نینتندو سویچ به فروش ۴۰ میلیون دستگاه دست پیدا می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان تحقیقاتی DFC Intelligence به این موضوع اشاره کرده که کنسول هیبریدی نینتندو تا پایان سال ۲۰۲۰ به فروش ۴۰ میلیون دستگاه می‌رسد. آماری که در نوع خودش جذاب و غیرواقعی به نظر می‌رسد. این سازمان گفته که میزان درخواست برای کنسول سویچ بسیار زیاد است و این کنسول جدید می‌تواند در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ هم فروش بسیار خوبی داشته باشد. این سازمان مدل سخت افزاری سویچ را یکی از دلایل فروش بالای آن اعلام کرده است. البته نینتندو بازی‌های بسیار کمی را در زمان عرضه‌ برای سویچ راهی بازار می‌کند و سابقه بد این شرکت در زمینه‌ی تبلیغات و عرضه‌ی دستگاه مناسب برای گیمرها می‌تواند تمام این آمار رو ارقام فروش را به هم بزند.

کنسول نینتندو سویچ از نظر سخت افزاری توان رقابت با پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان را ندارد. از طرف دیگر مایکروسافت قصد دارد در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو را راهی بازار کند که این موضوع می‌تواند روی فروش سویچ تاثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر بازی‌هایی که نینتندو برای کنسول جدید خودش راهی بازار می‌کند، بسیار کم هستند. بازی زلدا یکی از مورد انتظارترین عنوان‌های این کنسول به حساب می‌آید که می‌تواند فروش چند میلیونی این کنسول را تضمین کند؛ اما نمی‌تواند باعث امتداد فروش این کنسول شود. نینتندو نیاز دارد که توسعه دهندگان دیگر هم بازی‌های خودشان را برای سویچ عرضه کنند. در حال حاضر گفته شده که دو بازی Mass Effect Andromeda و Red Dead Redemption 2 برای این کنسول عرضه نمی‌شوند.

محدودیت‌های سخت افزاری سویچ روی کاغذ واقعا پایین‌تر از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان است. اتفاقی که باعث می‌شود توسعه دهندگان نتوانند بازی‌های بزرگ خودشان را برای کنسول تازه وارد نینتندو عرضه کنند. این اتفاقی بود که دقیقا برای کنسول Wii U هم رخ داد.  نینتندو در سال ۲۰۱۲ کنسول Wii U را راهی بازار کرد و تا این لحظه تنها ۱۲ میلیون دستگاه از آن فروخته است.

حالا باید ببینیم که این پیش بینی‌ها تا چه اندازه درست از کار در می‌آیند. روی کاغذ شانس نینتندو برای رقابت با پلتفرم‌های بازی دیگر بسیار کم است. مگر اینکه بازی‌های دیگری هم به همان محبوبیت زلدا برای  آن عرضه کند.

منبع: VG247

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سعید

    ۱۳ اسفند میاد.تا عید تو دیجی برا فروش میزارین؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه