نقد و بررسی کفش اسکچرز مدل GO Run Ultra

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

دیگر همه می‌دانند که اسکچرز (Skechers) یک برند شناخته شده‌است و نمی‌توان وجودش را به شوخی گرفت. این برند با فعالیت در زمینه‌ی محصولات مرتبط با مد و فشن بر سر زبان‌ها افتاد و کم‌کم به حوزه‌ی تولید کفش‌های حرفه‌ای دویدن ورود پیدا کرد و اتفاقا در این زمینه هم درخشان ظاهر شد. طوری که همه برند اسکچرز را با کفش‌های ورزشی‌اش می‌شناسند و به عنوان یک تولیدکننده‌ی خوب و آبرومند از آن یاد می‌کنند. کفش GO Run Ultra اسکچرز مخصوص دویدن و راه رفتن است. این کفش در کنار ظاهر زیبا، در حین قدم زدن و دویدن درون پا راحت است و با کلی ابر و بالشتک که درون خود دارد، می‌تواند به مایه‌ی راحتی پای شما تبدیل شود. اسکچرز در تولید این محصول سعی کرده دقیقا همان چیزی که مصرف‌کننده می‌خواهد را در اخیتارش قرار دهد و کاملا با جریان بازار هماهنگ باشد. خود اسکچرز کفش Go Run Ultra را یک کفش همه‌کاره می‌داند که می‌توان از آن در هر محیطی استفاده کرد.

راحتی استفاده

Go Run Ultra کفشی است که برای پیمودن مسافت‌های طولانی ساخته شده‌است. با این کفش‌ها می‌توانید مدت‌ها بدوید و احساس راحتی داشته‌باشید. پاها درون کفش آن‌قدر راحت هستند که حس می‌کنید هیچ چیزی نپوشیده‌اید و در حال دویدن با پای پیاده هستید. یکی از دلایل اصلی داشتن این حس، سبکی کفش است. این کفش در مقایسه با آن چه از ظاهرش برمی‌آید به مراتب سبک‌تر است و کاری می‌کند پاهایتان زمین را لمس کنند. در حالی که لایه‌ی بیرونی Go Run Ultra محکم است و مقاومت خوبی دارد، کفش به راحتی خم می‌شود و کاملا انعطاف‌پذیر است. این قابلیت باعث می‌شود بتوان از کفش برای حرکت روی تنه‌های درختان در جنگل یا دویدن در میان سنگلاخ استفاده کرد.

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

ضخامت لایه‌ی پایینی و میانی در قسمت وسط کفش از پنجه و پاشنه بیشتر است. ممکن است با خود فکر کنید که با پوشیدن Go Run Ultra حس به پا داشتن یک کفش پاشنه‌بلند را خواهید داشت و وسط پایتان بالاتر از پنجه و پاشنه قرار خواهند گرفت. اما به محض پوشیدن کفش متوجه می‌شوید که Go Run Ultra چقدر خوب خودش را با پا هماهنگ می‌کند و حس یک‌دستی را در کف پا به وجود می‌آورد. راستی باید گفت که Go Run Ultra در مقایسه با سایر کفش‌ها قالب بزرگ‌تری دارد و بهتر است یک شماره پایین‌تر از سایز همیشگی پایتان را تهیه کنید.

پایین و میانه‌ی کفش

قسمت‌های پایینی (Outsole) و میانی (Midsole) این کفش آن‌قدر ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند که حتما باید بحث در مورد آن‌ها را به صورت موازی پیش برد و هم‌زمان در مورد هر دوی آن‌ها صحبت کرد. در قسمت میانی کفش از ماده‌‌ای با جنس EVA یا همان اتیلن وینیل استات استفاده شده‌است. این ماده، ترکیبی شیمیایی با خاصیت الاستیکی بالا است که در عین حال، استحکام بالایی هم دارد؛ در نتیجه ضربه و شوک را به خوبی جذب می‌کند. اسکچرز در کفش Go Run Ultra از نوع خاصی EVA استفاده کرده که رزالایت (Resalyte) نام دارد و مدلی تغییر یافته و بهبود پیدا کرده از همان اتیلن وینیل استات است. این ماده به شیوه‌ی تزریق مذاب شکل می‌گیرد و کمی هم خاصیت شکل‌پذیری دارد. در حالی که اکثر سازندگان کفش‌های ورزشی از ماده‌ی EVA استفاده می‌کنند، اسکچرز کاملا راه خود را می‌رود و به استفاده از رزالایت اصرار دارد.

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

در لایه‌ی پایینی از ماده‌‌ی دیگری استفاده شده که رزاگریپ (Resagrip) نام دارد. رزاگریپ از لحاظ ساختاری مشابه رزالایت است، با این تفاوت که کمی سخت‌تر است و از ساختار قوی‌تری بهره می‌برد. خاصیت چسبندگی بیشتر، مشخصه‌ی دیگر رزاگریپ است و اسکچرز هم سعی کرده با ایجاد پستی و بلندی‌های همانند استوک کفش‌های فوتبال، از این قابلیت استفاده کند و کفشی بسازد که صاحب‌اش را حسابی سر پا نگه دارد.

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

در حین دویدن بسیار مهم است که پای دونده به چه صورتی زمین را لمس می‌کند. عده‌ای با پنجه‌ی پا فرود می‌آیند و عده‌ای دیگر ابتدا کف پاها را روی زمین می‌گذارند که هر یک از این دو روش می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به پا شود. در قسمت پایینی کفش GO Run Ultra از ساختاری با نام MStrike استفاده شده که شکلی کمانی به کف کفش داده‌است. این ساختار باعث می‌شود در حین دویدن، فشار از قسمت میانی پا (Midfoot) برداشته شود و به پنجه‌ی پا (Forefoot) هم انتقال پیدا کند. در نتیجه با توزیع فشار به قسمت‌های مختلف، در درازمدت از خسته شدن یا آسیب دیدن پا جلوگیری می‌شود. سیستم MStrike کاری می‌کند که با قرار گرفتن درست کف پا روی سطح زمین، بدن بتواند خود را به نحوی تنظیم کند تا ضربه به بهترین شکل جذب شود. به کارگیری این فناوری باعث بهبود بخشیدن کیفیت دویدن هم می‌شود.

در کف کفش، سنسورهای با نام GO impulse قرار دارند که باعث ارسال سیگنال‌هایی به مغز می‌شوند. مغز به نوبه‌ی خود با توجه به طرز قرارگیری پا روی زمین، در جهت اصلاح نوع گام برداشتن دستوراتی صادر می‌کند. مزیت دیگر سنسورهای GO impulse در این است که به پایداری و حفظ تعادل بدن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند فرد درست بایستد و درست راه برود. ۳۰ عدد از این سنسورها در کف کفش وجود دارد و با ایجاد حفره‌های عمیقی در کف کفش ایجاد شده‌اند.

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

بالا (رویه) کفش

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

در بالای کفش از الیاف مصنوعی و پارچه‌ی توری ارتجاعی استفاده شده است. در قسمت بالای پنجه (Vamp) به خوبی می‌توان این ارتجاع پذیری را امتحان کرد و دید که به خوبی کش می‌آید. در نوک کفش از جنسی استفاده شده که استحکام خوبی دارد، به راحتی خم نمی‌شود و تو نمی‌رود. این لایه کاملا از انگشتان پا مخصوصا انگشت شست پا محافظت می‌کند و مانع از رسیدن ضربه‌های وارده به انگشت می‌شود. زبانه‌ی کفش از جنس خوبی ساخته شده و حجم مناسبی دارد. مقدار مناسبی ابر اسفنجی درون زبانه به کار رفته‌است که نه آ‌ن‌قدر نازک است و نه خیلی کلفت و به درستی از سینه‌ی پا مراقبت می‌کند. دو طرف زبانه‌ی کفش را کاملا می‌توان به هم چسباند و بندها را آن‌قدر محکم بست که پا درون کفش محکم شود. لایه‌های توری به کار رفته در قسمت‌های مختلف کفش کاملا امکان تنفس طبیعی پا و پوست را فراهم می‌کند و با در اختیار داشتن حفره‌های ظریف و متعدد، جریان هوا را برقرار می‌کنند و با برقراری گردش مناسب هوا، مانع از بو گرفتن پا درون کفش می‌شوند.

درون کفش

فضایی که پا درون کفش در اختیار دارد، نسبتا زیاد است و پاها درون کفش احساس خفگی نمی‌کنند. می‌گویند پای انسان قلب دوم او است و لازم است امکان تنفس طبیعی داشته باشد. بدنه‌ی کفش به خوبی بالشتک‌گذاری شده و آن‌قدر نرم است که در حین استفاده اصلا فکر نمی‌کنید کفش را به پا کرده‌اید. درون کفش یک لایه کفی طبی بسیار نرم وجود دارد که خود به تنهایی، نویدبخش یک رانینگ خوب و جذاب است. ضخامت کفی داخلی بین سه تا چهار میلی‌متر است و کمک می‌کند تا کف کفش به شکل پای شما درآید؛ یعنی فضایی شبیه به تشک‌های طبی برای کف پا ایجاد می‌شود و همه با هر شکل کف پایی می‌توانند از آن استفاده کنند. این کفی به راحتی جدا می‌شود و به دلیل ضخامت نسبتا زیادی که دارد، می‌توانید در صورت نیاز به عمق بیشتر آن را از جای خود خارج کنید. بدون کفی، عمق فضایی که در اختیار پا قرار دارد، بیشتر می‌شود و به این ترتیب افرادی که پای بزرگی دارند هم می‌توانند از کفش استفاده کنند. در صورت وجود کفی می‌توانید از محیط نرم و مناسبی که در اختیار پاهایتان قرار گرفته لذت ببرید. قسمتی که پشت ساق پا را در بر می‌گیرد آن‌قدرها سفت نیست و فشاری به پا وارد نمی‌کند. در این قسمت ابرهایی قرار گرفته که دورتادور پا را احاطه می‌کنند و حس خوبی را انتقال می‌دهند.

کفش اسکچرز مدل Go Run Ultra

جمع‌بندی

کفش GO Run Ultra بیشتر برای دویدن در محیط‌هایی مثل پیست‌های ورزشی، پارک‌ها و خیابان مناسب است؛ اما در شرایط آفرود هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌توان از آن در محیط‌های جنگلی و کوهستانی استفاده کرد. نرمی و راحتی پا درون کفش از دیگر مواردی است که باید حتما در نظر داشت. وجود بالشتک‌های متعدد باعث می‌شوند کفشی که به پا دارید، همچون یک رفیق صمیمی از پایتان محافظت کند. بسیاری از دوندگان و ورزشکاران معروف و موفق از کفش‌های اسکچرز استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند دلیل قابل قبولی بر کیفیت تولیدات این برند باشد. با کفش پیاده روی GO Run Ultra تجربه‌ی بهتری از دویدن داشته‌باشید، طبیعی‌تر بدوید و از دویدن لذت ببرید.

Pros

  • دارای ساختار کشسانی در رویه کفش جهت افزایش دوام

Cons

  • ندارد

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar mary

    سلام…من پارسال go run 2 خریدم..خیلی عالیه…مخصوص پیاده روی های طولانیه

  2. Avatar میلاد

    تایپ بسیار عالی و مطالب بسیار مفید واقع

  3. Avatar Mohamma:D

    خیلی خوب. دستتون درد نکنه بابت این نقد و بررسی.
    امیدوارم این سبک مقاله ادامه دار باشه. مخصوصا در مورد محصولات کمتر شناخته شده.

  4. Avatar تبادل لینک

    واقعا این کفش عالیه

  5. Avatar فرهام

    مرسی از اطلاعاتتون
    سال گذشته ۳جفت کفش اسکچرز خریده بودم
    از لحاظ راحتی فوق العاده هستن،خیلی سبک و انعطاف پذیر ن..حتی یدونه نایک لونارگلید ۶ سفارش اروپا دارم،اما از لحاظ راحتی اسکچرز رو ترجیح میدم!
    فقط تنها نقطه ضعف این شرکت دوختشه که یکم ضعیفه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه