همه‌ی آنچه درباره‌ی گوشی هواوی Mate 30 پرو می‌دانیم

۱ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
هواوی میت 30

مطابق روند چند سال گذشته، تا چند ماه دیگر گوشی‌های هواوی میت ۳۰ و هواوی میت ۳۰ پرو رسما معرفی می‌شوند. میت ۳۰ پرو باید به عنوان یک گوشی همه‌فن‌حریف برای این شرکت انجام وظیفه کند. در این مطلب به تاریخ عرضه، قیمت و ویژگی‌های جدید میت ۳۰ پرو می‌پردازیم.

البته در این میان، هواوی باید با چالش‌های گسترده مربوط به تحریم آمریکا هم دست‌وپنجه نرم کند که یکی از تبعات آن، ممکن نبودن بهره‌گیری از سرویس‌های گوگل در اندروید است. به همین خاطر در مورد سیستم‌عامل گوشی‌های هواوی میت ۳۰ نمی‌توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم و اصلا معلوم نیست که آیا این گوشی‌ها عرضه می‌شوند یا نه.

در هر صورت طی هفته‌های گذشته اطلاعات پراکنده‌ای در مورد این گوشی‌ها منتشر شده که در این مطلب به صورت مختصر و مفید به آن‌ها می‌پردازیم.

تاریخ عرضه هواوی میت ۳۰

هواوی میت 30

سال گذشته، هواوی در کنار معرفی گوشی‌های میت ۲۰، از گوشی گیمینگ میت ۲۰ ایکس و میت ۲۰ آر اس پورشه دیزاین رونمایی کرد. هنوز گزارشی در مورد احتمال عرضه جانشین این مدل‌ها منتشر نشده ولی در هر صورت می‌توانیم انتظار معرفی نسل جدید این مدل‌ها را داشته باشیم.

در چند سال گذشته، هواوی گوشی‌های سری میت را در ماه اکتبر معرفی کرده تا بتواند از بازار پررونق فصل تعطیلات بیشترین بهره را ببرد. سال گذشته در این ماه شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل ۳، وان‌پلاس ۶T و ال‌جی V40 بودیم. بنابراین به احتمال زیاد گوشی‌های هواوی میت ۳۰ در این ماه معرفی می‌شوند ولی هنوز گزارش موثقی در این رابطه منتشر نشده است. البته همانطور که گفتیم، به دلیل تحریم‌های آمریکا هواوی شرایط عادی ندارد و شاید این وضعیت بغرنج منجر به تأخیر در عرضه این گوشی‌ها شود.

طراحی

از آنجایی که چند ماه با معرفی گوشی‌های هواوی میت ۳۰ فاصله داریم، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت زیادی در مورد طراحی این گوشی‌ها اظهارنظر کنیم ولی می‌توان حدس و گمان‌هایی را مطرح کرد. گوشی‌های میت ۲۰ از ماژول مربع شکل برای دوربین‌ها استفاده کردند و با توجه به حرکت شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل به سمت بهره‌گیری از این مشخصه، به احتمال زیاد برای گوشی‌های هواوی میت ۳۰ هم شاهد ارائه‌ی این نوع طراحی برای دوربین‌ها خواهیم بود. در ضمن به دلیل موفقیت گسترده دوربین چهارگانه P30 پرو، باید انتظار تعبیه ۴ دوربین اصلی در پنل پشتی هواوی میت ۳۰ پرو را داشته باشیم.

با توجه به محبوبیت فزاینده طراحی‌های مبتنی بر دوربین سلفی پاپ‌آپ و حفره نمایشگر، این گوشی‌ها هم احتمالا از یکی از این دو رویکرد بهره خواهند برد. در همین زمینه رندرهایی از طراحی هواوی میت ۳۰ منتشر شده که این گوشی‌ها را به همراه حفره نمایشگر نشان می‌دهد ولی در مورد صحت و سقم این رندرها فعلا نباید چندان امیدوار باشیم.

ویژگی‌ها

هواوی میت 30

بر اساس شایعات منتشر شده، هواوی میت ۳۰ پرو از نمایشگر ۶.۷۱ اینجی AMOLED بهره می‌برد که رفرش ریت ۹۰ هرتز، مانند نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو، برای کاربران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ظاهرا میت ۳۰ پرو مبتنی بر تراشه کایرین ۹۸۵ و مودم ۵G بالونگ ۵۰۰۰ است که این یعنی گوشی مذکور از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصه‌های احتمالی هواوی میت ۳۰ پرو می‌توانیم به بهره‌گیری از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که مشابه ظرفیت باتری میت ۲۰ پرو است. در هر صورت چنین ظرفیتی، عمر باتری بالایی برای این گوشی به ارمغان می‌آورد و به‌خصوص زمانی که از شارژ سیمی ۴۰ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی کند، کاربران به‌سرعت می‌توانند این باتری حجیم را شارژ کنند.

در نهایت، باید بگوییم که مدل پایه میت ۲۰ پرو به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد و در رابطه با مدل پایه میت ۳۰ پرو باید انتظار بهره‌گیری از حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را داشته باشیم.

قیمت

هواوی میت 30

با توجه به قیمت‌گذاری گوشی‌های میت ۲۰، نسل جدید آن‌ها هم بدون شک بسیار گران‌قیمت خواهند بود ولی در مورد جزییات قیمت‌گذاری فقط می‌توانیم حدس‌هایی را مطرح کنیم. به دلیل تحریم‌های آمریکا، هواوی دیگر نمی‌تواند با تعدادی از شرکت‌ها همکاری کند و این تغییر در تأمین‌کنندگان منجر به افزایش قیمت قطعات این گوشی‌ها می‌شود. البته شاید هم هواوی در این میان سود دریافتی از فروش این گوشی‌ها را کاهش دهد تا قیمت آن‌ها افزایش چندانی نداشته باشد.

روی هم رفته، تحریم‌های آمریکا پیش‌بینی قیمت این گوشی‌ها را بسیار سخت‌تر کرده ولی در هر صورت، در ادامه می‌توانید قیمت نسل قبلی این گوشی‌ها را مشاهده کنید:

  • هواوی میت ۲۰
    • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی – ۷۹۹ یورو (۸۹۸ دلار)
    • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی – ۸۴۹ یورو (۹۵۴ دلار)
  • هواوی میت ۲۰ پرو
    • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی – ۱۰۴۹ یورو (۱۱۷۸ دلار)

در نهایت باید بار دیگر تأکید کنیم که بیشتر این اطلاعات عمدتا گمانه‌زنی و حدس و گمان هستند و با توجه به ابعاد گسترده تحریم آمریکا، شاید گوشی‌های هواوی میت ۳۰ در خارج از چین اصلا عرضه نشوند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه