبایل شرکت اپل طراحی‌شده است. که برای مصرف انرژی به شما کمک فراوانی می‌کند. حتی اگر آیفون جدید را خریداری نکنید، به‌روزرسانی گوشی قدیمی‌تان به iOS 9 تقریبا به شما همان حس خوشایند را می‌دهد.

امکانات جدیدی در برنامه Notes برای لیست خرید روزانه‌تان و شاهکارهای تازه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید یک عکس ضمیمه کرده و برای کسی که نمی‌داند چه چیزی را خریداری کند بفرستید. Siri هم تمام میانبرهایی که از برنامه‌ها ممکن است به دردتان بخورد به شما پیشنهاد می‌دهد. ( تماس‌های اخیر و برنامه‌ها) تنها با کشیدن تصویر به سمت چپ صفحه اصلی، و از همه مهم‌تر، iOS 9 دارای حالت ذخیره انرژی‌ای است که قبلا به آن اشاره شد.

درست است، شما دیگر نیازی به بستن برنامه‌ها زمانی که باتری شما کمتر از ۲۰٪ شارژ دارد نیستید. این امکان همگانی در دسترس، دهان بسیاری از کسانی که مدام درباره باتری آیفون نق می‌زنند را می‌بندد و دیگر نیازی نیست تا برای ذخیره انرژی به تنظیمات گوشی بروید تا قابلیت‌ها را یکی‌یکی غیرفعال کنید.

ما در نقد و بررسی iOS 9 به جزئیات بیشتری پرداخته‌ایم، اما مهم‌ترین چیزی که برای صاحبان بالقوه آیفون ۶s وجود دارد که باید گفته شود، این است که ما در این ابزار جدید هیچ‌گونه لگ یا مکثی مشاهده نکردیم. گوشی و سیستم‌عامل آن همخوانی عالی‌ای دارند که هنوز راجع به هیچ گوشی پرچم‌دار اندرویدی نمی‌توان آن را یافت.

مگاپیکسل‌های بیشتر، جزئیات بیشتر

یک به‌روزرسانی بزرگ سخت‌افزاری دیگر در آیفون ۶s وجود دارد که باید درباره آن صحبت کرد.

بالاخره، بعد از چهار سال،  حسگر دوربین آیفون ۶s از دقت تصویر ۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل افزایش یافت. این در حالی است که دیافراگم آن همانند آیفون ۶ دارای f/2.2 است.

زمانی که شما می‌دانید همیشه می‌توانید برای گرفتن یک عکس خوب روی آیفون حساب کنید، شکی نیست که نمی‌توان روی این که اپل از رقیبان اندرویدی خود در حوزه عکاسی جا مانده است حرفی زد. همان‌طور که نتیجه آخرین آزمایشات دوربین ما روی گوشی‌ها نشان می‌دهد، گوشی‌های سامسونگ گلکسی S6 و ال‌جی G4 در فاکتورهایی مثل ثبت رنگ، نوردهی و عکس‌های سلفی از این گوشی پیشی گرفته‌اند.

این نکته قابل‌ذکر است که مگاپیکسل بیشتر لزوما به معنی پر بودن محتوا در عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین‌های کوچک نیست. هر دو گوشی ال‌جی G4 و سامسونگ گلکسی S6 هنوز برای عکاسی بهتر هستند. گوشی G4 حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض تر f/1.8 دارد برای ثبت عکس در شرایط نوری کم دارد. این در حالی است که گلکسی S6 همان ۱۶ مگاپیکسل را با حسگر لنز f/1.9 دارد.

چیزی که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۶s به ارمغان آورده، جزئیات بیشتر در عکس‌های شما است. لکه‌هایی که در فاصله دور در هنگام بزرگنمایی تصویر وجود دارد حالا کمتر نمایان است، مخصوصا زمانی که تابش نور خورشید زیاد است. مثل همیشه دوربین آیفون، هارمونی سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه است  که با هم عملکرد کاملا عالی دارند. تمامی عکس‌ها با رنگ‌های طبیعی ثبت می‌شوند و هنگامی که شما آن‌ها را روی کامپیوتر خود کپی می‌کنید، تفاوت چندانی با تصویر طبیعی ندارند. رنگ‌ها پرطراوت و هستند و اغراق بیش از حد ندارند.

در نور کم، ثبت یک عکس خوب با آیفون ۶s کمی سخت‌تر است. علت آن این است که آیفون ۶s بر خلاف آیفون ۶s پلاس دارای تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال نیست؛ یک فناوری که لرزش دست هنگام عکاسی را اصلاح می‌کند. بر این اساس، عکس‌هایی که با نور کم عکاسی می‌شوند، اگر دستانتان نلرزد تار نمی‌شوند، اما با اندکی تکان عکس‌ها به‌راحتی تار می‌شوند. بهتر است برای عکاسی در شب، هنگام گرفتن عکس دستتان را به چیزی تکیه دهید تا گوشی تکان نخورد.

فقط دوربین عکاسی نیست که در آیفون ۶s تغییر کرده است بلکه دوربین فیس‌تایم جلویی هم از ۱٫۲ مگاپیکسل به ۵ مگاپیکسل ارتقا یافته است. شیفتگان در همه جا از شنیدن این خبر که اپل عکس‌های سلفی را در iOS 9 جدی گرفته است، خوشحال‌اند. همگام با این، غیر از پوشه اختصاصی سلفی که در کنار پوشه دوربین قرار گرفته، در هنگام عکاسی سلفی، صفحه‌نمایش رتینا مثل فلاش دوربین عمل می‌کند و صفحه یک بار کاملا سفید می‌شود. این کار برای عکس‌های سلفی در نور کم بسیار مفید خواهد بود.

نتیجه لذت‌بخش خواهد بود، عکس‌ها در نور شب طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید.

برای استفاده تمام و کمال از دوربین به‌روزرسانی شده‌ی آیفون ۶s، اپل چند ویژگی جدید را صرف آن کرده است. نام ویژگی Live Photos شاید به نظر کمی غلط‌انداز باشد، اما ثبت این عکس‌های متحرک شبه GIF بسیار آسان هستند و به‌زودی معتاد آن‌ها خواهید شد. مخصوصا اگر تا به حال نرم‌افزار Zoe اچ تی سی را روی گوشی M9 تجربه نکرده باشید.

وقتی که شما کلید ثبت تصویر را در حالت Live Photos فشار می‌دهید، تصویر ۱٫۵ ثانیه قبل و بعد از آن در حال ذخیره شدن است.علامت زردرنگ کنار تصویر هنگام ثبت تصویر شروع به چشمک زدن می‌کند و هنگامی که آماده برای حرکت دادن گوشی باشد، خاموش می‌شود.

عکس‌های Live Photos کاملا اعتیادآور هستند، اما به خاطر داشته باشید که حجمشان هم دو برابر عکس‌های عادی است. پس بهتر است فضای گوشی را برای زمان‌های مخصوصی حفظ کنید. در حال حاضر، هیچ شبکه اجتماعی‌ای در نرم‌افزارهای موبایلش بخشی برای پشتیبانی از این نوع تصاویر قرار نداده است اما خبر رسیده تا پایان امسال، فیس‌بوک اولین شرکتی است که این بخش را در شبکه خود قرار خواهد داد. تا آن زمان شما مجبورید برای نشان دادن این نوع عکس‌ها به دوستانتان یا تا دیدار با آن‌ها صبر کنید یا از طریق iMessage و AirDrop تصاویر را منتقل کنید.

پس هنوز راه‌هایی برای این که نشان دهید شما آیفون جدیدی را دارید که آن‌ها هنوز ندارند وجود دارد!

فیلم ۴K کلید دیگری در دوربین آیفون ۶s است که بسیار جذابیت دارد. مخصوصا اگر شما به‌تازگی یک تلویزیون ۴K هم خریداری کرده و تمام سریال Breaking Bad را با کیفیت الترا اچ‌دی تهیه کرده باشید.

زیبایی فیلم ۴K این است که تصویر چهار برابر کیفیت HD جزئیات دارد که در نگاه اول زیاد هولناک به نظر نمی‌رسد.

وقتی شما در حال ثبت چنین تصاویری هستید، فقدان وجود تثبیت‌کننده لرزش تصویر کاملا احساس می‌شود. این باز هم به آن معناست که کسی که آیفون ۶s پلاس دارد با خیال راحت‌تری فیلم‌برداری می‌کند، اما با این وجود دارنده ۶s می‌تواند از سه‌پایه‌ها و تکیه‌گاه دست برای ضبط تصاویر استفاده کند.

فیلم گرفته‌شده شفاف و واضح است و در نور مناسب تمامی جزئیات را مثل حرکت حیوانات و گله‌ها می‌تواند ثبت کند. اگر در حال ضبط تصویری با حرکات زیاد هستید، کیفیت ۴K نمی‌تواند جوابگوی شما باشد. اگر نصیحت ما را بخواهید، می‌گوییم از آن برای مواقع خاص استفاده کنید.

یکی از مشکلاتی که نمی‌توان نادیده گرفت، فضای زیادی است که فیلم ۴K اشغال می‌کند. یک دقیقه فیلم‌برداری با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه حدود ۳۷۵ مگابایت فضا اشغال می‌کند که این رقم برای یک دقیقه فیلم فول اچ‌دی با همان نرخ فریم، تنها ۱۳۰ مگابایت فضا نیاز دارد. برای کسی که آیفون با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارد شاید این اعداد زیاد به نظر نرسد، اما برای آیفون با ظرفیت ۱۶ گیگابایت تنها ۴۰ دقیقه فیلم ۴K کافی ست تا حافظه‌ی داخلی آن را منفجر کند.

جای تعجب نیست که چرا اپل در تنظیمات دوربین گزینه‌ای برای انتخاب کیفیت فیلم‌برداری بین HD و ۴K گذاشته است. پس همه دارندگان آیفون ۶s نمی‌توانند از امکانات فوق‌العاده گوشی‌شان نهایت لذت را تجربه کنند.

مشکلات حافظه‌ی داخلی

اگر در دنیای سیاست یک هفته زمان زیادی تلقی می‌شود، پس ۳ سال یک عمر در دنیای فناوری به‌حساب می‌آید. شرکت‌های بلک‌بری و نوکیا هنوز در حال ساخت گوشی‌های سال ۲۰۱۲ هستند. این زمانی است که آیفون ۵ به جهان ارائه شد. این اولین گوشی‌ای بود که اپل به‌عنوان مدل آغازین با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه کرد.

حالا می‌توانید بحث حافظه‌ی Cloud ارزان‌قیمت‌تر و عمومی‌تر شدن سرویس‌های استریم را وسط بکشید، اما درنهایت اپل نباید آیفون ۱۶ گیگابایتی را به فروش می‌رساند. البته نه به خاطر این که هر گوشی خارق‌العاده اندرویدی دیگر مثل گلکسی S6، G4 یا اچ تی سی One با استاندارد ۳۲ گیگابایتی وارد بازار شدند.

آیفون هر چیزی که نباشد، یک کالای لوکس و اعلا است. حافظه‌ی ۱۶ گیگابایت با بهای ۵۳۹ یورو به نظر ارزان می‌رسد. این حرکت کثیفی است که طراحی به‌گونه‌ای باشد که هزینه‌های ساخت اپل را کاهش دهد و مردم را تشویق کند تا مدل‌هایی با حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را خریداری کنند.

با در نظر گرفتن افزایش ۸۰ یورویی انتخاب‌ها برای خرید حافظه، تهیه یک آیفون ۶s با ۱۲۸ گیگابایت می‌تواند کاملا عاقلانه باشد. مخصوصا اگر قصد داشته باشید که از همه امکانات آیفون ۶s با خیال راحت استفاده کنید. با قیمت ۶۹۹ یورو، این گوشی هنوز هم از سامسونگ گلکسی S6 که ۷۴۰ یورو قیمت دارد مقرون‌به‌صرفه تر است. البته از گوشی ال‌جی G4 با قاب چرمی و پشتیبانی تا ۲ ترابایت حافظه‌ی جانبی به لطف شیار حافظه‌ی microSDXC کمی گران‌تر خواهد بود.
سال آینده ما انتظار داریم که گوشی نخستین از سری آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت شروع شود. در غیر این صورت مردم برای استفاده از آیفون ۷ کمی دچار دردسر خواهند شد.

حکم دادگاه آیفون ۶s

اپل گفته است که: ” تنها چیزی که در آیفون ۶s تغییر کرده ، همه‌چیز است”.

آیا این یک دروغ در روز روشن است؟ درواقع خیر. آیفون ۶s از یک محصول انقلابی فاصله‌ی زیادی دارد، اما نسبت به آیفون ۶ نوآوری‌های بیش از اندازه‌ای داشته است. این تغییرات به‌اندازه‌ای هست که بدون نق زدن راجع به تفاوت کم آن با نسل پیشین به خرید آن بروید.

اگر شما گوشی آیفون ۵s یا قدیمی‌تر از آن را دارید، واقعا متوجه تغییر سرعت با پردازنده‌ی A9 خواهید شد. اگر به کیفیت عکس توجه می‌کنید، ۶s بیش از توقع شما امکانات در اختیارتان می‌گذارد. و اگر می‌خواهید کارهای بیشتری را با فرمان‌های کمتری روی آیفون انجام دهید، لمس سه‌بعدی و دستیار همیشه آماده‌به‌خدمت شما، Siri می‌توانند به یاری شما بشتابند.

لمس سه‌بعدی آیفون ۶s، ویژگی‌ای است که بر روش استفاده از آیفون شما برای همیشه تاثیر می‌گذارد. چیزی که ما عاشق آن هستیم، نمادی است که اپل می‌سازد؛ نمایش یک محصول به شیوه‌ای که به همگان اعلام می‌کند یک ایده ساده می‌تواند تغییر بزرگی در رفتار و سبک زندگی‌مان بدهد و شما نمی‌توانید این ویژگی را در پرچم‌داران رقبا ببینید.

این روشی است که به کسی القا می‌کنید تا برای یک ‌تکه فلز و شیشه احساس داشته باشد. نه با نگاه سطحی به ویژگی‌ای مانند حافظه‌ی داخلی.

مثل هر نیروی قالب دیگری، آیفون ۶s کمی میانه نگه‌داشته می‌شود. نه آن‌قدر که بگویید که این دستگاه چیزی از یک محصول عالی کمتر دارد و نه بهترین وسیله روی کره زمین است. این فاصله هنوز متعلق به سامسونگ گلکسی S6 است که در رقابت با صفحه‌نمایش، نگهداری شارژ باتری و سرعت، ۶s را کنار می‌زند. حتی ال‌جی G4 هم هنوز به‌عنوان یک گوشی شاید کمی بهتر باشد.

اما برای آن‌ها، هنوز iOS رقیبی بی‌همتا است. آیفون ۶s بهترین گوشی‌ای است که اپل تا این زمان ساخته است.

چیزی که شگفتی بیشتری دارد، میزان پیشرفتی است که آیفون ۶s نسبت به برادر بزرگ‌ترش، آیفون ۶ داشته است.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    همونجور که هیچ ماشینی بنز نمیشه هیچ گوشیی هم آیفون نمیشه! ممنون از مطلب عالیتون

  2. Avatar Scope

    Hey Siri:
    بله! ما آدم های مهم و پرمشغله ای هستیم.
    این فوق العاده بود :دی یعنی واقعا الان اینجوری شده.دوست داری یه چیزی باشه که فقط بهش بگی بکن بگه چشم.و همیشه در دسترس باشه.
    ممنون از ترجه خوب.

  3. Avatar شیوا

    این مطلب عالی بود…مرسی که ترجمه اش کردید. لطفا زودتر کاملش رو بذارید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه