گوشی‌های هواوی میت ۳۰ چگونه با فقدان سرویس‌های گوگل کنار می‌آیند؟

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هواوی میت 30

ساعاتی قبل گوشی‌های هواوی میت ۳۰ معرفی شدند ولی این گوشی‌ها برای فروش در بازار کشورهای خارج از چین به‌خصوص در کشورهای غربی، راه سختی در پیش دارد. به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این گوشی‌ها نمی‌توانند همراه با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه شوند.

«ریچارد یو» مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی در مراسم معرفی هواوی میت ۳۰ این موضوع را تایید کرد و گفت که آن‌ها برای این گوشی‌ها نمی‌توانند از سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) بهره ببرند و در عوض از «سرویس‌های موبایل هواوی» (HMS) استفاده خواهند کرد. در بین سرویس‌های گوگل، پلی استور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اکثریت کاربران اندروید در سرتاسر جهان (غیر از چین) از این طریق به اپلیکیشن‌های اندروید دسترسی دارند. با توجه به این محدودیت، هواوی مجبور شده که گزینه جایگزین پلی استور و سرویس‌های گوگل را توسعه دهد و برای سرویس‌های موبایل هواوی بودجه ۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

هواوی میت 30

در حال حاضر، حدود ۴۵ هزار اپلیکیشن از سرویس‌های موبایل هواوی پشتیبانی می‌کنند ولی هزاران اپلیکیشن دیگر هم باید تا حدی تغییر کنند تا بتوانند در App Gallery هواوی قرار بگیرند. مراسم معرفی این گوشی‌ها حدود ۲ ساعت طول کشید ولی کمتر از یک دقیقه آن صرف ارائه توضیحات در مورد فقدان سرویس‌های گوگل شد. کاملا مشخص است که هواوی‌ برای متقاعد کردن کاربران و توسعه‌دهندگان به منظور کنار آمدن با این محدودیت، کار بسیار سختی در پیش دارد.

اگرچه همچنان می‌توانیم نسبت به لغو این تحریم‌ها امیدوار باشیم یا اینکه شاید هواوی‌ بتواند راهی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کند. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مدیران هواوی نوشته که این شرکت قصد دارد راهی برای دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌های گوگل ارائه کند که معلوم نیست چه تعداد اپلیکیشن گوگل از این روش بهره‌مند می‌شوند و آیا اصلا هواوی‌ می‌تواند چنین کاری را انجام دهد یا نه.

هواوی میت 30

شرکت چینی «میزو» (Meizu) قبلا گوشی‌هایی را در بازار اروپا همراه با اپ استور اختصاصی خود عرضه کرده که در این اپ استور، اپلیکیشن Google Installer قرار داشت و می‌توانست سرویس‌های گوگل و پلی استور را در گجت مربوطه نصب کند. اما از آن زمان، سخت‌گیری‌های گوگل برای این دور زدن‌ها بیشتر شده و حتی مسدود کردن سرویس‌های خود در گوشی‌های غیرمجاز را مورد آزمایش قرار داده است.

این محدودیت‌ها، گوشی‌های هواوی میت ۳۰ را در موقعیت بسیار ناخوشایندی قرار می‌دهد. در هر صورت باید ببینیم که کاربران کشورهای مختلف آیا حاضر هستند برای گوشی‌های گران‌قیمت فاقد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های بسیار مهم گوگل هزینه کنند یا نه.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Hb

    من w9پریوم خریدم ولی همچیش کار می‌کنه و تا الان مشکلی نداشتم

  2. محمد

    من تا حالا ۴ بار از گوشیهای هواووی خرید کردم و واقعا راضیم. مطمئنا اینجور نمیمونه و مشکل حل میشه. گوشی های هواوی ارزششو داره. الان p30 دارم و هیچ مشکلی ندارم.

  3. امیر

    با این اوصاف اصلا ارزش خرید نداره

  4. محمد حسین محمودی

    رفیقت گوشی P20 پرو خریده سرویس گوگل نداره ؟؟ یا اون که میگه p smart خریدم ناراحته واسه تحریما
    یه چیزی شنیدین . تحریمای گوگل برای گوشیای جدید هست مثل میت ۳۰ که دیروز عصر معرفی شد . نه گوشیای قبلی بویژه p20 دو سال پیش

  5. سیدحسین هاشمی رهق

    وقتی نتونم کارهایی رو که میشه با گوشی پنج ریالی انجام میدن رو انجام بدم، خب معلومه هیچوقت اینکار رو نمیکم. همکارم p20 پرو داره، ولی گوگل پلی نداره. آدم چهارشاخ میمونه خب که چی؟ مثل اینه که بنز آخرین مدل بخری ولی موتور نداشته باشه.

  6. محمدحسین

    من الان گوشی p smart 2019 خریدم و پشیمونم که چرا سامسونگ نخریدم بخاطر این تحریم ها…
    سه میلیون پول رفت تو جوب..

    1. علی

      این تحریم‌ها فقط برای گوشی هایی هستن که بعد از شهریور ماه توسط هواوی معرفی میشن و موبایل هایی که قبل اون معرفی شده به هیچ مشکلی در مورد سرویس های گوگل بر نمیخورن

    2. Mr.Right

      دوست عزیز شما کاملا اشتباه میکنید من همین گوشیو دارم و الان اپدیت آندورید ۱۰ هم براش اومده هیچ تحریمی هم در کار نیست لطفا الکی شایعه نکنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه