هدست بعدی Oculus نیاز به کامپیوتر یا کنسول ندارد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از رونمایی‌های غیرمنتظره‌ی کنفرانس Oculus Connect، معرفی یک هدست واقعیت مجازی جداگانه بود که بدون نیاز به کامپیوتر، کنسول بازی یا موبایل و به صورت بی‌سیم کار می‌کند. نکته‌ی جالب این است که این هدست، حتی می‌تواند اتاق و محیط دور و اطراف‌اش را شناسایی کند؛ کاری که خود هدست Oculus Rift و هدست PlayStation VR توانایی انجام آن را ندارند.

هدست جدید Oculus سنسورهایی دارد که می‌تواند محیط اطراف شما را بسازد.

برای اینکه بهتر این هدست جدید را درک کنید، می‌توانید یک هدست Gear VR شرکت سامسونگ را به ذهن بیاورید که می‌تواند بدون موبایل و خودش به تنهایی، تجربه‌ای نزدیک به بهترین هدست واقعیت مجازی تولید شده یعنی HTC Vive ارایه دهد. هدست واقعیت مجازی Gear VR حتی نمی‌تواند بفهمد شما به جلو خم شده‌اید، در حالی که هدست جدید Oculus، که فعلا به اسم رمز «سانتا کروز» (Santa Cruz) شناخته می‌شود، اجازه می‌دهد در یک اتاق راه بروید و حتی دیوارهای اتاق‌تان را به عنوان یک محیط سه‌بعدی ببینید.

mark-zuckerberg-oculus-2

مارک زاکربرگ در کنفرانس Oculus Connect 3

شرکت Oculus فعلا اطلاعات زیادی درباره‌ی سانتا کروز ارایه نداده، اما می‌گوید که خودش یک کامپیوتر برای پردازش دارد و هم‌چنین سنسورهایی دارد که می‌تواند محیط اطراف شما را بسازد. هدست Santa Cruz قرار است در هر اتاقی کار کند، فقط باید به اندازه‌ی کافی نور در اتاق وجود داشته باشد.

فعلا نه می‌دانیم سانتا کروز چه شکلی است و نه می‌دانیم در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد. با این حال، خبرنگاران مختلفی این اجازه را داشته‌اند تا با چشمان بسته، به اتاقی مخفی بروند و با چشمان بسته و بدون اینکه اجازه داشته باشند به سانتا کروز دست بزنند، با آن کار کنند؛ طوری که Oculus فقط قصد داشته که به افراد اطمینان دهد که چنین هدستی وجود دارد.

منبع: Polygon

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه