همه‌چیز در مورد گوشی نوکیا ۶.۱ پلاس

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نوکیا 6.1 پلاس

گوشی نوکیا ۶.۱ یکی از جذاب‌ترین میان‌رده‌های سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود و حالا نوکیا تصمیم دارد مدل بزرگ‌تر آن گوشی تحت عنوان نوکیا ۶.۱ پلاس که چند ماه پیش تحت عنوان نوکیا X6 در چین عرضه کرد، تا چند ماه دیگر در سرتاسر جهان روانه‌ی بازار کند. به غیر از تفاوت‌های مربوط به اندازه، این مدل از ویژگی‌های سخت‌افزاری بهتری بهره می‌برد و در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به مشخصه‌های این گوشی می‌پردازیم.

طراحی و نمایشگر

نوکیا 6.1 پلاس

بیشتر گوشی‌های نوکیای عرضه شده در سال جاری طراحی کلی یکسانی دارند و نوکیا ۶.۱ پلاس هم از این قاعده نیست. بدنه‌ی این گوشی از پنل پشتی شیشه‌ای و قاب آلومینیومی تشکیل شده و حسگر اثر انگشت در پایین دوربین اصلی تعبیه شده است. هرچند بدنه این گوشی دوام بدنه‌ی آلومینیومی نوکیا ۶.۱ را ندارد، اما به دلیل بهره‌گیری از شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ و با استفاده از کیس محافظ، می‌توان با خیال راحت از این گوشی استفاده کرد.

اگر به گوشی‌های مجهز به ترندهای روز علاقه دارید و نمی‌خواهید پول زیادی را پرداخت کنید، نوکیا ۶.۱ پلاس مناسب شما خواهد بود. این گوشی مجهز به نمایشگر ۵.۸ اینچی FHD LCD است که از نسبت تصویر ۱۹:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ بهره می‌برد.

ویژگی‌های سخت‌افزاری و باتری

نوکیا 6.1 پلاس

به‌عنوان یک گوشی میان‌رده، نوکیا ۶.۱ پلاس از مشخصه‌های سخت‌افزاری قابل توجهی بهره می‌برد. در چین دو مدل از این گوشی عرضه شده که هر دو آن‌ها از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ بهره می‌برند و تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی حافظه رم و حافظه داخلی است. یکی از این مدل‌ها از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین هر دوی این مدل‌ها از کارت حافظه MicroSD پشتیبانی می‌کنند.

هرچند نوکیا ۶.۱ پلاس در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود از نمایشگر بزرگ‌تری بهره می‌برد، اما ظرفیت باتری آن‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد و ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعت است. همچنین در جعبه این گوشی یک شارژر ۱۸ وات هم قرار دارد که در عرض ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ باتری را ۵۰ درصد افزایش دهد.

نرم‌افزار و ویژگی‌های مهم

این گوشی در چین همراه با نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو عرضه شده و هنوز در مورد احتمال بهره‌گیری نسخه بین‌المللی آن از اندروید P چیزی گفته نشده است. فارغ از این موضوع، به دلیل اینکه این گوشی بخشی از پروژه اندروید وان محسوب می‌شود، به همین خاطر مطمئنا خیلی سریع نسخه‌ی جدید اندروید را دریافت خواهد کرد.

گوشی‌های مبتنی بر اندروید وان از یک نسخه‌ی خالص اندروید بهره می‌برند و بخشی از نوآوری‌های گوگل مانند گوگل لنز در این گوشی‌ها تعبیه شده است. علاوه بر این، کاربران این گوشی هر ماه به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند.

دوربین

نوکیا 6.1 پلاس

اگر به دنبال گوشی مجهز به دوربین دوگانه هستید، دیگر لازم نیست پول زیادی برای خرید یک پرچم‌دار خرج کنید. گوشی میان‌رده نوکیا ۶.۱ پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ رزولوشن دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل است و دیافراگم آن f/2.0 و دوربین دومی هم از نوع ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است.

علاوه بر این مشخصه‌های سخت‌افزاری دوربین، این گوشی با بهره‌گیری از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت عکس‌های ثبت شده را بهبود ببخشد. اپلیکیشن دوربین این گوشی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی از قابلیت شناسایی مناظر مختلف بهره می‌برد و به همین خاطر با توجه به مناظر متنوع, می‌تواند تنظیمات گوناگونی را بر عکس اعمال کند.

تاریخ عرضه و قیمت

هنوز تاریخ عرضه و قیمت دقیق مدل بین‌المللی این گوشی رسما اعلام نشده است. با این حال، این گوشی در چین با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار شده است.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علی

    ال سی دی این گوشیو شکستم سه ماهه نمیتونم پیدا کنم
    منو راهنمایی میفرمایین؟

  2. Avatar سعید

    سلام سایت دی جی کالا برای فروش موجود ندارین؟

  3. Avatar مهدی

    من این گوشی رو خریدم و ازش راضیم. اصلا هنگ نمی کنه و لگ نداره.
    بزرگترین ایراد این گوشی اینه که اینترنت ۴.۵ جی نداره.
    دوربین گوشی هم برای عکسبرداری از محیط بسته مناسب نیست

  4. Avatar میلاد یوسفی

    فوق العاده گوشی خوبیه.بسیار خوش دست و سرعت عالی داره.امکانات دوربینش بعد از آپدیت به اندروید ۹ عالی شده.انصافا توی رده قیمتی که داره بهترین انتخابه.

    1. Avatar مهدی

      سلام میخواستم ببینم الان قیمتش چقدره؟واینکه شماازش استفاده کردین؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه