نوکیا پیشتاز استفاده از تکنولوژی AMOLED در صفحه‌نمایش

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های سامسونگ به داشتن ویژگی‌های مختلفی مشهور هستند که یکی از آنها صفحه‌نمایش AMOLED (یا Super AMOLED) است. تقریبا در صفحه‌های نمایش اکثر گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ از تکنولوژی AMOLED بهره گرفته شده است. در واقع سامسونگ حتی پیش از عرضه‌ی اولین گوشی اندرویدی‌اش از این تکنولوژی استفاده می‌کرد. اما، اولین گوشی هوشمندی که نمایشگر AMOLED داشت، توسط سامسونگ ساخته نشده بود. 

صفحه‌نمایش AMOLED یکی از ویژگی‌های بارز گوشی‌های رده بالای سامسونگ به شمار می‌رود، اما نکته‌ی جالب اینجاست که این نوکیا بود که برای اولین بار از این تکنولوژی استفاده کرد.

گوشی نوکیا N85 که در ماه آگوست سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی و در اوایل ماه اکتبر همان سال عرضه شد، اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به صفحه نمایش AMOLED با اندازه‌ی ۲.۶ اینچ و دقت تصویر ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل مجهز بود. گوشی کشویی نوکیا N85 بر مبنای سیستم عامل «سیمبین» Symbian قرار داشت و به نسبت زمان خودش به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل Wi-Fi، دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لنز کارل زایس مجهز بود.

15-nokia-n85-2008

اولین گوشی AMOLED سامسونگ، مدل i7110، در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۸ معرفی شد، اما تا فوریه‌ی ۲۰۰۹ به بازار وارد نشد. سامسونگ i7110 هم مثل نوکیا N85، بر مبنای سیستم عامل Symbian قرار داشت و صفحه‌نمایش AMOLED 2.6 اینچی با دقت تصویر ۲۴۰ در ۳۲۰ داشت.
شایان توجه است که در سال ۲۰۰۸، گوشی‌های بسیاری با صفحه‌‌های نمایش‌ OLED موجود بودند. اما AMOLED به عنوان یک تکنولوژی برتر معرفی شد که بازدهی بالاتر و زمان واکنش سریع‌تر را در اختیار قرار می‌داد. البته، از آنجا که صفحه‌های‌نمایش‌ نوکیا N85 و سامسونگ i7110 زمانی از تکنولوژی AMOLED استفاده می‌کردند که تازه معرفی شده بود و هنوز در مراحل اولیه قرار داشت؛ به همین دلیل در معرض نور مستقیم خورشید عملکرد ضعیفی داشتند. درضمن، این نمایشگرها لمسی نبودند.

i7

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سعید

    عالی بود. ممنون. 🙂✋❤️

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه