نقد و بررسی اپلیکیشن استخدامچی؛ دوست کارجو و کارفرما

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن استخدامچی

در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌های ایرانی تنوع بسیار زیادی پیداکرده‌اند؛ تا حدی که برای انجام هر کاری، کم‌وبیش می‌توان یک اپلیکیشن پیدا کرد. با توجه به این موضوع، اپ‌های زیادی هم برای کاریابی طراحی شده‌اند که هرکدام نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند. چندی پیش اپلیکیشن استخدامچی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون منتشر شد که تا حالا استقبال نسبتا خوبی از آن شده است. در این مقاله از سری مقالات نقد و بررسی اپلیکیشن، تصمیم گرفتیم نگاهی به اپلیکیشن استخدامچی بیندازیم.

معرفی کلی اپلیکیشن استخدامچی

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیدا است، اپلیکیشن استخدامچی به‌منظور کاریابی طراحی شده است. همانند برخی اپلیکیشن‌های دیگر، استخدامچی سایتی هم دارد که به گونه‌ای جایگزینی برای اپ محسوب می‌شود و می‌توان از طریق آن، کارهای مورد نظر را انجام داد. اپلیکیشن استخدامچی در حال حاضر برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

رابط کاربری

کاملا روشن است که در برخورد اول با هر اپلیکیشن یا سایتی، این رابط کاربری است که موجب جذب یا دفع کاربر می‌شود. در همان ابتدا، بعد از باز کردن اپلیکیشن استخدامچی، راهنمای کاملی به نمایش درمی‌آید که کاربر بعد از دیدن آن، خیلی سریع با محیط کلی اپ آشنا می‌شود. در بخش بالای این اپ، چهار تب به نام‌های آگهی‌های فوری، آخرین استخدامی‌ها، استخدام بانک‌ها و استخدامی‌های دولتی وجود دارد. در گوشه‌ی سمت چپ بالا، آیکونی برای جست‌وجوی پیشرفته و افزودن آگهی قرار گرفته است. همچنین در گوشه‌ی سمت راست بالا، آیکونی برای مشاهده‌ی منو تعبیه شده. به‌طورکلی رابط کاربری ساده است و کار کردن با آن پیچیده نیست. البته این نکته را باید افزود که به دلیل عدم استفاده از عکس در آگهی‌ها، محیط این اپ خیلی یکسان و خسته‌کننده شده است. به همین خاطر بهتر است برای این مساله، چاره‌ای اندیشیده شود.

 اپلیکیشن استخدامچی

ویژگی‌ها و نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن استخدامچی

همان‌طور که گفته شد، استفاده از این اپ کار بسیار ساده‌ای است و با توجه به توضیحاتی که در ابتدای باز کردن اپ ارایه می‌شود، ساده‌تر هم شده است. مخاطبین این‌گونه سرویس‌ها دو دسته از افراد هستند: افرادی که می‌خواهند کسانی را استخدام کنند و افرادی که می‌خواهند کار پیدا کنند. به همین خاطر در بخش ثبت‌نام، گزینه‌ای برای «من یک کارفرما هستم» و «من یک جویای کار هستم» تعبیه شده است.

 اپلیکیشن استخدامچی

اگر جویای کار باشید، می‌توانید در این اپلیکیشن رزومه‌ای برای خودتان تعریف کنید تا در بخش هوش مصنوعی، کارهایی متناسب با تخصص شما به نمایش دربیاید. کارفرماها هم می‌توانند برای پیدا کردن نیروی کار مناسب، رزومه‌های مرتبط با کارشان را ببینند. کارفرماها همچنین می‌توانند یک آگهی ساده ایجاد کنند که هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. البته با چنین کاری، آگهی مذکور در بخش‌های تخصصی و هوش مصنوعی در اولویت نخواهد بود. در صورت استفاده از فیلدهای تخصصی برای تعریف آگهی، مشمول پرداخت ۱۵ هزار تومان هزینه خواهید شد و اگر بخواهید آگهی شما برای سه روز به‌عنوان آگهی‌های فوری به نمایش دربیاید، ۵ هزار تومان مبلغ اضافه هم باید بپردازید.

یکی از بهترین بخش‌های تعبیه شده در این اپلیکیشن، بخش فیلتر است. در این بخش زیرمجموعه‌هایی همچون انتخاب شهر، مدرک تحصیلی و سن قرار گرفته که با استفاده از آن‌ها، امکان مشاهده‌ی نتایج محدودتر و دقیق‌تر فراهم می‌شود.

 اپلیکیشن استخدامچی

کارجویان بعد از تکمیل رزومه می‌توانند مرتب به بخش هوش مصنوعی سر بزنند تا کار موردنظرشان را پیدا کنند. البته در بررسی این اپ به نکته‌ای عجیب برخوردیم. پیدا کردن دسته‌بندی‌های شغل‌ها در شهرهای مختلف در این اپلیکیشن کار خیلی ساده‌ای نیست. در این اپ، با انتخاب یکی از گزینه‌های بخش دسته‌بندی‌ها، آگهی‌های مربوط در تمام شهرها نشان داده می‌شود و برای پیدا کردن دسته‌بندی شغلی مورد نظر در یک شهر به خصوص، حتما باید از قسمت جست‌وجو استفاده کنیم. البته با توجه به شهر انتخاب‌شده در رزومه، در بخش هوش مصنوعی شغل‌هایی مربوط به همان شهر به نمایش درمی‌آید. ولی بهتر بود که گزینه‌ای برای انتخاب شهر پیش‌فرض وجود داشت که پیدا کردن شغل‌ها در دسته‌بندی‌های متنوع راحت‌تر باشد.

سخن پایانی

اپلیکیشن استخدامچی کار اصلی و وظیفه‌ی تعریف‌شده‌اش را به‌خوبی انجام می‌دهد. البته هرچه بانک اطلاعاتی آن بیشتر شود، استقبال هم از آن بیشتر می‌شود و بهتر می‌توان از آن بهره برد. به‌غیراز موارد سلیقه‌ای در طراحی رابط کاربری این نرم‌افزار، مشکل خاصی ندارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

Pros

  • حجم کم
  • سرعت بالا و کاربری آسان
  • دسترسی از طریق وب، اپلیکیشن اندروید و iOS
  • نمایش هوشمند آگهی و رزومه

Cons

  • ظاهر تکراری
  • رابط کاربری خسته‌کننده
  • بانک اطلاعاتی هنوز چندان غنی نیست
دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور دانلود از کافه بازار

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه