هفته سیاه موتور اسپرت؛ جزییات مرگ ملکه سرعت و راننده جوان مسابقات فرمولا ۲

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

در روزهای گذشته، شاهد تصادف غم انگیز و مرگ آفرین جسی کامبس، سریع‌ترین راننده زن جهان در آمریکا بودیم که علاقمندان به خودرو، سرعت و مسابقات را در شوک فرو برد. با این وجود، روزهای بد رانندگان تمامی نداشت، چرا که در سانحه‌ای دیگر در بلژیک، که روز گذشته رخ داد، یک راننده فرمول دو به نام آنتین هوبرت بر اثر تصادف کشته شد. خودرو این راننده فرانسوی ۲۲ ساله، در حین مسابقه با خودرو راننده آمریکایی، خوان مانوئل کوره برخورد کرد و صدمات ناشی از تصادف، موجب مرگ وی شد. به گفته سخنگوی فدراسیون اتومبیل‌رانی جهانی (FIA)، دو خودرو با سرعت ۲۶۸ کیلومتربرساعت با یکدیگر برخورد کرده‌اند. در بیانیه FIA آمده است که پس از این تصادف، هوبرت سریعا به مرکز پزشکی منتقل شد و در ساعت ۱۸:۳۵ به وقت محلی درگذشت. خوان مانوئل کوره نیز به بیمارستان لیژ منتقل شد و اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد.

تصادف اتومبیل رانی

پس از وقوع این تصادف، مسابقه برای لحظاتی متوقف گردید و با توجه به وخیم بودن شرایط هر دو راننده، ادامه مسابقه کنسل گردید. این مسابقات در پیست معروف اسپا انجام می‌شد و کادر برگزاری مسابقات فرمول ۲ اعلام کرد که به دلیل احترام برای راننده درگذشته، مسابقات روز یکشنبه فرمول ۲ لغو خواهد گردید. در این روز تنها مسابقات فرمول ۳ برگزار می‌شود. آنتین هوبرت برای تیم BWT آردن رانندگی می‌کرد و مسابقه بلژیک را از جایگاه هشتم آغاز کرده بود. پیش از آن، وی دو پیروزی در مسابقات موناکو و فرانسه کسب کرده بود.

تصادف اتومبیل رانی

وی همچنین بخشی از برنامه رانندگان جوان تیم فرمول یک رنو بود. رنو در بیانیه‌ای که به مناسبت درگذشت هوبرت صادر کرد، گفت: آنتونی عضو آکادمی ورزشی رنو بود و تلاش می‌کرد تا با قهرمانی در مسابقات فرمول ۲، به رده فرمول ۱ ارتقا یابد. فدراسیون اتومبیلرانی فرانسه، راننده سابق F1 ، فرناندو آلونسو، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز، آنتونیو جیوازینزی راننده تیم آلفارومئو و سایر افراد و تیم‌ها، در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت این راننده جوان فرمول ۲ را تسلیت گفته‌اند.

نگاهی به زندگی جسی کامبز، سریع‌ترین راننده زن دنیا

هفته گذشته، جسی کامبز راننده مسابقه آمریکایی و شخصیت مشهور تلویزیونی نیز در حال تلاش برای ثبت یک رکورد سرعت جدید حین تصادف رانندگی کشته شد. خانواده او تایید کردند جسی در تصادفی داخل یک ماشین با موتور جت در جنوب شرقی اورگان کشته شده‌ است. به گفته رئیس پلیس منطقه هارنی، امدادگران موفق شدند خود را سریعا به محل حادثه برسانند، اما در آن‌جا با جسد بی‌جان این راننده ۳۹ ساله روبرو شدند.

کامبز ۳۹ ساله به عنوان سریع‌ترین راننده زن دنیا شناخته می‌شد. او سال ۲۰۱۳ این لقب را از آن خود کرد، زمانی که رکورد سرعت ۶۴۱ کیلومتر بر ساعتی را ثبت کرد. کامبز سعی داشت آن سرعت و رکورد بهترین سرعت توسط زنان یعنی ۸۲۴ کیلومتر بر ساعت را بشکند که کیتی اونیل به ثبت رسانده بود. وی که تا زمان مرگش در سن ۷۲ سالگی، لقب سریع‌ترین زن جهان را در اختیار داشت، در سال ۱۹۷۶ با یک خودرو سه چرخه در صحرای الورد موفق به ثبت رکورد سرعت ۸۲۵ کیلومتر بر ساعت شده بود.

تصادف اتومبیل رانی

کامبز متولد سال ۱۹۸۰ در داکوتای جنوبی از کودکی عاشق سرعت و ماشین بود. او در دانشگاه وایوتک در رشته ساخت خودروهای سفارشی به عنوان دانشجوی نمونه فارغ التحصیل شد. اداره بازاریابی دانشگاه خیلی زود او را استخدام کرد تا خودرویی برای فروش در مراسم خیریه بسازد.

کامبز سپس به شخصیت تلویزیونی مشهوری تبدیل شد که در برنامه‌های ماشینی حضور پیدا کرد و مهارت‌های خودش در ساخت و ارتقای خودروها برای مسابقات آفرود را به نمایش گذاشت. از جمله هنرنمایی‌های تلویزیونی وی، می‌توان به حضور در برنامه Xtreme 4×4 اشاره کرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون در حال پخش است و بر ساخت خودروهای آفرودی تمرکز دارد.  پس از آن‌که افتادن یک قطعه سنگ بزرگ بر روی خودرو او، موجب شد تا کامبز حدود یکسال را در بستر بگذراند، از ادامه حضور در این برنامه انصراف داد.

تصادف اتومبیل رانی

جسی کامبز مدتی را نیز در برنامه All Girls Garage حضور داشت. در این برنامه، زنانی که علاقمند به خودرو و مسائل فنی هستند، در یک گاراژ به بازسازی خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌پردازند. کامبز به تازگی کار خود را در یک برنامه تلویزیونی دیگر به نام The List آغاز کرده بود که به ۱۰۰۱ کاری که قبل از مرگ باید با خودروها انجام دهید، اختصاص دارد. وقوع حوادث موجب نشد که کامبز از دنیای خودرو خداحافظی کند، بلکه او را به انجام کارهایی با ریسک بیشتر ترغیب کرد.

کامبز علاوه بر تولید ماشین و حضور در برنامه‌های تلویزیونی، راننده ماهری هم بود. او در سال ۲۰۱۳ به تیم توسعه پروژه عقاب آمریکای شمالی یا North American Eagle پیوست و در همان سال توانست رکورد ۶۴۱ کیلومتر بر ساعت را به نام خودش ثبت کرد. البته او در آزمایشی دیگر به سرعت ۷۷۷ کیلومتر بر ساعت رسیده بود، اما آن رکورد به دلیل مشکل فنی به ثبت نرسید. کامبز در آخرین پست اینستاگرام خودش نوشته بود:

شاید دیوانگی باشد که مستقیم به درون آتش قدم برداری… کسانی که این کار را بکنند، کسانی هستند که به چیزهای بزرگی دست پیدا می‌کنند. مردم می‌گویند من دیوانه هستم. من می‌گویم خیلی ممنون.

تصادف اتومبیل رانی

منبع: BBC

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام.گذاشتن صحنه مرگ یک انسان چندان جالب نیست.و همچنین عدم پخش این صحنه احترام به خود فرد متوفی و خانواده و دوستداران اون فرد میتونه باشه.ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه