هواوی برای روز مبادا یک سیستم‌عامل اختصاصی توسعه داده است

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

مدیرعامل بخش موبایل هواوی، «ریچارد یو» (Richard Yu)، طی مصاحبه با یک روزنامه آلمانی در پاسخ به این سوال که آیا وابستگی به شرکت‌های آمریکایی فکر خوبی است، گفته: «اقتصاد آمریکا از حضور ما سود می‌برد. در این صنعت هیچ شرکتی نمی‌تواند انفرادی فعالیت کند و به ناچار باید با دیگر شرکت‌ها همکاری کرد.»

همچنین وقتی که از او پرسیده شد آیا هواوی در رابطه با کاهش این وابستگی استراتژی‌های جایگزینی را انتخاب کرده، «یو» پاسخ داده: «ما یک سیستم‌عامل اختصاصی توسعه داده‌ایم. اگر به هر دلیلی نتوانیم از سیستم‌های فعلی استفاده کنیم، باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم. البته واضح است که همواره ترجیح می‌دهیم در اکوسیستم گوگل و مایکروسافت فعالیت کنیم.»

کاملا واضح است که هواوی فقط در شرایط بسیار بحرانی به عملی کردن این استراتژی روی می‌آورد.

از یک جهت، چنین رویکردی چندان تعجب‌آور نیست. زیرا همین حالا هم ساعت هوشمند هواوی واچ GT از سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت استفاده می‌کند و در نظر گرفتن سیستم‌عامل اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند هم در ادامه‌ی همین استراتژی محسوب می‌شود. ولی از طرفی دیگر، کاملا واضح است که هواوی فقط در شرایط بسیار بحرانی به عملی کردن این استراتژی روی می‌آورد. در حال حاضر، اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان است و بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن برای آن وجود دارد. اگر هواوی به هر دلیلی به استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی خود روی بیاورد، حتی اگر بتواند اپلیکیشن‌های شرکت‌های مشهور را به دست آورد، باز هم محیط این سیستم‌عامل بسیار خلوت خواهد بود.

اما با توجه به درگیری‌های بین آمریکا و دولت چین-به‌خصوص شرکت هواوی-چنین شرایطی چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد و شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد اجرایی شدن این استراتژی باشیم.

منبع: TrustedReviews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. شاهین زارعی

    هیچ شرکتی نمیتونه انفرادی کار کنه جز اپل

    1. حسین میم

      اپل انفرادی کار میکنه؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه