نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی با حمایت سامسونگ افتتاح شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

 

نمایشگاه «مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی» روز یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و اهالی رسانه در موزه‌ هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با حمایت شرکت سامسونگ برگزار می‌شود بیش از ۲۰۰ اثر از آثار هنری علی اکبر صادقی، نقاش، انیماتور و مجسمه‌ ساز معاصر ایران به نمایش درآمده است. در این مراسم مجید ملانوروزی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «آثار استاد صادقی از لحاظ اسطوره شناسی، نمادشناسی و توجه به فرهنگ کهن ایرانی دارای اهمیت ویژه است. به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی ضروریست تا مردم و علاقه‌مندان بیشتر با این آثار و زمینه‌های آن آشنا شوند.»

در ادامه این مراسم علی اکبر صادقی در سخنانی کوتاه از هنرمندان به عنوان رسولان خدا بر روی زمین یاد کرد که زیبایی‌ها را به مردم نشان می‌دهند.

نمایشگاه «مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی» فرصتی است تا مجموعه‌ای از آثار هنری که این هنرمند پرکار در طول هفتاد سال فعالیت هنری خلق کرده در معرض عموم قرار گیرد. در این نمایشگاه که به مدت دو ماه و نیم در موزه‌های هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود می‌توان طیف متنوعی از آثار علی اکبر صادقی شامل نقاشی، طراحی‌، مجسمه، تصویر‌سازی و نسخه‌های مرمت شده انیمیشن‌ را تماشا کرد.

در کنار این آثار ۳۰۰ قطعه از اشعار استاد صادقی روی پرچم‌هایی به رنگ قرمز نوشته شده تا به همراه صدای شاعر در قالب «صدا-چیدمان» در فضای موزه به نمایش گذاشته شود.

علی اکبر صادقی به عنوان سازنده اولین انیمیشن‌ ایرانی هم شناخته می‌شود. نسخه‌های مرمت شده ۴ انیمیشن از آثار ساخته شده استاد صادقی در گالری‌های موزه هنرهای معاصر ایران پخش می‌شود. همچنین در بخش جانبی نمایشگاه، پنل‌های بررسی ابعاد انسان‌شناسی و اسطوره‌شناسی آثار با حضور کارشناسان و صاحب نظران مطرح برگزار می‌شود.

 ‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه