هدف جدید شیائومی؛ تسلط بر بازار اروپا

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شیائومی

کمپانی شیائومی روز گذشته اعلام کرد که به ترتیب در روزهای ۲۲ و ۲۴ مه قصد دارد رسما وارد بازار فرانسه و ایتالیا شود. این شرکت در مورد اینکه در این بازارها می‌خواهد چه محصولاتی را عرضه کند، توضیحاتی ارائه نداده اما به‌احتمال زیاد این محصولات شامل گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی موبایل و گجت‌های خانگی هوشمند خواهد بود. شیائومی این محصولات را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی عرضه خواهد کرد.

این شرکت برای دیگر مناطق اروپا هم برنامه‌های زیادی دارد. هفته‌ی گذشته، خبر امضای قرارداد همکاری شیائومی با اپراتور مخابراتی CK Hutchison منتشر شد تا از این طریق گجت‌های این شرکت در بازار بریتانیا و دیگر مناطق اروپا عرضه شود. گوشی‌های اندرویدی شیائومی-که به کیفیت بالا و قیمت پایین شهرت دارند-در سال گذشته برای اولین بار در اروپا در کشور اسپانیا عرضه شدند. اما حالا این شرکت می‌خواهد در دیگر بازارهای اروپا هم عرض اندام کند.

تمرکز ابتدایی این کمپانی هفت‌ساله، در ابتدا معطوف به قاره‌ی آسیا-و به‌خصوص چین-بود. هرچند گوشی‌های شیائومی در هند در رتبه‌ی اول فروش قرار دارند، اما بخش اعظمی از سود این شرکت از فروش در بازار چین به دست می‌آید.۷۲ درصد از سود ۱۸ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۷، به لطف فروش در بازار چین محقق شده است. اما این درصد در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، به ترتیب ۹۴ و ۸۷ درصد بوده پس می‌توان نتیجه گرفت که سال‌به‌سال وابستگی سود شیائومی به بازار چین کمتر می‌شود. همچنین چندی پیش این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس هنگ‌کنگ را آغاز کند که چنین اقدامی می‌تواند ۱۰ میلیارد دلار را روانه‌ی خزانه‌ی شیائومی کند. این شرکت اعلام کرده که ۳۰ درصد این پول، صرف گسترش بازار محصولاتش در اروپا، جنوب شرق آسیا و روسیه می‌شود.

هرچند مدیرعامل شیائومی سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد محصولاتش را تا پایان سال ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار آمریکا کند، اما هنوز برنامه‌ی دقیقی برای این عرضه اعلام نشده است. آمریکا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای موبایل جهان محسوب می‌شود و ورود به آن، می‌تواند درآمد این شرکت را تا حد زیادی افزایش دهد.

منبع: Techcrunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه