هواوی در توسعه زیرساخت‌های شبکه کره شمالی دست داشته است

۳۱ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هواوی طی هشت سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کره شمالی نقش مهمی ایفا کرده است. از آنجایی که به احتمال زیاد در این شبکه از تجهیزات شرکت‌های آمریکایی هم استفاده شده، این موضوع به معنای زیرپا گذاشتن تحریم‌های گسترده کره شمالی است.

اثبات همکاری این شرکت با کره شمالی، دردسرهای جدیدی را برای این کمپانی به وجود می‌آورد.

واشنگتن پست ادعا کرده که برای این موضوع از جانب سه منبع جداگانه مدارک مهمی در دست دارد. هواوی با انتشار یک بیانیه، حضور در کره شمالی را به‌طور کامل تکذیب کرده ولی سخنگوی هواوی در مورد جزییات این داستان اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است. گفته می‌شود حضور هواوی در کره شمالی از طریق یک شرکت ثالث چینی بوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا از سال ۲۰۱۶ مشغول تحقیق و بررسی ارتباط هواوی‌ با کره شمالی است که البته همچنان نتوانسته این موضوع را ثابت کند. کمپانی هواوی‌ در حال حاضر در لیست سیاه وزارت بازرگانی قرار دارد و به همین خاطر نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری داشته باشد. البته گفته می‌شود به‌زودی بخشی از این محدودیت‌ها برداشته می‌شود ولی در هر صورت اثبات همکاری این شرکت با کره شمالی، دردسرهای جدیدی را برای این کمپانی به وجود می‌آورد.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    همچین نوشتید انگار شما خود وزارت بازرگانی آمریکا هستید و خیلی نگرانی نکنه این تحریم ها برداشته بشه یا دور زده بشه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه