نوکیا و سامسونگ برسر حق استفاده از پتنت‌هایشان به توافق رسیدند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Nokia

پس از سال‌ها، مبارزه‌‌ی دو شرکت نوکیا و سامسونگ بر سر پتنت‌های (حق ثبت اختراع) مختلف به پایان رسید.

ارزش پتنت‌های نوکیا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به ۱٫۴ میلیارد دلار می‌رسد.

نوکیا در حوزه‌ی تولید تلفن‌های همراه حضور ندارد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که این شرکت از پتنت‌های خودش (حق ثبت اختراع) دفاع نکند. این شرکت به تازگی اعلام کرد که مشکلات حقوقی که با سامسونگ برسر استفاده از لایسنس تکنولوژی‌های مختلف داشته به پایان رسیده است. شرکت نوکیا و سامسونگ از سال ۲۰۱۴ برسر حق استفاده از پتنت‌های گوناگون با یکدیگر مشکل حقوقی پیدا کرده‌اند. ارزش پتنت‌های نوکیا در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱٫۱ میلیارد دلار بوده و ارزش آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به ۱٫۴ میلیارد دلار هم می‌رسد.

البته این رقم‌ها نظر سرمایه‌گذاران نوکیا را به سمت خودشان جلب نکرده‌اند. پس از اعلام شدن این خبر ارزش سهام نوکیا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. البته کارشناسان به این موضوع اشاره کرده‌اند که در سال‌های آینده نوکیا می‌تواند درآمد بیشتری از پتنت‌های خودش به دست بیاورد.

شرکت نوکیا در طول بیست سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون یورو روی بخش تحقیق و توسعه‌ی خودش هزینه کرده و توانسته ۳۰ هزار پتنت مختلف ثبت کند.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ بخش تولید تلفن‌های همراه نوکیا خریداری کرد؛ اما در سال گذشته شرکت نوکیا با پرداخت مبلغ ۱۵٫۶ میلیارد یورو شرکت فرانسوی Alcatel-Lucent را خریداری کرد. شرکت Alcatel-Lucent در حوزه‌ی مخابرات فعالیت می‌کند. نوکیا امیدوار است با پولی که از ارزش پتنت‌هایش به دست می‌آورد، بتواند در سال‌های آینده شرایط بهتری پیدا کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه