نگاهی به ۷ قابلیت قلم S Pen گلکسی نوت ۹

۲۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
قلم S Pen

زمانی که اولین نسل از گوشی گلکسی نوت سامسونگ روانه بازار شد، این گجت حاوی یک قلم استایلوس بود که در بدنه گوشی قرار می‌گرفت. سامسونگ با این کار، به قلم‌های گجت‌های PDA در دهه ۹۰ میلادی حیات دوباره‌ای بخشید. هرچند خود این قلم تا حدی حساس به فشار بود و افراد برای برخی کارکردها می‌توانستند از دکمه موجود در بدنه آن استفاده کنند، اما در کل یک قلم استایلوس پلاستیکی خیلی ساده محسوب می‌شد. حالا بعد از سال‌ها و با عرضه گلکسی نوت ۹ می‌توانیم به‌راحتی این میزان پیشرفت قلم S Pen را به چشم ببینیم.

قلم S Pen جدیدترین گوشی از سری گلکسی نوت از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد که بیشتر آن‌ها به لطف بهره‌گیری از بلوتوث امکان‌پذیر شده است. در ادامه به ۷ قابلیت این قلم S Pen می‌پردازیم.

باز کردن اپلیکیشن دوربین و عکس گرفتن

قلم S Pen

اگر شما دکمه بلوتوث این قلم را فشار دهید و نگه دارید، اپلیکیشن دوربین گلکسی نوت ۹ باز می‌شود و سپس با هر بار فشار، عکس گرفته می‌شود. این مشخصه می‌تواند کار کاربران را برای گرفتن عکس‌ها یا سلفی‌های گروهی راحت‌تر کند. به‌عنوان مثال می‌توانید گوشی خود را در یک جای مناسب قرار دهید و سپس با استفاده از این قلم عکس‌های دسته‌جمعی مختلفی از خود و دوستانتان بگیرید؛ بدون اینکه دیگر لازم باشد گوشی خود را برای چنین عکس‌هایی به دست افراد غریبه بسپارید.

همچنین برای گرفت عکس‌های سلفی دیگر لازم نیست نگران طرز گرفتن این گوشی بزرگ برای زدن بر دکمه‌ی شاتر باشید. حالا می‌توانید با خیال راحت با یک دست این گوشی بزرگ را در دست بگیرید و عکس سلفی خود را کادربندی کنید و با دست دیگر، بر دکمه موجود در قلم S Pen فشار دهید.

تغییر حالت‌های دوربین

فرض کنید شما و دوستانتان دوربین گلکسی نوت ۹ را برای گرفتن یک عکس گروهی تنظیم کرده‌اید و همه در جای خود قرار دارند. اما متوجه می‌شوید که محیط کمی تاریک است. احتمالا پیش خود فکر می‌کنید که باز باید بلند شوید و به گوشی خود سر بزنید و حالت دوربین را تغییر دهید. اما باید بگوییم که این‌طور نیست و تنها با استفاده از این قلم و دو بار فشردن سریع بر دکمه آن، تغییر حالت‌های دوربین امکان‌پذیر می‌شود. فقط برای نتیجه‌ی دقیق‌تر باید موقعیت حالت موردنظر در خاطرتان باشد که به‌سرعت بتوانید حالت مذکور را انتخاب کنید.

کنترل موزیک و ویدیو پلیر

قلم S Pen

اگر مشغول گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیوهای یوتیوب هستید، دکمه قلم S Pen می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای برای توقف یا پخش این موارد به کار گرفته شود. به‌عنوان مثال فرض کنید گوشی گلکسی نوت ۹ شما متصل به شارژر است و در عین حال به اسپیکر بلوتوثی یا سیستم استریوی خانه وصل است و دارد چیزی را پخش می‌کند. اگر مثلا می‌خواهید پخش موسیقی موردنظر را متوقف کنید، دیگر لازم نیست که به گوشی خود مراجعه کنید و این کار را انجام دهید، بلکه فقط کافی است بر دکمه قلم S Pen ضربه بزنید.

کنترل اسلایدها

اگر ارائه و سخنرانی بخشی از شغل شما محسوب می‌شود، می‌دانید که در دست گرفتن کلیکر برای تغییر اسلایدها، تجربه چندان لذت‌بخشی محسوب نمی‌شود. در ضمن معمولا باید لپ‌تاپ خود را برای چنین ارائه‌هایی همراه خود بیاورید. اما حالا به لطف گلکسی نوت ۹ می‌توانید از این گوشی به‌عنوان یک لپ‌تاپ برای ارائه‌های خود استفاده کنید و با بهره‌گیری از قلم S Pen به‌راحتی می‌توانید اسلایدها را عقب و جلو کنید. برای این کار کافی است فایل ارائه را به گوشی گلکسی نوت ۹ خود منتقل کنید و با استفاده از یک رابط USB-C، کابل موردنظر پروژکتور را به گوشی خود وصل کنید. به همین سادگی و بدون نیاز به یک لپ‌تاپ می‌توانید اسلایدهای خود را ارائه دهید.

شارژ در عرض ۴۰ ثانیه

قلم S Pen

با توجه به بهره‌گیری این قلم از بلوتوث، بسیاری از افراد نگران عمر باتری این قلم بودند. اما باید بگوییم که باتری این قلم در حالت استندبای حدود ۳۰ دقیقه یا حدود ۲۰۰ کلیک بر دکمه آن دوام می‌آورد. هرچند چنین عمری شاید زیاد نباشد، اما خوشبختانه این قلم خیلی سریع شارژ می‌شود. در حقیقت برای شارژ این قلم کافی است آن را ۴۰ ثانیه در داخل گوشی قرار دهید تا به‌طور کامل شارژ شود.

یکپارچگی با اپلیکیشن‌ها

سامسونگ قرار است یک SDK مختص این قلم را منتشر کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از قابلیت‌های قلم S Pen برای اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. تا آخر سال ۲۰۱۸ (یا شاید هم اوایل ۲۰۱۹) به احتمال زیاد شاهد قابلیت‌های جدید این قلم خواهیم بود. توسعه‌دهندگان با استفاده از این امکان، می‌توانند قابلیت‌های خلاقانه و جذابی را برای انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها به ارمغان بیاورند.

کارکرد مشابه دیگر قلم‌های S Pen

قلم S Pen

این قلم همچنان از قابلیت‌های قدیمی خود هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی که حالا تا حد زیادی بهتر هم شده‌اند. با بهره‌گیری از این قلم همچنان به‌راحتی می‌توانید بنویسید، طرح بکشید، متن‌ها را هایلایت کنید یا در هنگام وب‌گردی برای کلیک‌های دقیق‌تر از آن استفاده کنید.

شما کدام‌یک از ویژگی‌های جدید قلم S Pen را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: با ۹ ویژگی مهم گلکسی نوت ۹ آشنا شوید

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar milad

    اینایی ک شما گفتی رو میشه با خرید ی منوپاد ده هزار تومنی اوکی کرد، تازه معلوم نیست اگه همیشه بخوایی ازون قلبم حساس استفاده کنی اصلا دوام داشته باشه یا ن، نظر شخصیم اینه ک واسه ی قلم و یکی دوتا آپشن جدید ارزش هزینه ی ۱۶ میلیونی نداره. تمام

    1. Avatar مصطفی

      کسی که هزینه میکنه و نوت میخره قطعا برای این چند تا اپشن این کارو نمیکنه !! کارهایی که میشه با نوت انجام داد رو با اون ریموت که شما گفتی نمیشه کرد ! تمام 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه