۴۰ درصد مشتریان سامسونگ دیگر گوشی‌های آن را نمی‌خرند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت 7

اتفاقی که سامسونگ از آن می‌ترسید رخ داده است. سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سرتاسر کره‌ی زمین است ولی مشکلی که موجب شد این کمپانی مجبور شود گوشی گلکسی نوت ۷ را برای بار دوم به کلی جمع‌آوری کند، می‌تواند تعداد مشتریان را که به خریدن گوشی‌های سامسونگ تمایل نشان می‌دهند کاهش دهد. برای مثال در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر (۱۱ و ۱۲ اکتبر) یک نظرسنجی در ایالات متحده میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته است. افراد شرکت داده شده در این نظرسنجی در حال حاضر هم یکی از گوشی‌های این شرکت را دارند. از این افراد سوالاتی پرسیده شد که به منظور ارزیابی تاثیر مشکل نوت ۷ روی رفتار خرید آن‌ها در زمینه‌ی گوشی هوشمند در آینده طراحی شده بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر در میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت این کمپانی را نخواهند خرید.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ اعلام کرده‌اند که دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت سامسونگ را نخواهند خرید. این رقم نسبت به ۳۴ درصد از مشتریانی که در ماه سپتامبر، یعنی پیش از آغاز انفجار گوشی‌های تعویض شده، همین نظر را اعلام کرده بوده‌اند رشد داشته است. از ۴۰ درصد مشتریان شرکت داده شده در نظرسنجی جدید که دیگر قصد خریدن گوشی‌های سامسونگ را ندارند، ۸ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که یکی از گوشی‌های جدید گوگل پیکسل را خواهند خرید. از میان این افراد ۷۰ درصد همچنان به یک گوشی اندرویدی دیگر روی خواهند آورد و ۳۰ درصد اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند با خرید آیفون به اکوسیستم iOS مهاجرت کنند.

در نظرسنجی انجام شده در روز ۲ مهر (۲۳ سپتامبر) که پس از اولین فراخوانی گوشی گلکسی نوت ۷ انجام شده بود، از میان ۱۰۰۰ مشتری سامسونگ ۷۷ درصد آن‌ها اعلام کرده بودند که وفاداری خود را به این شرکت حفظ خواهند کرد، چرا که تمایل ندارند مجبور شوند کار کردن با یک گوشی جدید را یاد بگیرند. دلایل دیگری که در آن زمان برای وفادار ماندن به سامسونگ اعلام شده بود عبارت بودند از: دیزاین گوشی‌های سامسونگ (۵۲ درصد)، گزینه‌های مختلف برای شخصی کردن تجربه‌ی کاربری (۴۴ درصد)، عمر باتری (۳۹ درصد)، قیمت (۳۵ درصد) و عدم علاقه به گوشی‌های سایر برندها (۲۸ درصد). مدیرعامل شرکت Branding Brand که این نظرسنجی را انجام داده بوده است با لحنی طعنه‌آمیز اشاره کرده که «مشتریان سامسونگ می‌گویند عمر باتری یکی از نکات کلیدی برای حفظ وفاداری آن‌ها نسبت به این برند است؛ با این حال به نظر می‌رسد این موضوع دلیل از بین رفتن اطمینان آن‌ها هم باشد».

آیا سامسونگ می‌تواند از این وضع ناگوار جان سالم به در ببرد؟ چند ماه دیگر گوشی گلکسی S8 معرفی می‌شود و آن‌گاه مشخص خواهد شد که آیا مشتریان سامسونگ  به سوی آن برمی‌گردند یا نه.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۱ دیدگاه
  1. وحید

    مشکل بزرگ سامسونگ بی دوام بودن گوشیهاشه
    من طرفدار این برند هستم اما یک گوشی s3 داشتم که توی جیب و بدون هیچ حرکت غیر معمولی صفحه ال سی دی شکست
    بعد s4 گرفتم و دو بار صفحه موبایل سوخت
    میخواستم s7 بگیرم که خیالم جمع باشه که از فلز ساخته شده و ضد آب هست
    اما چند روز پیش یکی از دوستانم که s7 داشت موبایلش از دستش افتاد روی پارکت و صفحش شکست
    صفحه نمایش ، دوربین خیلی خوب و رابط کاربری خوب خیلی مشتری پسنده
    اما
    وقتی میبینم اینقدر بی دوامه که میشکنه و میسوزه و آپدیت نمیشه
    خوب چند میلیون را دور ریختم

  2. محمد قاسمی

    خیلی جالبه طرفدارای سامسونگ خودشون پیشبینی میکننو داستان میسازن مث یکیشون که میگه اونی که گفته من دیگه سامسونگ نمیخرم میگه حالا بذار برم اس۸ بخرم بیبینم چجوریه و به خوبیو خوشی قضیه ی نت۷ به فراموشی سپرده میشه دمتون گرم که هستین ایول

  3. نوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من عاشق محصولات اپلم، و تمام دیوایسهام اپله و همین امروز هم با اینکه قیافه iphone7 خیلی برام تکراری هست اما خریدمش، چون هیچ شرکتی کیفیت محصولاتش به خوبی اپل نیست. (این نظر شخصی من با توجه به استفاده از محصلات برند ۵ سال هست کهبطو مرتب استفاده میکنم، نظر سایر دوستان هم محترم هست. تعصبی ندارم.)
    اما روی دیگر سکهرو هم ببینید. با اتفاقات مشابهی که تو چند سال گذشته برای شرکتهای بزرگ رخ دادهمانند تویوتا (کشته شدن مسافرا به خاطر مشکل سیستم ترمز و فراخوان گسترده) ، فولکس واگن (تقلب در نشان دادن آلایندگی و جریمه های سنگین در امریکا و اروپا که همچنان هم ادامه دارد…) و امثالهم … میبینید که این دو شرکت همچنان رتبه های اول و دوم حیطه کاری خود را در اختیار دارند و به سرعت اعتماد مشتریان رو با سرویس دهی خوب و ارائه محصولات قابل اعتمادتر بازگردوندن.
    سامسونگ هم دقیقا الان همون شرایطو داره، الان همه احساساتی ان و این طبیعیه و میگذره…
    و به نظر من سامسونگ تمام تلاشش رو میکنه که محصول بعدیش یه محصول بی عیب و نقص باشه.
    ببخشید که زیاد نوشتم . موفق باشید.

  4. new

    خبردیگه که هنوز در دیجی منتشر نشده اینه که رئیس بخش موبایل سامسونگ رسماعذرخواهی کرده واعلام کرده اعتماد مشتریان رادوباره برمیگردونه .البته من طرفدار سونی هستم اما وقتی سونی z3رامنتشرکرد مشکل داغ کردن اونهم بخاطر cpuبود حقیقتا برام قابل قبول نبود چرا سونی نمونه اولیه راتست نکرده وبه بازار فرستاد البته مشکلی نبود که باجان مردم بازی کنه بازهم سونی رامقصر میدونم اما چون cpu قدرتمند تر از اون نبود بالوله های خنک کننده درz5حداقل کاری انجام دادکه خودم هم این گوشی رادارم اماسامسونگ که کاربرانش میگفتن خیلی عالی چرا گوشیهاشو وچیزی که خیلی مهم وانهم باتری تست نکرده وروانه بازار کرده آیا فکر میکنی ماکاربران براشون مهم بودیم باشه حق باشما تو هر شرکتی ممکنه چنینی مشکلاتی پیش بیاد چرادرفراخوان دوم مشکل رابرطرف نکردن واگه برطرف نمیشد همونوقت اعلام میکردن ومیگفتن مشتری ضمن عذرخواهی پولتون رابگیرد چرادوباره واونهم داخل ۳الی ۴کارتن فقط بخاطر اینکه درموقع حمل ونقل منفجرنشه گذاشتین وبه مشتری پس فرستادین ویدئو در یوتیوپ هست.به نظرم از یه بازه زمانی سامسونگ دیگه براش مشتری مهم نبود چراچون خود مردم میخواستن سونی نباشه چون اون موقع گرانتر بود.سامسونگ راتبلیغ کردن وازیه بازه زمانی سامسونگ رابعضی ها دوست نداشتن وهوآوی راتبلیغ کردن که خودم یکی از گوشیهاشو دارم وراضی نیستم حالا هم شیائومی کم کم توبازار میخواد رخنه کنه خلاصه اینه که وقتی میخوایی اعتماد رابرگردونه یه جایه کارت ایراد داشته یه جایی از اعتماد مشتری سوء استفاده کردی .

  5. سعید

    صفحه نمایش های سوپر امولد انحصاری روی گوشی های رده بالای سامسونگ و لذتی که به کاربر میده هنگام کار باهاش ارزش وفادار بودن به این برند رو داره.
    توی گوشی های دیگه این صفحه نمایش ها وجورد نداره!
    گوشی ۲میلیونی هم از برند دیگه که میخری باز میبینی j7 میان ردهء سامسونگ تصویرش نسبت به اون چشم نوازتره.

    1. Ahmad

      خیلی از جمله من اصلا با صفحه نمایش سامسونگ حال نمی کنند چون رنگ خیلی غلیظ و غیر طبیعی است و نکته دوم در یه آزمایش در یکی از دانشگاه ها مشخص شد ۱ سال کار کردن با صفحه آمولد به اندازه ۱۰ کار کردن با صفحه ال سی دی ( اون آزمایش ایفون بود)چشم رو خسته و ضعیف میکنه

  6. علی

    فقط می تونم بگم اشتباه محضه که روی یه کارخونه تعصب داشته باشیم.چه اپل چه سامسونگ چه … .کارخونه ها به فکر سود خودشونند.به شخصه چرا باید بیام ۳ تومن پول گوشی بدم وقتی می بینم یه گوشی ۹۰۰ تومنی یا … می تونه تموم نیازهام رو برطرف کنه؟اصلا شما ها یادتون رفته زمانی که نوکیا بود کسی جرئت نداشت اسم دیگه ای به زبون بیاره.از هر ۲۰ نفر ۱۹ نفر نوکیا داشتند چون گوشی بهتر از اون نبود.اگر یکی از این کارخونه ها به این قدرت رسید اون وقت این قدر تعصب نشون بدید.در ضمن من خودم سامسونگ دارم و اگر قرار باشه دوباره گوشی بخرم و سامسنگ گوشی مورد نظر منو داشته باشه بازم می خرم.یا حق.

  7. حسن

    با اتش گرفتن باطری نوت معلوم شد شرکت سامسونگ اصلا به فکر مشتریاش نیست و فقط براش پول مهمه.ساخت باطری رو از مواد با کیفیت نازل ساخته این هم نتیجش.متعصبین التماس تفکر

  8. Armin

    مطمئنم سامسونگ با گوشی های بعدیش اشتباهی که تو نوت ۷ کرد رو جبران میکنه
    اما فراموش کردن سری نوت کار خیلی بدی بود.
    نوت واقعا دیگه تکرار نمیشه نه توسط خود سامسونگ و ته توسط کمپانی دیگه ای…

  9. سان.

    دی جیکالا هدفت از انتشار این نظر سنجی چیه ؟
    اوضاع زندگی ایرانیها و امریکایی ها که یکی نیست!
    اونا سامسونگ رو کنار بزارن گوگل و اپل دارن.
    ما کنار بزاریم glx داریم.

  10. علیرضا

    در پی نظر سنجی از طرفدارای سامسونگ چرامن یا امثال من تو نظر سنجی نبودیم تا اون ۴۰ درصد رو بکنیم ۳۹ درصد؟
    من خودم همین الانشم عاشق نوت ۷ و سامسونگ هستم

  11. AliReza

    وقتی هر ماه ی گوشی میدی و رو کاغذ فقط اعداد و ارقامو میبری بالا.بدون اینکه بفهمی این گوشی بی کیفیتت نمیکشه همین میشه دیگه
    بازم شرکت با اصل ئ نصب ایفون

  12. Muhammad

    امید وارم سامسونگ بکشه کنار تا بقیه شرکت ها یه خودی نشون بدن. تا کِی سامسونگ؟!

    1. am

      حتما اپل خوبه ها اگه سامسونگ نباشه ؟؟؟؟؟؟ اپل اگه یک در صد خوب باشه برای ایران نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه