نقد و بررسی لنوو Phab Plus؛ حرکت بر مرز گوشی‌ها و تبلت‌ها

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
لنوو فب پلاس

فبلت (Phablet) مرکب از دو واژه‌ی فون (Phone) و تبلت (Tablet) است. فبلت‌‎ها نه به اندازه‌ی گوشی‌ها، کوچک و نه به اندازه‌ی تبلت‌ها، بزرگ هستند. همچنین جابجایی فبلت‌‎ها نه به اندازه‌ی تبلت‌ها، سخت و نه به اندازه‌ی گوشی‌ها، راحت است. فبلت‌‎ها دقیقا بر مرز دو فرم‌فکتور گوشی و تبلت قرار دارند. طبق قانون نانوشته‌ای که وجود دارد، فبلت‌‎ها دستگاه‌هایی با اندازه‌ی نمایشگر ۵٫۱ تا ۶٫۹۹ اینچ هستند. در حقیقت با توجه به اندازه‌ی بزرگی که فبلت‌‎ها دارند، می‌توان گفت که تماشای فیلم و مرورگری ‌وب در آن‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر از گوشی‌ها است. اما خب، کسانی که به دنبال خرید چنین دستگاهی می‌روند، باید با قابلیت جابجایی نسبتا سخت آن ‌هم کنار بیایند.

بدون شک تا این لحظه باید شرکت سامسونگ را پیشگام و پیشتاز حوزه‌ی فبلت‌‎ها (گوشی‌های بزرگ) بدانیم. این شرکت کره‌ای، نخستین فبلت خود را در سال ۲۰۱۱ میلادی و با نام «گلکسی نوت» روانه‌ی بازار کرد و توانست نگاه مردم را به این نوع دستگاه‌ها عوض کند؛ گرچه این محصول نخستین فبلت دنیا نبود. رفته‌رفته با کاهش قیمت و افزایش قابلیت‌های فبلت‌‎ها، مردم نیز روی خوشی به این دستگاه‌ها نشان دادند. همین امر سبب شد تا سازندگانی که روزی ساخت این دستگاه‌ها را تابو می‌دانستند هم دست به تولید آن بزنند. با توجه به پیشی گرفتن رشد فروش جهانی فبلت‌‎ها از لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی، روزنامه‌ی معروف نیویورک تایمز، آینده‌ی دنیای کامپیوترها را فبلت‌‎ها دانست و آن را محبوب‌ترین نوع گوشی‌های هوشمند خواند.

اما این فقط شرکت سامسونگ نبود که جرات و جسارت فراوانی در زمینه‌ی فبلت‌‎ها از خود نشان داد. در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت‌های چینی توانستند پا را فراتر از برخی استانداردها بگذارند و بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند ممکن را بسازند. «لنوو فب پلاس» (Lenovo Phab Plus) یکی از بزرگ‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ارزشمندترین فبلت‌های تولیدشده تاکنون است. در حقیقت شرکت لنوو با تولید این گوشی خوش‌ساخت و بسیار بزرگ قصد دارد تا کمی دیدگاه کاربران را در مورد فبلت‌‎ها تغییر دهد و از این طریق بتواند آن‌ها را به سمت محصولات خود جذب کند. حال بیایید تا با هم به بررسی لنوو فب پلاس بپردازیم و ببینیم که ژن گوشی این محصول بیشتر است یا ژن تبلت آن؟

 ‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌   ‌‌

گوشی + تبلت = فب

حتی با در نظر گرفتن استاندارد فبلت‌‎ها هم لنوو فب پلاس دستگاه بزرگی به‌حساب می‌آید. اما اگر بخواهیم از دید یک تبلت به این محصول نگاه کنیم، بدون شک باید فب پلاس را جزو کوچک‌ترین و خوش‌دست‌ترین تبلت‌های تولیدشده تا این لحظه بدانیم. این گوشی دارای ابعادی به طول ۱۸۸٫۶ و عرض ۹۶٫۶ میلی‌متر است. اما لنوو تا آنجا که توانسته ضخامت این فبلت را به حداقل رسانده. این محصول تنها ۷٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد.

فب پلاس

لنوو در طراحی و ساخت این گوشی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی دارای بدنه‌ای یکپارچه فلزی است و بسیار خوش‌ساخت و زیبا ساخته شده است. اما اگر بخواهیم بحث زیبایی این محصول را کنار بگذاریم، به شباهت بسیار زیاد آن به آیفون‌ها می‌رسیم. این محصول به‌طور انکارناپذیری به خانواده‌ی پلاس آیفون‌ها (۶ پلاس و ۶s پلاس) شباهت دارد؛ از لبه‌های خمیده گرفته تا خط‌های پلاستیکی قاب پشتی؛ از محل قرارگیری درگاه شارژ گرفته تا محل قرارگیری لنز دوربین اصلی.

نمای پشتی فبلت لنوو

واقعا باید اقرار کنیم که لنوو جزو معدود شرکت‌هایی است که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر از طراحی آیفون‌ها الهام گرفته است. کیفیت ساخت و مشخصات فنی این محصول کاملا با قیمت آن هم‌خوانی دارد.

مطمئنا فب پلاس سبک‌ترین گوشی هوشمند تولید شده تاکنون به‌حساب نمی‌آید، اما با توجه به توزیع وزنی مناسبی که این دستگاه دارد، این گوشیِ ۲۲۶ گرمی هرگز شما را به‌سختی و تقلا نخواهد انداخت. اگر بخواهیم تجربه‌ی کاربری چند روزه‌ی خود در مورد کار با این گوشی را در اختیارتان بگذاریم باید بگوییم که فب پلاس هرگز گوشی سنگینی نیست و حتی اندکی از وزن حقیقی‌اش هم سبک‌تر به نظر می‌رسد.

درنهایت باید بگوییم که فب پلاس گوشی هوشمندی است که در لباس تبلت در آمده است. این محصول هم مانند تبلت‌ها دارای نمایشگری بزرگ و جذاب است و هم مانند گوشی‌ها قابلیت حمل‌ونقل آسان نسبتا راحتی دارد؛ هم خوش‌ساخت و مرغوب است و هم بزرگ است و جذاب.

     ‌‌‌   ‌‌‌  ‌‌

بزرگ‌تر از تمام فبلت‌ها

همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، اصلی‌ترین ویژگی لنوو فب پلاس اندازه‌ی بسیار بزرگ آن است. این محصول به نمایشگر ۶٫۸ اینچی با کیفیت Full HD و فناوری IPS مجهز شده است. لنوو با در نظر گرفتن این اندازه برای فب پلاس به فکر اختراع دوباره‌ی فبلت‌ها است. اما حال بیایید با هم بررسی کنیم که چقدر این اندازه‌ی بزرگ نمایشگر می‌تواند در موفقیت فب پلاس تاثیرگذار باشد.

در حقیقت اگر فب پلاس را یک گوشی هوشمند بدانیم، آنگاه این اندازه‌ی نمایشگر بسیار به چشم شما بزرگ خواهد آمد و باید آن را جزو بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند بدانیم. اما اگر آن را یک تبلت بدانیم، قطعا جزو کوچک‌ترین تبلت‌های بازار به‌حساب خواهد آمد. با توجه به استاندارها و تعاریفی که از گوشی‌ها و تبلت‌ها مطرح است، باید فب پلاس لنوو را یک گوشی هوشمند بدانیم. بنابراین باید بگوییم که کار با این گوشی ۶٫۸ اینچی در عین جذابیت‌های فراوانی که دارد، با کمی سختی همراه است. به‌عنوان‌مثال شاید برقراری مکالمه با این فبلت، کمی دشوار و خنده‌دار باشد. همچنین نگه‌داشتن این گوشی به مدت طولانی، شما را به‌سختی خواهد انداخت.

فبلت لنوو

اما مطمئنا کسانی که به سراغ خرید این محصول می‌روند، از قابلیت حمل‌ونقل نسبتا سخت آن هم چشم‌پوشی می‌کنند. بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید گفت که اندازه‌ی بسیار بزرگ نمایشگر این گوشی، می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی از تماشای فیلم و ویدیو در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین نسبت تصویر ۱۶ به ۹ که عموما در تلویزیون‌ها شاهد آن هستیم نیز می‌تواند در تجربه‌ی فیلم دیدن بسیار تاثیرگذار باشد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی فب پلاس ۷۰٫۹۵ درصد است که این موضوع دال بر حاشیه‌ی نمایشگر منطقی و کم این محصول دارد.

سخت افزار فب پلاس

علاوه بر این، دمای رنگ‌ها در نمایشگر فب پلاس حدود ۷۲۰۰ کلوین است که اندکی به سردی متمایل است. اما اگر بخواهیم کمی در مورد کیفیت نمایشگر این فبلت سخت‌گیری کنیم، باید نقطه ‌ضعف اصلی آن را در روشنایی نسبتا پایین آن بدانیم. حداکثر روشنایی فب پلاس ۲۵۷ نیتس (nits) است. ازاین‌رو می‌توان گفت که کار با این فبلت در محیط‌های بیرون، کمی سخت خواهد بود.

نکته‌ی جالب دیگری که پس از مدتی کار کردن با فب پلاس برخوردیم آن بود که گوشی‌های با نمایشگرهای ۴ تا ۵ اینچی بسیار به نظرمان کوچک می‌رسید.

درنهایت با نگاهی کلی و سریع به مشخصات نمایشگر این فبلت، می‌توان گفت که لنوو جز به کار بردن نمایشگر بزرگ در فب پلاس، سخاوتی دیگری خرج نکرده است.

     ‌‌    ‌‌ ‌

مشخصات میان‌رده

لنوو از سخت‌افزاری در فب پلاس استفاده کرده که نه می‌توان آن را محصولی پرچم‌دار و نه دستگاهی میان‌رده‌ قلمداد کرد. اگر بخواهیم تعبیر درست و دقیقی در مورد این فبلت داشته باشیم، باید آن را میان‌رده‌ی ممتاز و رو به بالا به‌حساب بیاوریم. این گوشی در اکثر بنچ‌مارک‌ها از رقیبان هم‌رده‌ی خود بهتر ظاهر شد و توانست امتیاز بالاتری را کسب کند. مغز متفکر این فبلت چینی را تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۱۵ شرکت کوالکام تشکیل می‌دهد. این تراشه در خود دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A53 با سرعت‌های ۱٫۰ و ۱٫۵ گیگاهرتز و یک رم دو گیگابایتی از نوع DDR3 می‌بیند و می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای برنامه‌های روتین سیستم‌ عامل اندروید برآید. اما عملکرد این گوشی به‌هیچ‌عنوان با پرچم‌داران اندرویدی قابل قیاس نیست و کمی از آن‌ها ضعیف‌تر است. به‌طورکلی ضعف این پردازنده در اجرای برنامه‌های گرافیکی و سنگین پیدا خواهد شد.

لنوو فب پلاس

فب پلاس در نسخه‌ی ششم از بنچ‌مارک ترکیبی AnTuTu، امتیاز ۳۰۳۸۳ را کسب کرد. همچنین این فبلت در بخش تک‌هسته‌ای آزمون Geekbench 3.0 نمره‌ی ۶۲۰ و در بخش چند هسته‌ای نمره‌ی ۲۲۸۰ را به‌دست آورد.

لنوو ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این دستگاه در نظر گرفته است که به دلیل حجم برنامه‌های از پیش نصب شده در این گوشی، حدود ۲۵ گیگابایت آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین امکان افزایش حافظه به‌وسیله‌ی کارت microSD در این گوشی وجود دارد. درست مانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر، فب پلاس هم از دو شیار سیم‌کارت و از شبکه‌های ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. از این مساله مهم‌تر، فب پلاس دارای قابلیت مکالمه‌ی تلفنی است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اسپیکر استریو و پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

    ‌‌‌   ‌‌   ‌‌

شارژدهی قابل‌قبول، اما پایین‌تر از سطح انتظار

لنوو می‌توانست با توجه به اندازه‌ی بسیار بزرگی که فب پلاس دارد، از باتری‌ای با ظرفیت بیشتر استفاده کند. اما بااین‌وجود، باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی این فبلت شارژدهی رضایت‌بخش و قابل‌قبولی دارد. لنوو در مورد باتری این فبلت ادعا می‌کند که می‌تواند حداکثر تا ۲۰ روز در حالت آماده‌باش (استندبای) و ۲۴ ساعت (یک روز) در استفاده‌ی نرمال سر پا بایستد. با یک تقریب خوب می‌توان گفت که ادعایی که لنوو در مورد میزان شارژدهی این فبلت گفته، درست است.

      ‌‌‌   ‌‌    ‌‌

طعم شیرین آب‌نبات‌چوبی

لنوو در فب پلاس ترجیح داده تا آنجا که امکان دارد اکثر ویژگی‌های اندروید استوک (خالص) را در این محصول بیاورد. در واقع، این موضوع می‌تواند جای بسی خوشحالی و شگفتی برای برخی کاربران باشد که این محصول شباهت‌های زیادی به محصولات خانواده‌ی نکسوس دارد. اندروید نسخه‌ی ۵.۰.۱ موسوم به لالی‌پاپ به‌طور پیش‌فرض در این دستگاه اجرا می‌شود. مهم‌ترین شباهت محیط سیستم‌ عامل این فبلت با دستگاه‌های نکسوس را می‌توان در شخصی‌سازی‌های صفحه‌ی هوم اسکرین و طراحی «متریال دیزاین» در برخی برنامه‌ها دانست. با ظاهر جذاب و نکسوس‌گونه‌ی محیط رابط‌ کاربری این فبلت، انتظار می‌رود که لنوو این رویه‌ را در محصولات آینده‌ی خود نیز پیاده کند.

نمایشگر فبلت لنوو

لنوو ادعا می‌کند که با قابلیت‌هایی که برای فب پلاس به کار برده، این محصول کاملا برای استفاده‌ی یک‌دستی مناسب است. یکی از مهم‌ترین بهینه‌سازی‌هایی که این شرکت چینی برای این دستگاه عظیم‌الجثه‌ انجام داده، قابلیت کوچک کردن صفحه‌ی ‌نمایش است. کاربران می‌توانند با نوشتن حرف «C» (زمانی که صفحه‌نمایش روشن است)، اندازه‌ی نمایشگر گوشی را به‌طور قابل‌توجهی کوچک کنند تا بدین‌وسیله بتوانند به‌طور یک دستی با این فبلت کار کنند. اما فراموش نکنید، مادامی که در حال استفاده از این قابلیت هستید می‌توانید یک دستی با آن کار کنید؛ در غیر این صورت، باید از هر دو دست خود کمک بگیرید. دیگر ویژگی جذابی که لنوو برای تجربه‌ی کاربری راحت‌تر با این فبلت به کار برده، قابلیت «Double Tap to Wake» است. به‌وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید با دو بار ضربه روی نمایشگر (زمانی که دستگاه قفل است) آن را روشن کنید. باید بگوییم که لنوو نهایت تلاش خود را برای سهولت استفاده‌ی کاربران با این فبلت انجام داده است، بنابراین باید تلاش این شرکت چینی را از این بابت ستود.

اما لنوو از به کار بردن یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی در این محصول که قرار است هم به‌عنوان گوشی و هم به‌عنوان تبلت ایفای نقش کند، غافل شده است. فب پلاس از قابلیت multi-users (چند کاربر) پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین نمی‌توانید این محصول را با طیب خاطر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

      ‌‌‌   ‌‌‌

دوربینی به ‌مثابه دوربین تبلت‌ها

کیفیت متوسط عکس‎های هر دو دوربین این دستگاه، گویای این مطلب هستند که دوربین فب پلاس در حد دوربین تبلت‌هاست. البته می‌توان گفت که با اندازه‌ی بزرگی که این فبلت دارد، عکاسی با آن کمی سخت است. لنوو از حسگر OmniVision برای دوربین اصلی این فبلت استفاده کرده که می‌تواند تصاویری با حداکثر کیفیت ۴۱۲۸ × ۳۰۹۶ پیکسل (معادل با ۱۳ مگاپپیکسل) ثبت کند. لنز دوربین این گوشی دارای درجه‌ی دیافراگم f/۲٫۲ است و نمی‌تواند عکس‌های روشن و با جزییاتی را در محیط‌های تاریک بگیرد؛ اما وجود دو فلش LED با رنگ‌های گرم و سرد می‌تواند کاربران را در این شرایط کمک کند. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این دستگاه در مقایسه با عموم تبلت‌ها قابل‌قبول و راضی‌کننده است. اما زمانی از کیفیت متوسط عکس‌های این محصول ناخشنود می‌شوید که آن را با دوربین گوشی‌های هوشمند مقایسه کنید. عکس‌های گرفته شده با فب پلاس از جزییات بالایی برخوردار نیست و کمی رنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد.

تصویر دوربین فب پلاس

اما مهم‌ترین مشکل دوربین اصلی این تبلت مربوط به وجود تاخیر چند ثانیه‌ای در ثبت تصاویر می‌شود. به‌بیان‌دیگر می‌توان گفت که با زدن دکمه‌ی لمسی شاتر، چند لحظه طول می‌کشد تا عکس گرفته شود. این مساله می‌تواند شما را در گرفتن سوژه‌های در حال حرکت ناامید کند.

 از مهم‌ترین قابلیت‌های عکاسی این فبلت می‌توان به فوکوس خودکار، حالت عکاسی پانوراما و HDR اشاره کرد. قابلیت فیلم‌برداری این دستگاه هم درست مانند دیگر گوشی‌ها و تبلت‌های هم‌رده‌ی خود است. دوربین اصلی فب پلاس می‌تواند با حداکثر کیفیت Full HD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی این فبلت می‌تواند تصاویر با رزولوشن ۵ مگاپیکسل بگیرد که کیفیت آن‌ها مشابه دوربین اصلی آن است.

 ‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌‌

گوشی Phab Plus

فبلتی ارزشمند

تمرکز اصلی لنوو در فب پلاس روی نمایشگر و کیفیت صدا بوده است. بنابراین پر بی‌راه نگفته‌ایم اگر بگوییم که فب پلاس محصولی با محوریت سرگرمی و مالتی مدیا است. به‌عبارت‌دیگر باید گفت که اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که هم قد و قواره‌ی تبلت‌ها باشد و از قیمت مناسبی بهره ببرد، قطعا «لنوو فب پلاس» یکی از بهترین گزینه‌های خرید شما به‌حساب خواهد آمد. این گوشی با بدنه‌ی خوش‌ساخت فلزی، مشخصات سخت‌افزاری قابل‌قبول و پشتیانی از دو شیار سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین گوشی‌های با ابعاد بزرگ به حساب می‌آید.

‌‌‌   ‌‌  ‌‌

Pros

  • مجهز به دو شیار سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌های ۳G و ۴G
  • نمایشگر باکیفیت ۶٫۸ اینچی
  • اسپیکر استریو
  • قابلیت یک دستی کارکردن

Cons

  • روشنایی پایین نمایشگر
  • دوربین‌های با کیفیت متوسط
  • جابجایی سخت

‌‌‌   ‌‌

خرید محصول از دیجیکالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. Avatar mhn

    سلام میشه بگین چجوری میشه با این کوشی اسکرین شات گرفت یعنی این گوشی خودش به تنهایی اسکرین شات میگیره بدون نیاز به دکمه یا نه باید برنامه نصب کنم روش ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar Reyhaneh

      با گرفتن همزمان دکمه کم کننده صدا و دکمه خاموش و روشن کننده

  2. Avatar علیرضا

    سلام به همه
    یه سوال داشتم
    از بین دو تا گوشی p9لایت و فب پلاس لنوو کدومش رو میشه ارجح تر دونست.
    ممنون از پاسختون

  3. Avatar امید محمدیان

    سلام دوستان من این فبلتو خریدم خوبه یعنی در واقع همون متوسط به بالا محسوب میشه البته یکروزه که خریدم ولی امروز به یه مشکل برخوردم اطلاعاتو عکس و ویدیو از حافظه داخلی به میکرو اس دی کپی نمیشه ۲تا مموری دیگه هم تست کردم بازم نشد کسی به این مشکل برنخورده

    1. Avatar beh

      سلام
      برنامه ES files رو نصب کن .

  4. Avatar محمد

    عاقاااا من از این دفترای دیجی کالا میخام …. :(((((

  5. Avatar Jam Terrace

    این تبلت از بهترین تبلت هایی است که در این زمان میشه خرید. منم ان شاالله تا چند روز آینده از دیجی کالا این تبلت رو میخرم.

    1. Avatar سحر

      زودبرو بخر که جنسهای با برند اصیل چینی بعد از برجام گیرت دیگه نمیادا… حیفه….

    2. Avatar حافظ

      هههههه… ?

  6. Avatar سام فرشيدي

    خُب اساتید شما که میگید فب پلاس فبلته و فبلت هم یه نوع گوشیه، پس چرا دارین این محصول رو تو بخش تبلت می فروشید؟!
    یعنی قشنگ، حرفتون با عملتون هم خوانی داره !!

  7. Avatar داريوش بابائي

    این دستگاه فقط به درد کسایی میخوره که بین خرید گوشی و تبلت مردد هستند و نمی دونن کدوم یک از این دو براشون مناسبه.
    در غیر این صورت اگه به دنبال بهترین گوشی تا یک تومن هستید، الجی G3 و اگه به فکر خرید بهترین تبلت تو حول وحوش یک میلیون هستید، مدیاپد X2 و M2 بهترین انتخاب هستش.
    مثل همیشه، مرسی از نقد خوب و مفیدتون.
    یا حق.

  8. Avatar سهیل

    لنوو خداوند جنس بنجله….اول یک مدت گوشی درست حسابی و پرچمدار از شرکت های معتبر مثل سونی و سامسونگ استفاده کن و بعد سراغ لنوو…اصلا یک لحظه هم قابل تحمل برات نیست … از کیفیت گرفته تا طراحی و ….

    1. Avatar اریا دادگستر

      >والا من از نوت ۳ به وایب شات کوچ کردم خیلیم راضیم از نطر جندس بدنه /طراحی /نمایشگر/ باتری / به خصوص دوربین و راط کاربری از نوت ۳ بهتره ولی برتری نوت ۳ سخت افزار و گرافیکش عالی بود ولی سرعت و مالتی تسکسنگ….

      1. Avatar میترا

        اولا از هر کس بپرسی میگه بهت که بی کیفیت ترین دوربین ها را این برند کپی ساز چینی داره البته بقیه چینی ها هم همین روند را دارند. اصلا در دوربین حرفی برای گفتن ندارند.تمام دوربین هامون حداقل تست کردم.جنس بدنه هم بگم، بله اولش قشنگ و شاید چیزی معلوم نشه، ولی بذار یک مدت بگذره، ببین چه اشغالی سرهم بندی کردن، آنوقت میبنی برای چی قیمت پایین تری دارن میفروشن.باطری هم بگم به شدت مستعد کاهش شارژ دهی بعد از حدود یک ساله هست که با روزهای اول از زمین تا آسمان میبینی فرق کرده و به سرعت باطری خالی میکنه و به عبارت ساده تر خوب شارژ نگه نمیداره.بقیه را نمیگم چون خودت به سخت افزار و گرافیک پایین تر اشاره کردی. کلا تله پولند این برندهای بنجل ساز چینی و یک سری از مشکلاتش از همون اول معلومند ولی یک سری دیگه با گذشت کمی زمان مشخص میشن. کلا بنده از تجربه خوبی از برندهای لنوو و هواوی نداشتم هرچند به اصطلاح بهترین محصولاتشان را تهیه کردم. فقط با گذشت کمی زمان مشخص میکند چقدر بنجل سازند که دیر خواهد بود و در این مدت حسابی بازار را تیغ زدند و مشتریها را متضرر.بنده هم چند بار فریب فروشنده های شیاد را با تبلیغات گمراه کننده خوردم.ولی هرگز اجناس برند چینی نخواهم خرید به ویژه گوشی…

      2. Avatar طاها

        من لنوو دارم تبلت خیلی قیمت کمی داره یه دویست سیسد تومن اصلا هنگ نمی کنه الان دو بار روی آسفالت افتاده دو سه بارم روی مزایک افتاده از ستا گوشش که رنگش رفته نه خیلی زیاد بقیشم با السیدی اما الان برام کار میکنه السیدی یه ترکم نداره لنوو ۳۵۰۰

      3. Avatar طاها

        من لنوو دارم تبلت خیلی قیمت کمی داره یه دویست سیسد تومن اصلا هنگ نمی کنه الان دو بار روی آسفالت افتاده دو سه بارم روی مزایک افتاده از ستا گوشش که رنگش رفته نه خیلی زیاد بقیشم با السیدی اما الان برام کار میکنه السیدی یه ترکم نداره لنووبرایباطی عالیه اما برای اینکه حافضشکمه دارم فپ پلاس میخرم اگه حافضش زیا دبود یه دو سال نگهشمیداشتمالبته اینو نمیفوروشم لنوو۳۵۰۰

    2. Avatar احسان نیک

      سهیل جون شما همون اتو اشغالهای سام بگیر استفاده کن فقط حواست باشه نری رو هوا
      درضمن لنوو جزو کمپانی اول چینیه دوما گوشیهاش هم خیلی زیاد با کیفیت و خوب هستن من ۱ ساله Vibe Z2 Pro دارم مثل ساعت داره کار میکنه هیچ مشکلی هم ندارم باهاش خیلی از گوشیهای کمپانیهای دبگه رو هم از لحاظ خوشکلی و دوربین لــــــــــه کردم اره داداش

    3. Avatar محمد

      سهیل جون متوجه ای چی میگی؟!!کیفیت ،سامسونگ و سونی ؟اصلا…

  9. Avatar merjhoi

    حس خوبی ندارم به این محصول…یعنی مثل محصلات دیگه ادمو جذب نمیکنه.
    قیمتشم خیلی بالاس…فک نکنم با این قیمت فروش زیادی داشته باشه…
    حداقل تو ایران
    ممنون از بررسی تون

  10. Avatar a

    ایسوس زن فون ۲ مثل اژدها این موش کوچولو رو میبلعه…

    1. Avatar spartan

      موافقم، علی الخصوص نسخه ۴ گیگ رمش!!!

  11. Avatar امین حمیدی

    سلام
    با تشکر از بررسی جناب شیرازی عزیز
    این فبت طراحی زیبایی داره که کاملا معلومه . و تراکم فول اچ دی هم مناسب بنظر میرسه . اما
    در مقایسه با فبلت بزرگ هوآوی پی ۸ مکس مشخصا این فبلت آنچنان حرفی برای گفتن ندارد مخصوصا در مقابل دوربین و سخت افزار و طراحی بدنه . اما مشخصا قیمت رقابتی تری خواهد داشت . لازم به توضیح هم هست که فبلت بزرگ با اندازه ی بالای ۶.۴ اینچ تابحال نداشتیم و کاربرهای دوست دار صفحه های بزرگ مجبورند از بین این دو فبلت با این اندازه یکی را انتخاب کنند. که مطمینا تبلت های بسیار ظریف سری ایکس وان و ایکس دو از هوآوی هم آنچنان بزرگ نیستند در مقایسه با این دو فبلت .

    1. Avatar طاها

      ولی لنوو هم بدنه صفت تری از هواویداره هم ریخت قیمتش مناسبه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه