همین حالا پسورد ایمیل‌تان را عوض کنید

۱۳ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نام حساب کاربری و پسورد میلیون‌ها ایمیل از جیمیل، یاهو و هات‌میل هک شد.

طبق گزارش Reuters، «الکس هلدن» (Alex Holden)، کارشناس امنیت شرکت Hold Security اعلام کرده که به دلیل یک شکاف امنیتی، اطلاعات بیش از ۲۷۳ میلیون حساب کاربری در دسترس هکرها قرار گرفته است. از این اطلاعات، ۵۷ میلیون مربوط به سرویس ایمیل روسیه یعنی Mail.ru بوده، ۴۰ میلیون مربوط به یاهو، ۳۳ میلیون هات‌میل و ۲۴ میلیون هم مربوط به جیمیل است.

به‌علاوه، این شکاف امنیتی دسترسی به هزاران ایمیل کشور آلمان و چین و همچنین تعداد زیادی از ایمیل‌های کاربران بانک‌های آمریکا را امکان‌پذیر کرده است.

۱۰ روز پیش، شرکت Hold Security در این مورد با شرکت‌های بزرگ ارائه‌کننده‌ی سرویس ایمیل صحبت کرده بود. وظیفه‌ی این شرکت، بازگرداندن اطلاعات هک شده به این شرکت‌ها است.

طبق گفته‌ی Hold Security، این اطلاعات به‌طور مستقیم توسط هکر گفته شده است. این هکر اعلام کرده که تمام اطلاعات هک شده را تنها به قیمت یک دلار منتشر خواهد کرد. Hold Security توانسته هکر را متقاعد کند که این اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد تا بتواند آن‌ها را به شرکت‌های مربوطه بازگرداند. شرکت Hold Security در ازای اطلاعات هک شده باید در مورد عملکرد این هکر، نظرات مثبتی در انجمن‌های مخصوص هکرها بنویسد.

به هر صورت، چند ده میلیون حساب کاربری Gmail، یاهو و Hotmail هک شده‌اند؛ یعنی تقریبا ۵ درصد کل ایمیل‌های جهان. پس بهتر است برای حفظ امنیت بیش‌تر، همین امروز پسورد ایمیل‌تان را عوض کنید.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدرضا بازیار

    با تشکر از اطلاع رسانی شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه