هشت دانشگاه ایرانی در بین ۱۲۰۰ دانشگاه برتر جهان

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نتایج تازه‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا اعلام شد و هشت دانشگاه از ایران در لیست ۱۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

بر اساس این لیست دانشگاه علوم پزشکی تهران که در جایگاه ۶۰۶ قرا دارد، برترین دانشگاه ایران محسوب می‌شود.

این رتبه‌بندی توسط گوگل اسکالر تهیه شده و طبق استنادات انجام شده از سوی اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های دنیا به دست آمده است.

 در این لیست دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب ۶۴ هزار و ۶۸۰ استناد، برترین دانشگاه کشور است. این در حالی است که دومین دانشگاه ایرانی در این لیست، دانشگاه تهران است که ۴۳ هزار و ۳۹۵ استناد به دست آورده و در رتبه ی ۷۸۵ جای دارد. دانشگاه صنعتی اصفهان ۳۶ هزار و ۹۷۶ استناد کسب کرده و سومین دانشگاه برتر کشور است و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با ۲۹ هزار و ۲۱۵ استناد در رتبه‌ی ۱۰۰۵ قرار دارد. صنعتی شریف (۲۸ هزار و ۵۶۶ استناد) در رتبه‌ی ۱۰۲۲ قرار دارد، تربیت مدرس (۲۷ هزار و ۶۹۹ استناد) در رتبه‌ی ۱۰۴۱ است، علوم پزشکی اصفهان (۲۳ هزار و ۸۴۳ استناد) در مقام ۱۱۱۲ است و علم و صنعت (۲۱ هزار و ۴۱۰ استناد) در رتبه‌ی ۱۱۸۴ قرار دارد.

اما سه جایگاه اول را دانشگاه‌های آمریکا در اختیار دارند. رتبه‌ی اول متعلق به هاروارد است (یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۹ استناد) و دانشگاه‌های شیکاگو (۸۵۸ هزار و ۷۵ استناد) و استنفورد (۸۵۶ هزار و ۹۷۱ استناد) به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در این رده‌بندی جهانی در اختیار دارند.

آمریکا، انگلستان و چین به ترتیب با ۳۰۳، ۹۱ و ۷۸ دانشگاه در این لیست بیش‌ترین سهم را دارند. همچنین از بین ۱۰۰ دانشگاه برتر هم آمریکا (۶۳ دانشگاه)، انگلستان (۱۰ دانشگاه) و کانادا (۸ دانشگاه) مشاهده می‌شوند.

در منطقه‌ی خاورمیانه بیش‌ترین سهم‌ها به ترتیب متعلق به ترکیه (۱۳ دانشگاه)، ایران (۸)، مصر (۷)، عربستان سعودی (۴) و امارات متحد عربی (۳) است. کشورهای قبرس، لبنان، کویت، عمان و قطر هرکدام یک دانشگاه در این لیست دارند.

university---3

university

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. sajad

    معتبرترین دانشکاه آسیاه دانشگاه توکیوست که فکر کنم در رده ۲۱ جهان قرار داره

  2. پوریا

    دانشگاه ازاد قزوین هم از نظر سطح علمی خیلی بالاست

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه