هواوی P10 رسما رونمایی شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

هوآوی P9 یکی از بهترین گوش‌های سال گذشته بود. این گوشی با ظاهر ساده، قیمت خوب و کیفیت ساخت بالا، توانسته بود طرفداران زیادی پیدا کند. در سال جدید میلادی هم هوآوی با P10 می‌خواهد دوباره خودی نشان دهد. این گوشی بی‌شباهت به P9 نیست، اما قابلیت‌های جدیدی را در خودش جای داده است تا در سال جدید میلادی، بتواند در رقابت با دیگر گوشی‌ها دوام بیاورد. هوآوی P10 یکی از بهترین گوشی‌های چند وقت اخیر را با قابلیت‌هایی بیشتر و ارتقاهای مختلف، پیشرفت داده است.

مثل P9، پرچم‌دار جدید هوآوی هم در دو اندازه عرضه می‌شود. مدل اصلی P9 صفحه‌ای به اندازه‌ی ۵.۱ اینچ دارد و وضوح این صفحه، Full HD است. از سوی دیگر، P10 Plus صفحه‌اش ۵.۵ اینچی است و وضوح تصویری برابر با QHD دارد. هوآوی از قوی‌ترین چیپ‌ست خودش یعنی Kirin 960 در هر دو مدل استفاده کرده است و رابط کاربری EMUI 5.1 این شرکت هم روی این دو گوشی نصب شده.

HuaweiP10GroupShot

مقدار حافظه‌ی رم P10 برابر با چهار گیگابایت و حافظه‌ی فلش آن ۶۴ گیگابایت خواهد بود، در حالی که میزان حافظه رم در P10 Plus برابر با ۶ گیگابایت است و این گوشی هم‌چنین ۱۲۸ گیگابایت فضا برای ذخیره‌ی اطلاعات دارد. هر دو گوشی درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD دارند. باتری مدل معمولی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و مدل پلاس باتری‌اش ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

هوآوی به استفاده از دوربین دوتایی با برند لایکا در P10 هم ادامه داده است. مدل P10 Plus هم‌چنین لنزهای بهتری دارد و دیافراگم لنز دوربین آن برابر با F/1.8 است، در حالی که مدل P10 لنز دوربین‌اش دیافراگمی برابر با F/2.2 دارد. سنسور تک‌رنگ دوربین P10 دقتی ۲۰ مگاپیکسلی و سنسور رنگی این دوربین دقتی ۱۲ مگاپیکسلی دارد. هوآوی برای رقابت با آیفون ۷، در P10 یک حالت تصویربرداری پرتره هم قرار داده است.

هوآوی برای طراحی دو رنگ آبی و سبز P10 با شرکت معروف «پانتون» (Pantone) همکاری کرده است.

از نظر ظاهری، هوآوی P10 بی‌شباهت به آیفون نیست. این گوشی همان خط‌های آنتن را دارد و از نظر ظاهری هم شما را به یاد آیفون می‌اندازد. با این حال، هوآوی رنگ‌های بیشتری برای P10 در نظر گرفته است و هم‌چنین از بافتی خاص برای پشت گوشی‌های‌اش استفاده کرده است. بافت خاص پشت بدنه‌ی P10 فقط در دو رنگ طلایی و آبی استفاده خواهد شد. این بافت کمی زمخت است و ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید. هوآوی برای طراحی دو رنگ آبی و سبز P10 با شرکت معروف «پانتون» (Pantone) همکاری کرده است.

Huawei-P10-1

هوآوی حسگر اثر انگشت را به کلید هوم جلوی گوشی آورده است. این کلید هم در تقلید از آیفون ۷، واقعا یک کلید نیست و در اصل یک صفحه‌ی لمسی را در خودش جای داده است. با این حال، این کلید هوم می‌تواند فرمان‌های مختلفی را هم دریافت کند. برای مثال می‌توان انگشت را روی این کلید به چپ و راست کشید تا وارد منوهای مختلف شد. فشردن کوتاه این کلید، کار Back را انجام می‌دهد و فشردن طولانی آن هم شما را به صفحه‌ی اصلی بر می‌گرداند.

هوآوی امسال برند لایکا را به دوربین جلوی گوشی هم آورده است.

هوآوی امسال برند لایکا را به دوربین جلوی گوشی هم آورده است؛ این موضوع باعث شده است تا دوربین سلفی P10 دو برابر بیشتر از بهترین دوربین سلفی دنیا که P9 باشد، نور جذب کند. این دوربین هم‌چنین قابلیتی به اسم Adaptive Selfie دارد که تشخیص می‌دهد تک‌‌نفره سلفی می‌گیرید یا گروهی و اگر تعداد افراد زیاد باشد، میدان دید را بیشتر می‌کند.

Huawei-P10-4

هوآوی برای هر رنگ P10 یک تم نرم‌افزاری خاص ساخته است، اما تغییرات جدی‌تری هم در نرم‌افزار این گوشی‌ها صورت گرفته. هوآوی می‌گوید که گوشی P10 تشخیص می‌دهد چه نرم‌افزارهایی را بیشتر و چه نرم‌افزارهایی را کمتر استفاده می‌کنید و با توجه به این اطلاعات، سیستم عامل و میزان استفاده از رم را بهینه می‌کند. هوآوی قول داده است که اپ‌ها روی پرچم‌دار جدیدش ۲۰ در مقایسه با گوشی‌های دیگر ۲۰ درصد سریع‌تر باز شوند. هوآوی تغییر زیادی روی اندروید انجام داده است، اما می‌گوید که این موضوع باعث نمی‌شود تا آپدیت‌ها را دیرتر عرضه کنند.

Huawei-P10-7

گوشی جدید هوآوی هم‌چنین پیش‌بینی می‌کند که شما می‌خواهید انگشت‌تان را روی صفحه به چه سمتی بکشید و به همین دلیل، بسیار سریع به فرمان‌های لمسی پاسخ می‌دهد.

هوآوی P10 قرار است در ماه مارس وارد بازار شود. مدل P10 قیمتی ۶۸۰ دلاری و مدل P10 Plus قیمتی ۷۴۰ دلاری خواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar flower

    سلام دوستان، گوشی هواوی p9 lite ارزش خریدن داره ؟یا سامسونگ بهتره؟ شما کدوم رو می پسندید؟

    1. Avatar فرشاد

      داداش من در مورد P9 Light تحقیق کردم عالیه

    2. Avatar امیر

      بی شک پی ناین لایت خودم دارم عالیه

  2. Avatar honor 8

    اتفاقا هواوی بهترین کارو انجام داد
    گذاشتن حسگر روبروی دستگاه عاقلانه نبود :/
    ولی مطمعا باشید یکی از بهترین های اندرویده و بازهم طرفداران زیادی پیدا میکنه از همه نظر گوشی فوق العاده ایه…(اینکه میگن با قیمت زیادش ارزش خریدش کم میشه و اعتبار شرکت میاد پایین /شایعه ای بیش نیست. ممنون 🙂

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه