گوشی‌های جدید هواوی دیگر حق استفاده از درگاه کارت حافظه SD ندارند

۳ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

بدبیاری‌های هواوی تمامی ندارد و فشار بر روی آن به‌صورت فزاینده رو به افزایش است. در ادامه‌ی تبعات مربوط به تحریم آمریکا علیه هواوی، انجمن SD هم این شرکت را تحریم کرده و این یعنی هواوی دیگر گجت‌های خود را همراه با درگاه کارت حافظه SD یا microSD روانه‌ی بازار کند.

اگرچه طی سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی تصمیم گرفتند درگاه microSD را از گوشی‌های خود حذف کنند، ولی این موضوع برخلاف جک هدفون با استقبال زیادی روبرو نشده و همچنان بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از این مشخصه بهره می‌برند. چنین تحریمی، به‌خصوص گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده هوای و آنر را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا این گوشی‌ها معمولا از حافظه داخلی چندانی بهره نمی‌برند.

Huawei

احتمالا بعد از اینکه دولت آمریکا در سال گذشته شرکت چینی ZTE را تحریم کرده، هواوی انتظار چنین موضوعی را برای خود داشته و به همین خاطر استاندارد نانو مموری را توسعه داده است. اما باید خاطرنشان کنیم که کارت‌های حافظه مبتنی بر این تکنولوژی تازه‌نفس چندان در دسترس کاربران قرار ندارد و در ضمن قیمت آن هم بالاتر از کارت‌های microSD است. حالا کمپانی هواوی ناچار است که تولید این کارت‌ها را افزایش دهد و قیمت آن‌ها را هم پایین بیاورد تا بتواند برای تقاضای موردنظر پاسخ‌گو باشد.

حتی شرکت همه‌فن‌حریفی مانند هواوی که قادر به تولید تراشه‌ها و کارت‌های حافظه است، به خاطر این تحریم در حال فلج شدن است. یکی از بدترین تبعات این تحریم تا حالا، از دست دادن تکنولوژی‌های شرکت ARM بوده است که این موضوع می‌تواند منجر به خروج هواوی از صنعت گوشی‌های هوشمند شود.

منبع: Slash Gear

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. Avatar Ardeshir

    رم نانو ( NM Card) محدودیت نبوده بلکه ۱ جایگزین جدید توسط شرکت هواوی برای اولین بار برای همه گوشی های جدید که از ۲ جایگاه سیم کارت نانو استفاده می کنند تولید شده است.

    این موضوع ربطی به برند و مشکل شرکتی ندارد.

    در صورتی که شرکت هواوی کلیه دستگاههای RTU (که با توجه به اطلاعات کاملی که ندارید، من توضیح می دهم دستگاه های انتقال دیتای اینترنتی هستند که بر روی دکل های آنتن شبکه های تلفن همراه مخصوصاً ایرانسل نصب می شود و سایر قطعات مورد نیاز این دکل ها ساخت شرکت هواوی می باشد.

    این شرکت نیز مانند سایر کارخانجات چینی حتی
    در خودروسازی و… در حال پیشرفتهای بسیار شگفت انگیز می باشد

    که در آخرین اقدامات خود این شرکت باعث ورشکستگی شرکت موتورولا در زمینه ارائه دستگاه های خدمات مخابراتی در کشور آمریکا نیز گشته است.

  2. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    مزیت شرکتهایی که از چندین تولیدکننده برای ساخت محصولاتشون استفاده می کنند، کاهش قیمت، افزایش کیفیت و همچنین به روز بودن محصول هست.
    اشکال شرکتهایی که از چندین تولیدکننده برای ساخت محصولاتشون استفاده می کنند، تحت فشار قرار گرفتن توسط همین تولیدکننده هاست.

    هواووی فهمید ولی دیر جنبید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه