نوکیا و سونی در زمینه‌ی واقعیت مجازی با هم همکاری می‌کنند

۲ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «سونی پیکچرز» (Sony Pictures) امروز اعلام کرد که همکاری جدیدی را با شرکت نوکیا آغاز کرده تا بتوانند مضامین واقعیت مجازی تولید کنند.  این دو شرکت قصد دارند ویدیوهای ۳۶۰ درجه درست کنند تا در مراسم مختلفی که سونی برگزار می‌کند، پخش شوند. در این همکاری از دوربین واقعیت مجازی OZO شرکت نوکیا استفاده خواهد کرد.

سونی اعلام کرد SDK مخصوص نوکیا را هم به اپلیکیشن Privilege Plus که برای پلتفرم‌های اندروید عرضه شده، اضافه می‌کند تا توسعه دهندگان بتوانند مضامین واقعیت مجازی درست کنند.

شرکت نوکیا دوربین OZO را سال گذشته راهی بازار کرد. یک دوربین بسیار حرفه‌ای که برای ضبط فیلم‌های ۳۶۰ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفاوت زیادی با دوربین Gear 360 سامسونگ دارد. همچنین دوربین OZO با قیمت ۶۰ هزار به‌فروش می‌رسد. حتی نوکیا یکسری تجهیزات مختلف هم برای این دوربین عرضه کرده که برای خرید آن‌ها هم باید چند هزار دلار بپردازید.

به همین دلیل سونی یک همکار مناسب برای استفاده از این دوربین به حساب می‌آید که می‌تواند هزینه‌ی استفاده از OZO را پرداخت کند. حالا باید ببینیم که در آینده سونی که مضامینی برای این دوربین می‌سازد و کاربران را به چه شکل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: variety

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه